اخبار کسب و کارعمومی

روش های شست و شوی نوار نقاله

رولیک نوار نقاله دارای کاربردهای مختلفی است که در صنایع فرودگاهی به منظور انتقال بار و چمدان های مسافران مورد استفاده قرار می گیرد. جا به جایی بارها از زمان دریافت از مسافران تا انتقال آن از هواپیما و تحویل دوباره به افراد به وسیله نوار نقاله انجام می گردد و از آن جایی که این فرآیند به روش دستی به هیچ عنوان قابل انجام نمی باشد مراقبت از نوار نقاله (کانوایر) و رسیدگی به آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

وجود خرابی در نوار نقاله می تواند سبب اتلاف وقت و آزردگی مسافران گردد؛ هم چنین سطحی از نوار نقاله که در مجاورت هوا قرار دارد، توسط گرد و خاک و دیگر آلاینده ها، آلوده می شود و هنگامی که اجسام با این سطح تماس پیدا کنند، به سادگی کثیف و آلوده خواهد شد. به منظور جلوگیری از این پدیده نظافت و شستشوی نوار نقاله ها به روش درست و مناسب می تواند به عنوان بهترین گزینه مطرح گردد که علاوه بر افزایش طول عمر این دسته از تجهیزات فرودگاهی، از کثیف شدن لوازم مسافران جلوگیری می نماید.

نظافت و شستشوی کانوایر فرودگاهی

امروزه با طراحی و ساخت انواع تجهیزات نظافت صنعتی امکان تمیز نمودن هر نوع سطحی با هر شکل و ساختاری فراهم آمده و نوار نقاله نیز از این قاعده پیروی می کند. برای جمع آوری گرد و خاک و زباله های کانوایر یا تجاری و برای شستشوی آن دستگاه بخارشوی صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

Conveyor washing methods

حذف آلودگی های نوار نقاله با دستگاه جاروبرقی

جاروبرقی تجاری به عنوان یکی از ابزارهای مناسب ترین و پر کاربرد برای نظافت محیط های تجاری نظیر پایانه ها، فرودگاه ها و … می باشد و از قابلیت جمع آوری آب نیز برخوردار است. ساختار جاروهای تجاری به گونه ای است که علی رغم دارا بودن ابعاد بزرگ تر نسبت به مدل های متداول خانگی، به راحتی حمل و نقل می گردد و کاربر به سادگی قادر خواهد بود برای نظافت سطوح مختلف دستگاه را به کار گیرد.

این ویژگی دستگاه های جارو برقی تجاری سبب شده نوارهای نقاله فرودگاهی نیز به وسیله آن قابل نظافت باشند و این بدان معنا است که برای جمع آوری آلودگی ها و گرد و خاک نوار نقاله حمل بار نیز جارو برقی تجاری قابل استفاده می باشد. این رده از مکنده ها مجهز به موتور کلکتوری و پمپ سانتریفیوژال هستند که جهت کاربردهای تجاری طراحی شده اند.

ماسه ساز دو طرفه

ماسه ساز دو طرفه جزو دستگاه های سنگ شکن ثانویه می باشد و عملکرد آن بسیار شبیه به دستگاه کوبیت است. اما تفاوت که این دستگاه با کوبیت داد  دو جا سندانی است که در طرفین قراردارد و فاصله بین روتور و سندانها بسیار کم میباشد تا برخورد بیشتری صورت گیرد و تولید ماسه و ریز دانه بیشتر گردد.

شستشوی نوار نقاله با دستگاه بخار شوی صنعتی

پس از نظافت تسمه های کانوایر می توان آن ها را با استفاده از دستگاه بخار شوی صنعتی شستشو داده و ضد عفونی نمود. بخار شوی صنعتی ابزاری است که برای شستشوی انواع سطوح هموار و ناهموار به کار می رود و به دلیل بهره مندی از بخار آب روشی کارآمد و سازگار با محیط زیست به شمار می آید. بخارشوی دستگاهی است که آب ورودی را دریافت نموده و آن را به بخار آب داغ تبدیل می کند که در ضمن جدا نمودن جرم ها و آلودگی ها از سطح، آن را ضد عفونی نیز می گرداند. این دستگاه کارآمد با پاشش بخار آب به نوار نقاله فرودگاهی سبب تمیزی عمیق آن می گردد.

مهم ترین و اصلی ترین بخش های تشکیل دهنده بخارشور صنعتی دیگ بخار، بویلر، سامانه مکش و مخزن آب کثیف هستند. سیستم مکش بخار شوی صنعتی آلودگی های جدا شده از سطح را مکش کرده و آن ها را به درون مخزن آب دستگاه می فرستد، به این ترتیب از باقی ماندن آلودگی ها در محیط جلوگیری می شود. هم چنین این رده از تجهیزاصنایع غذایی از جمله صنایع مهم و پر کاربرد در جوامع امروزی بوده و از دیر باز رابطه تنگاتنگی با سلامت افراد جامعه داشته است. اهمیت نظافت در این صنایع به حدی است که عدم رسیدگی و کنترل سطوح بهداشتی می تواند موجبات تعطیلی کارخانه ها و خسارت صاحبان این صنایع را در پی داشته باشد.

