اخبار کسب و کاراقتصادی

لوله نیوپایپ چیست؟ بهترین برند آن چیست؟

لوله نیوپایپ از ساختار پنج لایه تشکیل شده است که مناسب برای مصارف ساختمانی و بهداشتی می باشد. این لوله از ترکیب فلز و پلیمر تشکیل شده است که با بهره گیری از خواص فلز و پلیمر می توان برای مصارف مختلف از این لوله ها استفاده کرد و با توجه به تحمل دمایی تا 90 درجه سلسیوس می توان در حوزه های مصرفی بسیار زیادی از این لوله ها بهره برد.

برای ساخت نیوپایپ از تکنولوژی روز استفاده شده است که با توجه به متریال استفاده شده، محاسن زیادی نسبت به لوله های قدیمی و فلزی دارد و جایگزین مناسبی برای آنها در مصارف مختلف می باشد. از نظر اقتصادی لوله نیوپایپ ارزان تر و مقرون به صرفه تر از لوله های فولادی می باشد.

لوله پنج لایه نیوپایپ در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم می باشد، مانند لوله های قدیمی رسوب پذیری ندارد و مانع از افت فشار در خطوط لوله می شود. وجود آلومینیوم در لایه میانی این لوله با جوش آلتراسونیک باعث شده لوله نیوپایپ مقاومت عالی در برابر فشار داشته باشد و نفوذ پذیری اکسیژن و انبساط طولی را به حداقل مقدار ممکن برساند. عمر مفید های نیوپایپ حدود 50 سال تخمین زده شده است.

با مقایسه نیوپایپ و لوله های قدیمی در جدول زیر می توان به دوام و استحکام بالا در شبکه های مصرفی اطمینان حاصل کرد که در سیستم های تاسیساتی ساختمانی با ضریب اطمینان کافی می توان از لوله نیوپایپ با عمر طولانی استفاده کرد.

What is Newpipe What is the best brand

اتصالات نیوپایپ

اتصالات نیوپایپ که در خطوط لوله کشی نیوپایپ استفاده می شوند با ساختار متریال برنج و روکش نیکل می باشند. روکش نیکل از فرسودگی، خوردگی و رسوب پذیری آنها طی مدت استفاده جلوگیری می کند که با طراحی و کیفیت عالی در ساخت آنها می توان در شبکه، آب بندی کامل انجام داد و عمر طولانی برای استفاده از لوله های نیوپایپ را تضمین کرد. اتصالات پرسی نیوپایپ به صورت مستقل یا رزوه ای نصب می شود در اتصالات پرسی حلقه استیل بر روی لوله پرس می شود. اتصالات رزوه ای در خطوط نیوپایپ به آسانی انجام می شود که با استفاده از اورینگ ها و مهره و ماسوره کاملا آب بندی می شود.

مزایای لوله پنج لایه نیوپایپ

استفاده از لوله نیوپایپ برای مصارف آبرسانی آب آشامیدنی مطابق با ساختار مناسب و رسوب پذیری و فرسودگی پایین بهداشتی می باشد و برای استفاده از آب سرد و گرم بسیار مطمئن است همچنین برای مصارف پزشکی و انتقال گازهای طبی و سیستم های دیالیز از لوله های نیوپایپ استفاده می شود. لوله های نیوپایپ به دلیل انتقال حرارتی مناسب برای سیستم های گرمایش و سرمایش مناسب می باشد و امکان استفاده طولانی مدت در دمای 90 درجه سلسیوس کارایی این لوله ها را برای سیستم های گرمایش بالا برده است.

کاربرد لوله نیوپایپ

  • مصارف انتقال آب آشامیدنی
  • صنایع پزشکی و بهداشتی
  • صنایع غذایی
  • صنایع شیمیایی
  • صنایع نفت و گاز
  • صنایع پتروشیمی
  • صنایع ماشین سازی و کشتی سازی
  • سیستم های حرارتی و برودتی
  • سیستم های گرمایش و سرمایش از کف

