گلایه از اجرا نشدن حکم قطعی – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

گلایه از اجرا نشدن حکم قطعی - خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، رئیس کل دادگستری استان اردبیل پیش از ظهر جمعه در نشست جمع‌بندی سفر یک روزه رئیس قوه قضائیه به استان اردبیل، اظهار کرد: حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای گلایه از اجرا نشدن حکم قطعی صادر شده داشت که ما تلاش خواهیم کرد این مورد را در استان اردبیل به سرعت تعیین تکلیف کرده و نسبت به اجرایی شدن حکم اقدام کنیم.

حجت‌الاسلام حسین کثیرلو با بیان اینکه سفر یک روزه رئیس قوه قضائیه دستاوردهای خوبی را به همراه داشت، تصریح کرد: کسب رتبه اول کشور در مقوله کاهش جمعیت کیفری برای استان اردبیل افتخاری بزرگ است.

وی تصریح کرد: ۴۷ درصد پرونده‌های وارده به شوراهای حل اختلاف با مصالحه حل شده و این خود دستاورد قضائی مهم و تأثیرگذار استان اردبیل است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: نشستی که رئیس قوه قضائیه با قضات، کارکنان و کارمندان شوراهای حل اختلاف و محاکم قضائی استان داشت، دیدگاه‌های صریح و روشن قوه قضائیه را مطرح کرده و از قضات خواست تا در صادر شدن احکام و رسیدگی سریع به پرونده‌ها اقدامات قانونی را انجام دهند.

حجت‌الاسلام کثیرلو افزود: در این سفر شاهد جمع‌آوری نامه‌های مردمی و همچنین دیدارهای چهره به چهره با مسئولان قضائی استان بودیم و در کنار آن معاونان و رؤسای سازمان‌های زیرمجموعه قوه قضائیه با حضور در شهرستان‌ها سعی کردند تا جمع‌بندی نظرات را انجام دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای جبران کمبود نیرو ما نسبت به جذب ۱۷۵ کارمند و ۳۴ قاضی به مجموعه دادگستری و واحدهای قضائی استان اقدام کردیم که بخشی از آنها تزریق و بخش دیگری نیز به سرعت جذب خواهد شد.

حجت‌الاسلام کثیرلو اضافه کرد: قرار شد در راستای حل مشکلات و مسائل و مراجع قضائی استان مبلغی بالغ بر ۱۷۸ میلیارد تومان در مدت ۲ سال تخصیص پیدا کند تا بخشی از مشکلات و نارسایی‌های حوزه قضائی رفع شود.

وی بیان کرد: با حضور هیأت عالی قضائی در استان ۵۰ نفر با بهره‌گیری از ارفاق‌های قانونی و کمک‌های خیرین از زندان آزاد شدند تا به آغوش خانواده بازگردند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل ادامه داد: سفر پر خیر و برکت یک روزه‌ای را شاهد بودیم و رئیس قوه قضائیه سعی کرد در دیدارها و جلسات فشرده مباحث مهم کشور و اقدامات انجام شده دستگاه قضائی را به خوبی تبیین و تشریح کنند.