عامل تصادفات و تلفات جاده‌ای، خطای انسانی یا وضعیت راه‌ها؟

عامل تصادفات و تلفات جاده‌ای، خطای انسانی یا وضعیت راه‌ها؟

آفتاب نیوز:

پرداختن به موضوع تصادفات و تلفات رانندگی موضوع تکراری رسانه ها، دغدغه و مطالبه ای است که بی شک در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته و همچنان در اخبار رسانه ها مطرح است.

حوادث ناگواری که تقریباً روزانه در جاده های ترافیکی و ناایمن این استان از جمله شهرکرد به شلمزار، امیرآباد به جونقان، برجین به لردگان و … رخ می دهد.

در جاده امیرآباد به محور زونجان که چند هفته پیش جان سه معلم را گرفت و فردای آن روز حادثه رانندگی دیگری منجر به فوت شد.

اتفاقات جذابی که جلوی چشمان ما می‌افتد و نمی‌توانیم کاری انجام دهیم، البته نباید مرتکب خطای انسانی شویم، زیرا به دلیل کم عرض بودن جاده‌ها شاهد تجاوزات غیرقانونی هستیم که جان عده‌ای را در یک چشمک به خطر می‌اندازد. چشم. چهره ها از یک چشم

مشکل اصلی تصادفات رانندگی علت انسانی است یا بی احتیاطی ماموران راهداری؟

سردار غلامعلی نوربخش رئیس پلیس راه چهارمحال و باختر در گفت وگو با خبرنگار تیتر نیوز، اظهار کرد: پلیس راه این استان در دو حوزه آموزش ترافیک و پیشگیری از حوادث رانندگی فعال است.

وی درباره تعداد تصادفات رانندگی در محورهای چهارمحال و باختری افزود: در 9 ماهه امسال 40 درصد افزایش تصادفات رانندگی به ویژه فوتی ها داشته است. از نظر تعداد تصادفات رانندگی، چهارمحال و باختری استان هایی هستند که با افزایش تصادفات رانندگی مواجه هستند.

نوربخش ادامه داد: در این مدت 10 درصد افزایش مجروحان ناشی از حوادث رانندگی در استان ها وجود داشته است که 22 حادثه رانندگی دسته جمعی در این مدت رخ داده است که باعث افزایش تصادفات رانندگی شده است. امسال شاید سه حادثه رانندگی رخ داده باشد، جلسات زیادی در محور استان برگزار شد، اما دو طرفه و کوهستانی بودن جاده های این استان منجر به وقوع حوادث رانندگی حتی با تخلفات جزئی شده است.

فرمانده انتظامی راه چهارمحال و بختیار درباره جاده شهرکرد به شلمزار گفت: جاده شمالزو یکی از خطرناک ترین و پرخطرترین جاده هاست و از زمانی که عملیات ساخت چهارخطه آغاز شد و جاده جدا شد. راه و شهرسازی و مدیریت راه و حمل و نقل در دستور کار قرار گرفته و حمل و نقل جاده ای قرار گرفته است.

نوربخش تصریح کرد: در سایر محورها از جمله متروی امیرآباد – جونگان که در دو شب متوالی تصادفات رانندگی ایجاد می کند، محوری که رانندگان جاده شهراخور را به سمت اردل یا فارسان انتخاب کردند و به جای آن مسیر شلمزار به سمت چغاخور، ناغان و ناغان را انتخاب کردند. اردل از این جاده تردد می کند و در سال جاری یکی از پرترددترین جاده های این استان به شمار می رود.

وی درباره علت وقوع حوادث رانندگی در محور اردل در هفته های گذشته افزود: دو حادثه رانندگی در این محور، دادستانی، فرمانداری، راه و شهرسازی و مدیریت راهداری و حمل و نقل جاده ای رخ داده است. تیمی از متخصصان در زمینه حمل و نقل. اهالی روستا از این جاده بازدید و اقدامات کوتاه مدتی انجام دادند و در بلندمدت و میان مدت پیشنهاد کردند که شانه ها تعریض شود، شیب محور صاف باشد، خط عمیق تر شود و تابلوهای بیشتری برای کاهش تصادفات نصب شود. . تنها مشکل جاده است.