واترجت صنعتی شستشوی نوار نقاله صنایع غذایی یک دستگاه نظافت صنعتی است که می تواند به طرز چشم گیری نظافت انجام شده را تسهیل بحشد. رعایت اصول استاندارد بهداشتی در صنایع غذایی علاوه بر تامین سلامت مصرف کنندگان، می تواند تاثیر قابل توجه ایی در کیفیت محصولات تولیدی، افزایش عمر مفید دستگاه ها و نهایتا افزایش بهره وری و سود آوری صنایع را در پی داشته باشد. پر واضح است که استفاده از شیوه های سنتی نظافت نه تنها قادر به تامین نیاز های نظافتی نمی باشد، بلکه در بیشتر مواقع با انتشار آلاینده ها موجبات آلودگی بیشتر را فراهم می کند.

از این رو استفاده از شیوه های نوین نظافتی و جایگزینی آن ها به جای شیوه های سنتی، علاوه بر افزایش سرعت و کیفیت نظافتی، باعث ارتقا سطوح بهداشتی شده و با تامین استاندارد های مورد نیاز سازمان غذا و دارو، تداوم فعالیت تولید را در پی خواهد داشت. نظافت خطوط تولید، نقاله ها و دستگاه های تولیدی در این صنایع با استفاده از دستگاه های مکانیزه نظافتی مانند دستگاه های با سرعت بیشتر و کیفیت بالاتری انجام می گیرد، از این رو استفاده از واترجت ها یا شوینده های فشار قوی کاربرد فراوانی در این صنایع یافته است.

مزایای استفاده از کارواش صنعتی شستشوی نوار نقاله صنایع غذایی

واتر جت صنعتی یا شوینده فشار قوی از جمله دستگاه های صنعتی نظافت می باشد که با استفاده از فواره آب پر فشار انواع آلودگی های چسبیده به سطوح نقاله ها، خطوط تولید و کف صنایع غذایی را نظافت می کند. عدم استفاده از مواد شوینده در نظافت سطوح یکی از ویژگی های این دستگاه ها بوده و از آنجایی که استفاده از انواع مواد شوینده در بخش های متفاوت صنایع غذایی با محددیت هایی همراه است، استفاده از دستگاه های واترجت برای نظافت این اماکن گزینه مناسبی می باشد.

علاوه بر این، عدم استفاده از مواد شوینده باعث سازگاری این دستگاه ها با محیط زیست شده است. کاهش در میزان مصرف آب از دیگر مزایای استفاده از دستگاه های واترجت در نظافت می باشد. دستگاه های شوینده فشار قوی به واسطه استفاده از نازل های گوناگون، امکان دسترسی و نظافت نقاط دشوار و دور از دسترس را دارند.

دسته بندی واترجت های صنعتی

واترجت صنعتی شستشوی نوار نقاله صنایع غذایی از نظر درجه حرارت آب خروجی از دستگاه به دو دسته کارواش آب سرد و کارواش آب گرم تقسیم می شود.

کارواش صنعتی آب سرد

شوینده فشار قوی آب سرد نسبت به نمونه آب گرم ابعاد کوچکتری دارد. این دستگاه ها به واسطه ابعاد کوچکشان، قابلیت حمل راحت تری داشته و به فضای کمتری برای نگهداری نیاز دارند. این دستگاه ها نسبت به نمونه های آب گرم ارزانتر بوده هزینه های تعمیر و نگهداری پایین تری دارند. سرعت و فشار آب کارواش صنعتی آب سرد، بیشتر از نمونه های آب گرم می باشد. معمولا فشار ایجاد شده توسط این دستگاه ها توانایی لازم برای نظافت انواع آلودگی ها به غیر از آلاینده های چرب و روغنی را دارد.

کارواش صنعتی آب گرم

واترجت آب گرم به منظور افزایش درجه حرارت آب مجهز به سیستم گرمکن می باشد، از این رو علاوه بر وزن بیشتر نسبت به واترجت های آب سرد، گران تر بوده و  قابلیت جا به جایی کمتری دارد. فشار این دستگاه ها نسبت به نمونه های آب سرد کمتر بوده اما به واسطه حرارت بالای آب مصرفی، توانایی ویژه ایی در نظافت سطوح روغنی و چرب دارند. در نتیجه لازم است انتخاب واترجت صنعتی شستشوی نوار نقاله صنایع غذایی با توجه دقیق به نوع و میزان الودگی صورت پذیرد.

عوامل موثر در کیفیت نظافت با دستگاه های واترجت صنعتی

واترجت صنعتی شستشوی نوار نقاله صنایع غذایی این عملیات را به مراتب با کیفیت تر از شیوه های سنتی انجام می دهد. استفاده از فشار و دبی مناسب آب خروجی در کنار استفاده از نازل ها و لوازم جانبی مناسب افزایش بهره وری دستگاه و ارتقا کیفیت نظافتی را در پی دارد. رعایت فاصله مناسب نازل ها با سطوح نظافتی از جمله موارد مهمی می باشد که تاثیر به سزایی در کیفیت نظافت داشته و در صورت عدم توجه به فاصله مناسب می تواند خساراتی را به سطوح وارد کند.

نظافت صنعتی به طور پیوسته در برابر آب و رطوبت قرار دارد، از همین رو بدنه دستگاه از جنس استیل ضد زنگ ساخته شده تا نسبت به زنگ زدگی و خوردگی از مقاومت بالایی بهره مند باشد.

کاربرد توری سرندی

متداول ترین کاربرد توری سرندی برای ساخت محافظ پنجره است.همچنین توری سرندی در صنایع مختلف مانند پالایش نفت، حفاظت از محیط زیست، باستان شناسی، کاغذ سازی، هوا فضا، معدن، صنایع الکترونیک، صنایع دارویی، متالورژی و غیره مور استفاده قرار میگیرد.