باید و نبایدهای خرید لوله پنج لایه

برای خرید لوله پنج لایه توجه به برخی از باید و نبایدها به شما فرصت می دهد از کیفیت این نوع از لوله ها به خوبی بهره مند شوید. اگر تجربه ی کافی برای خرید و انتخاب دارید حتما راهنمایی لازم را به دست آورید. از مهمترین پارامترها برای سفارش لوله های پنج لایه می توان موارد زیر را نام برد:

–    سعی کنید قبل از خرید حتما اطلاعات کامل در مورد لوله های پنج لایه و مشخصات آنها به دست آورید. در این صورت در زمان خرید دچار سردرگمی نخواهید بود.
–    لوله های 5 لایه را با توجه به کاربردشان انتخاب کنید. هر یک از انواع لوله های پنج لایه دارای کارایی متفاوتی هستند. به عنوان مثال برای لوله های به کار رفته در شوفاژ لازم است از لوله های جنس PEX استفاده کنید.
–    به اتصالات لوله و کیفیت آن توجه داشته باشید. اگر چسبندگی این لوله ها مناسب نباشد در این صورت نمی توانید از مزیت آنها بهره مند شوید.
–    برای خرید مطمئن، حتما شرکت های معتبر را هدف قرار دهید.
–    متناسب با نیازهای موجود این نوع از لوله ها را سفارش دهید.

  •  (پوشفیت فاضلابی)

پوش فیت، نوعی از لوله و اتصالات فاضلابی مدرن است که به دلیل استحکام و ایمنی بالا در سیستم‌های فاضلابی بسیاری از کشورهای دنیا، مورد استفاده قرار گرفته‌اند. ماده اصلی تشکیل‌دهنده پوش فیت، پلی‌پروپیلنی به نام PP هست که به دلیل فرمول منحصربه‌فردش، برای انتقال انواع مواد شیمیایی، سمی، فاضلاب‌های سرد و گرم بهترین انتخاب است. از این رو بیشتر مصرف‌کنندگان لوله و اتصال، محصولات پوش فیت را به لوله پولیکا ترجیح می‌دهند.
محصولات لوله و اتصال پوش فیت نیوفلکس، در قالب 4 دسته، لوله‌های پوش فیت گروه B ،گروه  BD، گروه سایلنت و بست دیواری فاضلابی در نمایندگی‌های فعال لوله و اتصالات پوش فیت نیوفلکس موجود هستند.
یکی از ویژگی‌های ممتاز محصولات  ، نسبت به دیگر محصولات پوشفیت، استفاده از حلقه آب‌بندی به شکل یک واشر لاستیکی شیاردار است. این موضوع علاوه بر افزایش مقاومت و جلوگیری از مشکلات ناشی از استفاده چسب، اتصال و نصب را نیز آسان‌تر می‌کند.

  •   (لوله پلی اتیلن ، پوش فیت و اتصالات جوشی و پیچی فشار قوی)

لوله و اتصالات کاربرد فراوانی در سیستم‌های آبیاری تحت فشار، انتقال آب، زهکشی و پروژه‌های دفع فاضلاب داشته که بسیار مورد استقبال کارشناسان صنعت تاسیسات قرار گرفته‌اند.
لوله و اتصال با نیم قرن تلاش و پشتکار، کیفیت توأم با نوآوری را سرلوحه کار خود قرارداده و در این راه با استفاده از مواد اولیه مرغوب و دستگاه‌های مدرن، محصولات قابل رقابت در عرصه جهانی ارائه کرده است.

  •  (لوله و اتصالات پنج لایه)

مواد اولیه محصولات با دقت فراوان و معیارهای سخت از اروپا وارد می‌شوند. تمامی محصولات سوپرپایپ تحت لیسانس شرکت معتبر یوپورنو آلمان (مخترع فناوری لوله پنج لایه در دنیا) هستند.
کیفیت بالای این محصولات سبب شده که این شرکت به عنوان اولین و تنهاترین شرکت غیر اروپایی دارنده گواهی‌نامه فنی اتحادیه اروپا در زمینه سیستم لوله‌کشی+2 شود.
در میان اهالی صنعت لوله و تأسیسات ساختمانی، سوپرپایپ اینترنشنال به عنوان شرکتی متمایز دارای محصولات ممتاز و مثال‌زدنی شناخته می‌شود.
محصولات سوپرپایپ در قالب 4 نوع سیستم‌ لوله‌کشی است.