حوادث

ضرورت بهره‌گیری از دانش و تجهیزات روز در مدیریت بحران/ آغاز دومین رویداد مدیریت بحران ایران قوی

ضرورت بهره‌گیری از دانش و تجهیزات روز در مدیریت بحران/ آغاز دومین رویداد مدیریت بحران ایران قوی

دومین نشست بزرگ مدیریت بحران ایران در مصلی تهران آغاز شد.

به گزارش تیتر نیوز، دومین نشست قوی مدیریت بحران کشور صبح امروز در مصلی امام خمینی (ره) با حضور نمایندگان سازمان بهداشت جهانی، سازمان مهاجرت کشوری و… آغاز شد. این رویداد تا 6 آذرماه ادامه خواهد داشت.

محمدحسن نومی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: سال گذشته اولین جلسه مدیریت بحران را در ایران قدرتمند برگزار کردیم و امسال دور دوم را برگزار کردیم. در مورد آخرین دستاوردها و اقدامات از نظر ایمنی و مدیریت اعمال شد.”

وی ادامه داد: علاوه بر شرکت ها و نهادهای دانش بنیان، 31 نفر از اعضای شورای عالی مدیریت بحران در این حوزه مسئولیت دارند. این رویداد می تواند تعامل شرکت ها و موسسات با این ابزارها را تسهیل کند. در نمایشگاه امسال وزارتخانه‌ها، نهادها و شرکت‌های صنعتی مرتبط با محصولات بحران و همچنین شرکت‌های دانش‌بنیانی که محصولات جدیدی در حوزه‌های پیشگیری، مقابله و بازسازی تولید کرده‌اند، به نمایش گذاشته می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به پدیده تغییر اقلیم گفت: امروز دنیا با چالش های جدیدی مواجه است که چند سال پیش جزو مهمترین و اولویت های آن نبود. امروزه تغییرات اقلیمی و آب و هوایی موضوع مهمی است و کشور ما نیز با این شرایط مواجه است.

نومی با تاکید بر اینکه باید آمادگی بیشتری برای مقابله با بحران های مختلف داشته باشیم، گفت: مدیریت بحران نجات جان و مال مردم و سرمایه های کشور است. در این راستا باید از دانش و ابزار روز استفاده کنیم. دانشمندان خودمان نیز در تولید فناوری های جدید کارهای خوبی انجام داده اند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به این سوال که سازمان مدیریت بحران چقدر آمادگی مقابله و پیشگیری از بلایای طبیعی را دارد، افزود: امتیازات ما نسبت به سایر کشورهای دنیا بالاتر است. علاوه بر این، در زمان بحران، منفعت کشور ما این است که مردم نیز امداد و کمک می کنند.

انتهای پیام

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.