اخبار کسب و کارعمومی

تفاوت کاغذ کلسیم کربنات با کاغذ چوبی

تفاوت کاغذ پودر کربنات کلسیم با کاغذ چوبی بیشتر در این است که الیاف کوتاه و بلند موجود در بافت کاغذ معمولی در عمل باعث مکش مرکب می‌شود و در چاپ چند رنگ کیفیت مطلوبی نخواهد داشت، بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق از کاغذهای گلاسه استفاده می‌شد. کاغذ سنگی دقیقا کیفیت کاغذ گلاسه را دارد،اما با این تفاوت که با نرخ پایین‌تری می‌توانیم این محصول را تولید کنیم.

علاوه بر این، در منطقه خاورمیانه ما جزو کشورهایی هستیم که منابع غنی از سنگ آهک داریم. این مزیت سبب می‌شود که در صنعت تولید کاغذ سنگی ارزش‌افزوده بالایی به دست ‌آید، پس می‌توانیم از منابع زیادی که داریم، به بهترین حالت استفاده و زنجیره ارزش ماده معدنی را در این صنعت سبز بیشتر کنیم. بنابراین انتظار می‌رود که دولت در این زمینه باید بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران را همراهی و با فرهنگ‌سازی مناسب زمینه شناسایی و جذب صنعت را فراهم کند و جزو فعالیت‌های دارای اولویت قرار دهد.

The difference between calcium carbonate paper and wood paper

تفاوت کاغذی که از سنگ تهیه میشود با کاغذی که از چوب تهیه میشود را در ادامه برای شما عزیزان قرار دادیم

جواب این سوال : میان کاغذ سنگی با کاغذ های گلاسه و یا تحریر تفاوت های زیادی وجود دارد. این تفاوت ها باعث شده اند که کاغذ تولید شده از سنگ در مدت کوتاهی بتواند جایگزین کلیه کاغذ و مقواهای تولید شده از چوب درختان شود. تفاوت میان کاغذ سنگی با کاغذ های سلولزی مختلف از جمله کاغذ های گلاسه و تحریر به قدری زیاد است که عده ای با نامگذاری کاغذ سنگی مخالف بودند. و بر این عقیده بودند که بهتر است به آن فیلم سنگی گفته شود.

این تفاوت ها در بافت کاغذ سنگی نهادینه شده و شخصیت آن را تشکیل داده اند. همچنین تمامی ویژگی هایی که موجب ایجاد تفاوت میان آنها شده اند، عواملی هستند که نقاط ضعف کاغذ های سلولزی به شمار رفته و هزینه های زیادی برای رفع آن ها انجام می شود. یکی از این ویژگی ها مقاومت بالای کاغذ تولید شده از سنگ است. زیرا این کاغذ در برابر عوامل زیادی از قبیل:‌ کشش و پارگی، آسیب حشرات، تغییرات دمایی، قرار گرفتن در معرض آب و روغن و نیز شعله ور شدن مقاومت بالایی داشته و آسیبی نمی بیند.

هریک از این ویژگی هایی که به شکل خلاصه بیان شده دنیایی از شگفتی بوده و سبب می شوند تا کاغذ کربنات کلسیم به مراقبت هایی که عموما از محصولات سلولزی انجام می شود، نیازی نداشته و دوام و طول عمر آن بالا باشد.

پیدا کردن جواب ها با استفاده از اینترنت

  • یکی از راه های پیدا کردن جواب سوالات استفاده از اینترنت است.
  • با استفاده از اینترنت می توانید به راحتی جواب سوال ها را پیدا کنید.
  • معمولا موضوعات مختلف در اینترنت توضیح داده شده است.
  • در سایت باحال مگ سعی کردیم پرسش هایی که به وجود می آید را برای شما عزیزان تهیه کنیم.

آیا حتما باید جواب سوالات را پیدا کنیم ؟

  • با جواب دادن به سوالات می توانیم مطالب جدید تری یاد بگیریم و دانش خود را بیشتر کنیم.
  • همین یادگیری باعث افزایش اعتماد به نفس هم می شود.
  • از طرفی یادگیری موضوعات جدید حس خوبی در انسان به وجود می آورد.