به گفته وی، از ابتدای سال جاری تاکنون به گفته کارشناسان حوزه راه به عنوان عامل حدود 35 حادثه شناسایی شده است.

رئیس پلیس راه چهارمحال و بختیار تاکید کرد: با توجه به هزینه های بالای چهاربانده شدن این استان، تبدیل همه راه ها به چهارخطه امکان پذیر نیست، همه راه ها باید چهارخطه باشند.

وی گفت: اولویت ما محورهای اصلی تردد این استان از جمله شهر کرد به شلمزار، شهر کرد به برجین است که خوشبختانه محورهای شهر کرد، بروجن، لردگان، خوزستان و یاسوج جزو محورهای اصلی تردد و ترانزیتی هستند. مسیرها در استانی که باید کار کرد بی انصافی است که محورهای اصلی و ترانزیتی را نادیده بگیریم و بر محورهای دیگر تمرکز کنیم.

نوربخش تصریح کرد: در سفر فرمانده فرجه به این استان و دیدار با استاندار مقرر شد با بودجه ای که از طریق سفر رئیس جمهور به راه های این استان تخصیص داده شد، اولویت ها به چهار مورد داده شود. در نظر گرفته شود. مسیرهای حمل و نقل لاین با ترافیک و حوادث سنگین.

وی در ادامه بیان کرد: مطالبه چندین ساله مردم احداث بزرگراه چهارخطه بین شهرکرد، برجین، رابیگان و خوزستان است که جاده ای خطرناک است و باید تکمیل شود.بین، دوران و شهرکرد، سومان، تیران که مسیرهای مواصلاتی باید با اولویت تکمیل شوند.

رئیس پلیس راه چهارمحال و باختری با بیان اینکه بیشترین تصادفات رانندگی در فصول بهار و تابستان رخ می دهد، بیان کرد: در این فصول بیشتر مسافران به مناطق گردشگری و تفریحی جاده چهارمحال و باختری مراجعه می کنند که سطح تردد آنها در حد است. 38. درصد، اگرچه 57 درصد تصادفات در 6 ماهه اول سال مربوط به خستگی و خواب آلودگی بوده است، 39 درصد تصادفات به چپ و 15 درصد مربوط به وسایل نقلیه بوده است.

نوربخش ادامه داد: شاید بیشترین عامل تصادفات رانندگی در این استان در این مدت حدود 70 درصد عوامل انسانی و 30 درصد مربوط به وسایل نقلیه و جاده ها باشد.

وی درباره محورهای بحرانی این استان افزود: محورهای شهرکرد – بروجین – لردیگان، شهرکدر – شلمزار، گوشکی – یاسوج از محورهای مهم این استان هستند که خوشبختانه امسال در این استان دو حادثه رانندگی دسته جمعی رخ داده است. . با چهار خطه بودن محور بورژوا – لوردگان، پیش بینی می شود به زودی بحث چهار بانده حداقل با نصب نیوجرسی از بورژوا تا لردگان و پرهیز از برخورد انجام شود. – تصادفات سر به سر

فرمانده انتظامی استان با اشاره به جاده چهارمحال و بختیار از شهرکدر به سمت کمربندی سامان گفت: این جاده از ابتدا به عنوان محور چهارخطه مطرح شده بود که به دلیل کمبود بودجه و عجله این مسیر افتتاح شد. محور دو خطه به جای چهار بانده البته امسال سه تصادف فوتی در جاده داشته است، البته اقدامات موقتی از جمله خط کشی خطوط، چراغ های چشمک زن و جداکننده انجام شده است. این محور همچنان در حال انجام است.

نوربخش با تاکید بر اینکه راننده متخلف باید جریمه شود، خاطرنشان کرد: اکنون به دلیل بی احتیاطی رانندگان که توجهی به توقف پلیس نداشته اند، شکایت از خودروهای ناکارآمد به طور مرتب ثبت شده است. به عبارت دیگر در صورت عدم دستگیری فیزیکی شکایت در سامانه ثبت نام و خودروها در جای دیگری توقیف می شود و تاکنون دستور توقف سیستمی 125 متخلف صادر شده است.