اخبار کسب و کاراقتصادی

لپ تاپ برای ترید ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال چیست و لپ تاپ مناسب برای ترید کدام است؟ منظور از «ترید ارز دیجیتال» (Trade) یعنی اینکه شما در صرافی به ازای پرداخت یک ارز، ارز دیجیتال دیگری به همان ارزش دریافت کنید. خود کلمه‌ی ترید به معنای خرید و فروش، معامله یا مبادله است. از طرفی امروزه رشد بازارهای سرمایه و رمز ارزها باعث شده که کسب‌وکارها و شغل‌های جدید و پرسودی بوجود بیایند.

برای فعالیت در این مشاغل شما به ابزار مشخصی نیاز دارید که یکی از اصلی‌ترین آن‌ها یک لپ تاپ مناسب است. یک لپ تاپ مناسب ترید برای ویژگی‌های به‌خصوصی داشته باشد تا بازدهی شما را افزایش دهد و سود بالاتری را برای شما به ارمغان بیاورد. در ادامه این مطلب همراه استاد ترید باشید تا ویژگی‌های یک لپ تاپ مناسب ترید را شرح دهیم و در ادامه بهترین لپ تاپ مخصوص ترید را به شما معرفی کنیم.

لپ تاپ برای ترید ارز دیجیتال

لپ‌ تاپ مناسب برای ترید چه مشخصاتی را لازم دارد؟

یک لپ تاپ مناسب برای ترید کردن باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ در ادامه به شما توضیج می‌دهیم که کدام بخش‌ها از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

قدرت سخت افزاری خوب

در بازارهای سرمایه گاهی یک ثانیه زمان بسیار زیادی به حساب می‌آید و به همین جهت یک سیستم خوب برای ترید باید سرعت بالا و پاسخ‌گویی سریعی داشته باشد. این یعنی بهترین لپ تاپ برای ترید باید دارای CPU قوی باشد و از حافظه SSD هم بهره ببرد. همچنین مقدار رم نباید کمتر از 8 گیگابایت باشد و بهتر است به سراغ مدل‌هایی با رم 16 گیگابایتی به بالا بروید؛ چرا که حین کار ممکن است مجبور شوید چندین برنامه را در کنار هم باز کنید و تب‌های بسیار زیادی را در مرورگر خود داشته باشید.

ایا مک بوک برای ترید مناسب است؟ چه مدل هایی بهتر هستند؟

صفحه نمایش بزرگ و باکیفیت

اگر قصد ترید دارید باید زمان زیادی را پای لپ تاپ بنشینید و تغییر اعداد را دنبال کنید و طبیعی است که در این حالت هم اندازه نمایشگر اهمیت پیدا می‌کند و هم رزولوشن آن. همچنین در این میان نسب پنل هم اهمیت دارد و برای مثال یک نمایشگر 16 به 10 در مقایسه با یک نمایشگر 16 به 9 دارای پهنای بیشتری است و شما فضای بیشتری برای کار کردن دارید.

بهتر است به سراغ لپ تاپ‌هایی با صفحه نمایش‌هایی 15 اینچی یا بیشتر بروید و خیلی خرید مدل‌هایی با اندازه 13 اینچی را پیشنهاد نمی‌کنیم. رزولوشن نمایشگر هم بهتر است بالاتر از FHD باشد و مثلا لپ تاپ از پنل QHD استفاده کند. البته رزولوشن FHD هم مناسب است و خیلی نکته منفی به حساب نمی‌آید.

شارژدهی باتری مناسب

اگر لپ تاپ برای ترید می‌خواهید و در عین حال زمان زیادی را در طول روز بیرون از خانه هستید یا زیاد سفر می‌کنید باید به شارژدهی باتری لپ تاپ توجه ویژه داشته باشید. دوام باتری بسیاری از لپ تاپ‌ها در حد 5 ساعت است و قطعا شما در این صورت به آداپتور و برق در طول روز نیاز پیدا می‌کند. همچنین اگر قرار است زیاد جابجا شوید به وزن لپ تاپ نیز توجه داشته باشید.

