حوادث

ارسال ۴ میلیون پیامک آموزشی به مردم/ ضرورت ارتقاء ایمنی با مشارکت مردم

ارسال ۴ میلیون پیامک آموزشی به مردم/ ضرورت ارتقاء ایمنی با مشارکت مردم

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از ارسال 4 میلیون پیامک آموزشی به مردم خبر داد.

به گزارش تیتر نیوز، سید جلال مالکی در همایش آتش نشانان داوطلب که عصر امروز به مناسبت روز جهانی داوطلب در ساختمان دوم شورای شهرداری تهران برگزار شد، گفت: حدود 67 هزار آتش نشان داوطلب در تهران آموزش دیده و فعال هستند. این افراد در مراکز آتش نشانی تهران آموزش دیده اند و اصول ایمنی را به خوبی فرا گرفته اند.

وی با بیان اینکه آتش نشانان داوطلب در سنین مختلف هستند، خاطرنشان کرد: اگر به طور میانگین به ازای هر خانواده چهار نفر از این افراد در نظر بگیریم، می توان گفت که 250 هزار نفر از این آموزش ها بهره مند شده اند. البته تلاش می کنیم این افراد را افزایش دهیم که با افزایش تعداد آتش نشانان داوطلب، امنیت تهران نیز افزایش می یابد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با تاکید بر اینکه امنیت امری است که با مشارکت همه مردم و نهادها اجرا می شود، گفت: به همین دلیل در تلاش هستیم تا امنیت را ارتقا دهیم، مشارکت مردم را در تامین آن جلب کنیم. در حوادثی مانند آتش سوزی، گازگرفتگی و … نقش آتش نشانان داوطلب بسیار موثر است. در مورد گازگرفتگی نیز سعی کردیم از ظرفیت آتش نشانان داوطلب به عنوان سفیران ایمنی استفاده کنیم.

ملکی ادامه داد: آتش نشانان داوطلب علاوه بر امدادرسانی می توانند در هنگام حوادث طبیعی و غیرطبیعی نیز به دیگران کمک کنند. امروز هنوز صدها آتش نشان داوطلب در تهران داریم که به سطح آموزشی و تحصیلی رسیده اند و در آموزش ایمنی نیز با ما هستند.

وی همچنین گزارشی از آموزش های شهرداری ارائه کرد و گفت: همچنین به 67 هزار آتش نشان داوطلب آموزش های ویژه داده شده است. بیش از چهار میلیون کاربر تلفن همراه نیز پیامک های آموزشی دریافت کرده اند.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.