تمرکز موقع یادگیری

  • بهتر است موقع یادگیری کنیم و سعی کنیم تمام حواس خود را جمع کنیم.
  • در این صورت راحت تر موارد جدید را به خاطر می سپاریم.
  • تمرکز کمک زیادی به ما می کند.
  • از طرفی اگر تمرکز کنیم ممکن است نکات جدیدی هم در کنار موضوع اصلی یاد بگیریم.

تولید کاغذ از کربنات کلسیم

تولید کاغذ برای مصرف در اسکناس ، روزنامه ، کتاب و دفتر و … یکی از آسیب رسان ترین کارها به محیط زیست است. سالیانه میلیون ها اصله درخت برای تولید کاغذ در جهان قطع شده و جنگل های زیادی از بین می رود. تولید کاغذ های پلاستیکی هم به علت دلیل عدم تجزیه در طبیعت دارای خطرات دیگری است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی امکان تولید کاغذ از کربنات کلسیم (سنگ آهک) فراهم شده است. استفاده از سنگ کربنات کلسیم علاوه بر اینکه باعث کاهش مصرف چوب می شود ، همچنین مزایای زیادی ایجاد می کند که آن را به نسبت کاغذ های معمولی تولید شده از چوب بهتر می نماید.

نام های مختلف این نوع کاغذ : کاغذ سنگ – کاغذ معدنی – کاغذ آهکی

کاغذ تولید شده از کربنات کلسیم با نام کاغذ سنگ Stone paper یا کاغذ معدنی Rich mineral paper نامیده می شود. در این نوع کاغذ از سنگ کربنات کلسیم به میزان مشخصی استفاده می شود. کربنات کلسیم یا سنگ آهک یکی از فراوان ترین و ارزان ترین مواد معدنی موجود در پوسته زمین است. در کشور ما هم به میزان فراوانی کربنات کلسیم یافت می شود که به عنوان فیلر در صنایع ساختمانی ، تولید رنگ و رزین و … کاربرد دارد.

تکنولوژی تولید کاغذ از سنگ کربنات کلسیم برای اولین بار در کشور کانادا ایجاد شد و به دلیل مزایای فوق العاده ای که داشت ، به دیگر نقاط جهان نیز گسترش یافت. امروزه حتی این امکان وجود دارد که چوب به طور کامل از چرخه تولید کاغذ حذف شده و کربنات کلسیم به همراه درصد اندکی مواد پلیمری نظیر پلی پروپیلن و پلی اتیلن جایگزین آن شود.

مزایای استفاده از کربنات کلسیم در تولید کاغذ

تولید کاغذ از کربنات کلسیم و پودر میکرونیزه آریا پودر یکی از روش های عالی محافظ از محیط زیست است. این کاغذ ها علاوه بر این که دارای مزایای فوق العاده ای نسبت کاغذ معمولی نظیر مقاومت در برابر آتش گرفتن ، ضد آب بودن ، مقاومت بالا در برابر پاره شدن ، امکان بازیافت ، جذب مناسب تر جوهر و رنگ و … هستند ، همچنین هزینه و انرژی تولیدی پایین تری داشته و مراحلی نظیر افزودن مواد شیمیایی مانند اسید ها ، سفید کننده ها ، قلیا ها ، کاستیک سودا ، دیگ بخار ، نیاز به مصرف بالای آب و … از فرایند تولید آن حذف می شود. بنابراین باید تولید کاغذ از کربنات کلسیم را آینده قطعی تولید کاغذ دانست.

به اطلاع کارخانجات مختلف از جمله کارخانه های تولید کاغذ و مقوا می رساند ، به منظور خرید کربنات کلسیم مخصوص تولید کاغذ در مش بندی های مختلف از کربنات کلسیم مش ۱۰۰ تا ۳۵۰۰ ، با بخش بازرگانی کارخانه کربنات کلسیم مراجعه فرمایید.