چه لپ تاپی برای ترید مناسب است؟

در این بخش قصد داریم به پرسش ”برای ترید چه لپ تاپی بخریم” پاسخ دهیم و مدل‌های مناسب را به شما معرفی کنیم. در نظر داشته باشید که لیست از قیمت زیاد به کم مرتب شده است و در این مطلب خبری از مدل‌های ارزن و خوش‌قیمت نیست و گزینه‌های انتهای لیست هم جرو لپ تاپ‌های میان‌رده مناسب ترید هستند.

اگر به صورت حرفه‌ای ترید انجام می‌دهید و بودجه محدودی هم ندارید و بهترین لپ تاپ ممکن را می‌خواهید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به این غول از شرکت ایسوس داشته باشید. این لپ تاپ دارای نمایشگر بسیار بزرگ و 18 اینچی با رزولوشن QHD از نوع IPS است و فضای بسیار زیادی را به لطف نسبت 16 به 10 پیش روی شما قرار می‌دهد. این پنل از نرخ نوسازی 240 هرتزی پشتیبانی می‌کند و 100 درصد از گستره رنگی DCI-P3 را نیز پوشش می‌دهد.

این سخت افزار را 1 ترابایت SSD از نوع PCIe 4.0 NVMe M.2 و 32 گیگابایت رم از نوع DDR5 با فرکانس 4800 مگاهرتز کامل می‌کند. قدرت سخت افزاری این لپ تاپ قابل وصف نیست و نه تنها شما می‌توانید هر پردازشی را در کسری از ثانیه انجام دهید، بلکه می‌توانید بازی‌های حال حاضر را نیز در بالاترین حالت ممکن به روی این لپ تاپ اجرا کنید و در وقت‌های استراحت خود از اجرای بازی‌ها لذت ببرید.

البته باید اشاره کنیم که این لپ تاپ گزینه خوبی برای افرادی که زیادی جابجا می‌شوند نیست؛ چرا که 3.1 کیلوگرم وزن دارد و جابجا زیاد آن دشوار است. همچنین در زمینه باتری هم عملکرد مناسب است ولی عالی نیست. این مدل یک باتری 4 سلولی 90 وات ساعت دارد و در حالتی که مصرف باتری را در حالت بهینه قرار دهید می‌توانید حدود 5 تا 7 ساعت از آن انتظار شارژدهی داشته باشید (روشنایی روی حالت 50 درصد)

اگر بودجه زیادی دارید و بهترین لپ تاپ را می‌خواهید بد نیست که به نسل جدید از لپ تاپ‌های ام اس آی نیز نگاهی جدی داشته باشید. این مدل دارای پردازنده مرکزی نسل 13 شرکت اینتل مدل Core i9 13950HX با 24 هسته و 32 رشته است. این CPU حافظه کش 36 مگابایتی دارد و در محدوده 4.0 تا 5.5 گیگاهرتزی فعالیت می‌کند. قدرت این پردازنده مرکزی بسیار زیاد است و شما بدون نگرانی می‌توانید به سراغ هر کاری از جمله ترید در سطح بالا بروید.

لپ تاپ ایسوس ROG Flow X16 GV601VI

اگر ترجیح می‌دهید لپ تاپی سبک‌تر از گزینه‌های بالا داشته باشید و از همه مهم‌تر برای شما لمسی بودن پنل اهمیت دارد حتما به سراغ این مدل از ایسوس بروید، لپ تاپی که می‌تواند نقش تبلت را نیز به طور کامل ایفا کند و به شما امکان دهد تا به صورت ساده‌تر و با لمس کردن صفحه ترید انجام دهید و بین صفحه‌ها جابجا شوید. این پنل رزولوشن QHD دارد و اندازه 16 اینچی و نرخ نوسازی 240 هرتزی جزو ویژگی‌های دیگر آن هستند. همچنین این پنل دارای نسبت 16 به 10 است و این یعنی فضای بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

