اقتصادی

رشد ۵۵ درصدی واردات مجتمع بندری انزلی

تیتر نیوز/گیلان مدیر کل بنادر و دریانوردی گیلان با اشاره به واردات یک میلیون و ۲۰۰ هزار تنی به مجتمع بندری انزلی، گفت: طی ۹ ماهه نخست امسال شاهد رشد ۵۵ درصدی واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم.

 حسین یونسی در گفت‌وگو با تیتر نیوز با بیان اینکه سه بندر کاسپین، آستارا و بندر انزلی بنادر تجاری گیلان هستند، اظهار کرد: میزان واردات به مجتمع بندری انزلی طی ۹ ماهه سال جاری یک میلیون و دویست هزار تن بود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۵ درصد رشد به همراه داشت.

 وی با اشاره به اینکه محصولات وارداتی شامل اقلامی چون غلات، روغن خام خوراکی، چوب و آهن آلات بوده، افزود: تخلیه روغن خام خوراکی ۲۸۹ درصد، غلات ۶۹ درصد و آهن آلات ۳۳ درصد رشد داشته است.

رشد ۵۵ درصدی واردات مجتمع بندری انزلی

یونسی با بیان اینکه تعداد ۵۴۲ فروند شناور تجاری طی این مدت وارد مجتمع بندری انزلی شده است، خاطرنشان کرد: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۳ درصد رشد داشته است.

 مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به رشد ۳۲ درصدی تخلیه و بارگیری کالا، تصریح کرد: در ۹ ماهه نخست امسال بیش از یک میلیون و ۴۷۸ هزار تن انواع کالاها در بندرانزلی تخلیه و بارگیری گردید.

 یونسی همچنین با اشاره به میزان صادرات ۲۵۰ هزار تنی، تاکید کرد: این مواد شامل مواد مختلفی از جمله پتروشیمی و ساختمانی بودند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تخصص در زمینه تحلیل‌های اقتصادی هستم. با استفاده از روش‌های پیشرفته تحلیل، تمام تلاشم را می‌کنم تا به شما تحلیل‌های دقیق و قابل اعتماد را ارائه دهم تا شما بتوانید در مورد مسائل اقتصادی تصمیم‌گیری کنید.