حوادث

افتتاح فاز دوم «یاور شهر ۹» با ۲۵۰۰ تخت/عزم دستگاه انتظامی برای ساماندهی معتادان متجاهر پایتخت

افتتاح فاز دوم «یاور شهر ۹» با ۲۵۰۰ تخت/عزم دستگاه انتظامی برای ساماندهی معتادان متجاهر پایتخت

سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرد: تا دو هفته آینده فاز دوم مرکز نهم یاورشهر با بیش از 2500 تخت جدید آغاز می شود. با تلاش سایر نهادها تا پایان امسال 5000 تخت جدید در مراکز 16 ماده ای اضافه می شود.

عبدالمطهر محمد خانی در گفت وگو با تیتر نیوز. وی با اشاره به وضعیت اخیر سازمان معتادان متجاهر در کابل پایتخت گفت: از آغاز دوره جدید مدیریت شهری با ایجاد کمپ اجتماعی هماهنگی و هماهنگی مناسب بین نهادهای مختلف ایجاد شده است. خسارات جامعه متحمل شد. بنابراین سرعت اجرای تصمیمات و بروکراسی اداری تا حد امکان کاهش می یابد.

وی با اشاره به شرکت مسئولان عالی رتبه دستگاه های مختلف در جلسات این قرارگاه افزود: با دستور رئیس جمهور و انتصاب شهردار تهران به عنوان معاون ویژه، مرکز نظارت، نظارت تشکیل شد. و مدیریت خسارات جمعی جلسه تصویب شد، برنامه ریزی و برنامه ریزی برای پیگیری انجام شد و اردوی جلسه هم اکنون در حال انجام است.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به اینکه مشکل عملیاتی خاصی در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر در سطح شهر وجود ندارد، افزود: هم اکنون با تلاش مجموعه شهرداری و سایر دستگاه ها، تلاش برای افزایش حجم معتادان در حال انجام است. ظرفیت معتادان متجاهر در سطح شهر بیش از چند هزار تخت خالی در مراکز ماده 16 پایتخت به منظور درمان معتادان متجاهر وجود دارد.

محمد خانی به وضعیت نامناسب مراکز ماده 16 پایتخت در سال های گذشته اشاره کرد و گفت: در ابتدای شکل گیری مدیریت جدید شهرداری تخت های خالی در مراقبت از معتادان و درمان معتادان پیدا شد.ظرفیت کم بود مراکز توانبخشی به تحقیق و بررسی بیشتری نیاز دارند.»

وی با تاکید بر تصمیم شهرداری تهران مبنی بر گسترش ظرفیت های ماده شانزدهم شهرداری تهران خاطرنشان کرد: با احتساب چند هزار ظرفیت خالی، طی یک تا دو هفته آینده مرکز نهم یاور شهر در شهر تهران افتتاح می شود. فاز دوم شروع ساخت. با در دست داشتن بیش از 2500 تخت جدید، با تلاش سایر دستگاه ها تا پایان سال 5000 تخت جدید به مراکز ماده 16 اضافه می شود.

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به عزم نیروی انتظامی برای ساماندهی معتادان متجاهر گفت: با وجود خلأهای موجود و حضور نیروی انتظامی، تجمع این افراد از خیابان های پایتخت و مشکل خاصی وجود ندارد. سازماندهی. .

محمد خانی وضعیت معتادان متجاهر در مراکز مقاله شانزدهم را مهمترین موضوع در ساماندهی این افراد پس از پایان دوره نیاز عنوان کرد و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده، بخش کوچکی از این افراد به زندگی خود باز می گردند. خانواده ها. و جامعه پس از پایان دوره. متاسفانه اکثر این افراد پس از خروج از مراکز یاورشهر دوباره در دام معتادان متجاهر می افتند.

سخنگوی شهرداری تهران به تلاش همه نهادهای مرتبط برای طراحی برنامه برای معتادان متجاهر پس از دوره نیاز و خروج از ماده 16 اشاره کرد و گفت: در تلاش هستیم تا به معتادان متجاهر کمک کنیم و معتادان متجاهر را در مشاغل جذب و حمایت از خانواده آنها را تامین کنیم. کارآفرینی افراد را متمرکز می کند و شانس موفقیت و بازگشت آنها را افزایش می دهد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با افزایش ظرفیت مراکز ماده 16 و با همکاری همه دستگاه های مرتبط، جمع آوری و جمع آوری معتادان متجاهر از خیابان های پایتخت را تا پایان سال جاری رصد کنیم.

انتهای پیام