مک بوک پرو M2 PRO نسخه 16 اینچ

این صفحه نمایش بسیار باکیفیت دارای روشنایی 500 نیتی در حالت SDR و دارای روشنایی 1000 نیتی در حالت HDR است و این عدد در بخش‌هایی از نمایشگر تا 1600 نیت بالا می‌رود. در بخش سخت افزار شاهد تراشه M2 PRO اپل به روی این مدل هستیم، تراشه‌ای که در نسخه پایه‌ای 12 هسته پردازنده مرکزی (شامل 8 هسته قوی و 4 هسته بهینه) است و 19 هسته پردازنده گرافیکی را در بر می‌گیرد.

یکی از جذابیت‌های دیگر این لپ تاپ برای ترید شارژدهی عالی باتری آن است که از اکثر رقبا بهتر عمل می‌کند. به گفته شرکت اپل این محصول می‌تواند تا 22 ساعت شارژدهی داشته باشد و این یعنی هیچ نیازی نیست تا نگران وجود برق هنگام ترید کردن باشید و با خیال راحت می‌توانید بیش از یک روز کامل از این لپ تاپ بهره ببرید.

مک بوک پرو M2 PRO نسخه 14 اینچ

اگر برای شما وزن لپ تاپ اولویت دارد به جای مدل بالا این مک بوک را خریداری کنید. این لپ تاپ عالی تنها 1.6 کیلوگرم وزن دارد و شما به راحتی می‌توانید آن را به دنبال خود حمل کنید. اندازه نمایشگر این محصول 14.2 اینچ است و تراشه آن نیز در نسخه پایه‌ای 10 هسته CPU و 16 هسته GPU دارد و شارژدهی باتری آن نیز به جای 22 ساعت 18 ساعت است.

لپ تاپ اچ پی ENVY 16 H1023

لپ تاپ ترید باکیفیت و خوش ساخت می‌خواهید؟ نگاهی جدی به این لپ تاپ از برند اچ پی داشته باشید. این محصول جنس بدنه آلومینیومی دارد و وزن آن به 2.3 کیلوگرم می‌رسد. سازنده آمریکایی برای این مدل پنلی 16 اینچی از نوع IPS با رزولوشن QHD در نظر گرفته است. این پنل دارای نسبت 16 به 10 بوده و از نرخ نوسازی 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند و روشنایی آن در حالت حداکثری به 400 نیت می‌رسد.

اچ پی در بخش سخت افزار به سراغ تراشه بسیار قوی Intel Core i9 13900H با 14 هسته و 20 رشته رفته است و کارت گرافیک شرکت انویدیا مدل GeForce RTX 4060 با 8 گیگابایت حافظه GDDR6 این CPU را همراهی می‌کند. این مجموعه با 16 گیگابایت رم DDR5 و 1 ترابایت SSD کامل می‌شود و یک باتری 6 سلولی 83 وات ساعت انرژی مورد نیاز این لپ تاپ را تأمین می‌کند.

لپ تاپ ایسوس ROG Strix G614JV

اگر لپ تاپ‌های بالا بیشتر از بودجه مورد نظر شما برای خرید لپ تاپ مناسب ترید هستند پیشنهاد می‌کنیم به عنوان گزینه جایگزین نگاهی به این مدل از ایسوس بیندازید، لپ تاپی با نمایشگر 16 اینچی IPS با رزولوشن FHD+ که از نرخ نوسازی 165 هرتزی پشتیبانی می‌کند و نسبت 16 به 10 هم دارد تا فضای عمودی بیشتری در اختیار شما قرار بگیرد و بهتر بتوانید نمودارها را هنگام ترید کردن مشاهده کنید. ایسوس برای این مدل از پردازنده مرکزی Core i7 13650HX استفاده کرده است، CPU که 14 هسته و 20 رشته با فرکانس پردازشی 3.6 تا 4.9 گیگاهرتزی را شامل می‌شود.

