درخواست فوری هلال احمر فلسطین از مجامع بین‌المللی/ جان ۱۴ هزار آواره در خطر است

درخواست فوری هلال احمر فلسطین از مجامع بین‌المللی/ جان ۱۴ هزار آواره در خطر است

سازمان هلال احمر فلسطین پس از حمله صهیونیست ها به بیمارستان العمل غزه و شهادت 10 فلسطینی بیانیه ای صادر کرد و از جامعه جهانی خواست برای حفاظت از بیمارستان ها و آوارگان فورا وارد عمل شود.

به گزارش تیتر نیوز، متن بیانیه هلال احمر فلسطین که روز گذشته پس از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به بیمارستان المال منتشر شد، به شرح زیر است:

جمعیت هلال احمر فلسطین تیراندازی امروز رژیم صهیونیستی به بیمارستان العمال در خان یونس که منجر به کشته شدن 10 نفر و زخمی شدن دست کم 21 نفر شد را محکوم می کند. این حمله روز گذشته پس از شلیک توپ توسط سربازان رژیم غاصب در مقابل بیمارستان العمل صورت گرفت که در نتیجه آن 31 نفر شهید و 25 نفر مجروح شدند. مجروحان شامل افرادی هستند که در مقابل بیمارستان دراز کشیده اند و به دنبال سرپناهی در بیمارستان هستند. دفتر مرکزی و بیمارستان جمعیت هلال احمر فلسطین 14000 آواره را در خود جای داده است، آوارگانی که به دلیل بمباران مداوم اسرائیل مجبور به ترک خانه های خود شده اند و جان آنها در خطر است.

جمعیت هلال احمر فلسطین نگرانی عمیق خود را از هدف قرار دادن پرسنل بیمارستان و مقر جمعیت هلال احمر به ویژه بیمارستان ها ابراز می کند. امروز پنجمین بار در کمتر از یک هفته است که بیمارستان و مناطق اطراف آن مورد حمله قرار می گیرد. رژیم غاصب روز گذشته طبقات بالای مقر جمعیت هلال احمر فلسطین را هدف قرار داد و موشک‌هایی شلیک کرد که تعداد زیادی از آوارگان مجروح و شبکه ارتباطی رادیویی VHF آسیب دید. آسیب به این شبکه که تنها وسیله ارتباطی در هنگام خاموشی ارتباطات است، چالش بزرگ آمبولانس‌ها و کارکنان اورژانس برای انتقال مصدومان و بیماران است. گفتنی است چند روز پیش نیز یک هواپیمای بدون سرنشین به کودک بی سرپناهی 13 ساله که در داخل ساختمان جمعیت هلال احمر فلسطین بود شلیک کرد و وی را به شهادت رساند.

افزایش و شدت هدف گیری در نزدیکی بیمارستان العمال در چند روز گذشته مقدمه ای برای هدف گیری مستقیم تلقی می شود و بیم آن داریم که چه بر سر بیمارستان قدس جمعیت هلال احمر فلسطین خواهد آمد. با هدف قرار گرفتن و محاصره شهر غزه، بیمارستان از دسترس و خارج از دسترس است و از ورود کمک های بشردوستانه و تجهیزات پزشکی جلوگیری می شود.

جمعیت هلال احمر فلسطین بر اساس حقوق بشردوستانه بین‌المللی، کنوانسیون‌های ژنو و پروتکل‌های الحاقی آن، خواستار مداخله فوری و سریع جامعه بین‌المللی و شرکای جنبش بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر برای حفاظت از بیمارستان العمل است. کارکنان پزشکی، مجروحان و بیماران و همچنین حفاظت از 14 هزار نفر آواره شده اند.

انتهای پیام