عمومی

افزایش شدید محبوبیت حماس به‌صورت تصاعدی

افزایش شدید محبوبیت حماس به‌صورت تصاعدی

یک کارشناس سیاسی در جریان برنامه ۶۰ دقیقه تلویزیون بی بی سی فارسی گفت: اکنون محبوبیت حماس به شدت و به شکل تصاعدی نزد فلسطینی‌ها افزایش پیدا کرده است؛ به‌خصوص نزد فلسطینی‌های کرانه باختری و لبنان.

به گزارش تیتر نیوز، معین ربانی، محقق، کارشناس و تحلیلگر مسائل خاورمیانه در پاسخ به سول مجری برنامه که می‌پرسد:« به چه دلایلی می‌گویید آمریکا و اسرائیل قادر به از بین بردن حماس نیستند؟» می‌گوید:

آمریکا و اسرائیلی که به کم‌تر از نابودی حماس راضی نمی‌شدند و مذاکره و آتش‌بس را نمی‌پذیرفتند و می‌گفتند همه اسرا را از طریق زور نظامی آزاد خواهند کرد و شدیدترین بمباران‌های تاریخ خاورمیانه را انجام دادند در نهایت چاره‌ای جز مذاکره با حماس نیافتند. نه تنها همه وعده‌ها و اهدافشان را پس گرفتند، بلکه سه برابر اسرای فلسطینی را آزاد کردند.

وی می‌گوید: نیروی نظامی حماس از نظر فرماندهی و تصمیم‌گیری و سلسله‌مراتب فرماندهی دست نخورده باقی مانده است. هنوز می‌تواند هم به اسرائیل موشک شلیک و هم در برابر سربازان اسرائیلی مقاومت کند.

حماس متشکل از گروه‌های دارای سلاح‌های سبک است. اسرائیل یک دستگاه کشتار وسیع دارد، اما وقتی به عملیات زمینی می‌رسد، به یک نیروی متوسط تبدیل می‌شود.

اکنون محبوبیت حماس به شدت و به شکل تصاعدی نزد فلسطینی‌ها افزایش پیدا کرده است؛ به‌خصوص نزد فلسطینی‌های کرانه باختری و لبنان.

انتهای پیام