این نمایشگر لمسی به شما امکان می‌دهد تا ساده‌تر با لپ تاپ تعامل داشته باشید و از این محصول در نقش تبلت هم بهره ببرید. مایکروسافت برای پردازنده مرکزی این لپ تاپ به سراغ پردازنده‌های نسل 12 شرکت اینتل مدل 1255U با 10 هسته و 12 رشته رفته است و حافظه کش نیز به 12 مگابایت می‌رسد. این پردازنده در محدوده 3.5 الی 4.7 گیگاهرتز فعالیت می‌کند و 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR4X دارد. حافظه داخلی این مدل نیز 256 گیگابایت SSD است. توجه داشته باشید که این لپ تاپ فاقد حافظه گرافیکی مجزا است که البته برای کار ترید محدودیتی را ایجاد نمی‌کند.

مک بوک پرو M2

این محصول را می‌توانیم ارزان‌ترین مک بوک اپل در سری پرو بدانیم. این لپ تاپ در اکثر زمینه‌ها مانند مک بوک پرو M1 است و بیشتر از نظر قدرت تراشه نسبت به قبل بهبود داشته است. مک بوک پرو M2 از نمایشگری 13.3 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 2560 در 1600 استفاده می‌کند و مانند مدل‌های گران‌تر که در بالا معرفی کردیم دیگر از فناوری Mini LED استفاده نمی‌کند. این پنل 500 نیت روشنایی دارد و کیفیت خوبی را پیش روی شما قرار می‌دهد.

این مک بوک از تراشه M2 خود اپل قدرت می‌گیرد، چیپستی با 8 هسته CPU و 10 هسته GPU که سرعت عالی برای کارهای مختلف و ترید کردن دارد. در نسخه پایه‌ای این تراشه را 8 گیگابایت حافظه رم و 256 گیگابایت SSD همراهی می‌کند.

به روی این لپ تاپ یک باتری 58 وات ساعت دیده می‌شود که می‌تواند تا 20 ساعت پخش ویدئو و تا 17 ساعت وبگردی را دوام بیاورد. همچنین یک آداپتور 67 وات نیز برای شارژ مک بوک درون جعبه یافت می‌شود. این لپ تاپ تنها 1.4 کیلوگرم وزن دارد و از این نظر هم برای جابجایی زیاد گزینه عالی به حساب می‌آید. بیت کوین با نماد اختصاری BTC یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۸۲۵.۹۳ میلیارد دلار، در رتبه ۱ بازار قرار داشته و سهم ۴۹.۵۶ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد .

طبق تحلیل بیت کوین امروز هر واحد از بیت کوین در این لحظه با قیمت ۴۲,۱۹۹ دلار، با احتساب نرخ تتر ۵۰,۶۹۰ تومان معادل ۲,۱۳۹,۰۸۸,۶۶۶ تومان معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن ۱۳.۹۶ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۱.۰۱% افزایش یافته است. بالاترین قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰(10 November 2021) معادل ۶۸,۶۶۴.۱۶ دلار بوده که همینک %۳۸.۵۴ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش بیت کوین ۱۹.۵۷ میلیون و تعداد کل واحدهای آن ۲۱ میلیون خواهد بود. در حال حاضر فعال ترین صرافی که در آن بیت کوین معامله می‌شود، صرافی ATAIX با سهم %۹۳.۲۳ از حجم معاملات روزانه است.

کلام آخر

لپ تاپ‌ مناسب ترید و معرفی بهترین آنها در بازه‌های قیمتی مختلف در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. شما با توجه به بودجه و نیازهای خود می‌توانید انتخاب مناسبی داشته باشید. همانطور که گفته شد برای خرید لپ‌تاپ ترید یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها رم آن است. که به خاطر سنگین‌بودن برنامه‌های مربوط به ترید وجود رم بالا و SSD لازم است. همچنین نمایشگر بزرگ و پردازنده مناسب و وزن کم نیز از نکات مهمی هستند که باید به آنها توجه کنید. در آخر برای ارائه سوالات و  پیشنهادات خود از طریق بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.