اخبار کسب و کاراستان ها

معرفی و مقایسه جزیره کیش و قشم

معرفی و مقایسه جزیره کیش و قشم

جزیره کیش و قشم دو جزیره محبوب جنوبی ایران در خلیج فارس بوده که به دلیل امکانات متعدد و آب و هوای مناسب، میزبان گردشگران مختلفی است. در مقایسه جزیره کیش و قشم باید گفت که جزیره کیش دارای تفریحات آبی بیشتر و گران تر، مراکز خرید متعدد و لوکس و هتل های گرانتری است. اما جزیره قشم نسبت به کیش، تفریحات ارزان تر و جاذبه های گردشگری طبیعی بیشتری دارد.

معرفی و مقایسه جزیره کیش و قشم

هتل های کیش بهتر است یا قشم؟

از نظر مقایسه هتل های کیش و قشم می توان گفت که بیشتر هتل های کیش شامل هتل های لوکس بوده که هزینه اقامت در آن ها نسبت به قشم بیشتر است. در جزیره قشم می توان هتل های ارزان تری پیدا کرد که هزینه رزرو آن ها کمتر است. شما در جزیره قشم می توانید علاوه بر هتل ها، از اقامتگاه های بومگردی و همچنین هتل آپارتمان های دیگر برای اقامت استفاده کنید.

معرفی جزیره کیش

از بین جزایر توریست پذیر ایران یعنی جزایر کیش و قشم، مهم ترین جزیره ای که یکی از اصلی ترین مراکز گردشگری در جنوب کشور و خلیج فارس به شمار می رود، جزیره کیش می باشد. این جزیره بیضی شکل در دوران اسکندر توسط فردی یونانی کشف شده است. مساحت جزیره کیش حدود 90 کیلومتر مربع می باشد که با طبیعت فوق العاده و منحصر به فرد خود توانسته است عنوان زیبا ترین جزیره در جنوب کشور و خلیج فارس را از آن خود کند. همچنین طبق آخرین سرشماری که در سال 1395 انجام شده است، جمعیت آن بیش از 39000 هزار نفر بوده است.

ویژگی های متعددی همچون آب زلال، سواحل آرام و ماسه های مرجانی و همچنین پوشش گیاهی فوق العاده و مناسب باعث شده است این جزیره به یک مکان گردشگری تماشایی تبدیل شده و سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب کند. آب و هوای این جزیره معتدل است. چرا که ماه های دی و بهمن سردترین و تیر و مرداد گرم ترین ماه ها در جزیره کیش محسوب می شوند. البته که جزایر کیش و قشم تقریبا آب و هوای یکسانی دارند اما کیش توریست های بیشتری دارد.

گردشگری جزیره کیش

 

وجود جاذبه های گردشگری فراوان در جزیره کیش باعث شده است که این جزیره برای هر فرد با علایق گوناگون جذاب و دیدنی باشد.این جزیره خیلی سریع پا به صنعت گردشگری گذاشته است که همین امر باعث شده است تا از ابزار ها و امکانات مدرن تری نسبت به دیگر جزایر بهره مند شود.

معرفی و مقایسه جزیره کیش و قشم

تفریحات آبی، مسیر دوچرخه سواری، کشتی یونانی، ساحل مرجانی،  شهر حریره از جاهای دیدنی کیش، شهر زیر زمینی کاریز، شهر باستانی حریر، آب انبار دوقلو، لاک پشت های دریایی، درخت سبز ، پارک دلفین، جزیره هندورابی، اسکله تفریحی کیش و… از جمله لذت بخش ترین و پر طرفدار ترین جاذبه های گردشگری می باشند که در این جزیره وجود دارند.

معرفی و مقایسه جزیره کیش و قشم

رستوران های جزیره کیش

از دیگر مواردی که سوا از جاذبه های گردشگری، سبب جذابیت یک مکان گردشگری می شود، رستوران خوب و با کیفیت است. جزیره کیش با برخورداری از تعداد زیادی رستوران با کیفیت و در عین حال مشهور همگی  آماده ساختن سفری خاطره انگیز و بیادماندنی برای مسافران و گردشگران می باشند.

پرطرفدارترین رستوران های کیش عبارتند از:

  • رستوران میرمهنا: نوار ساحلی، خیابان پروین اعتصامی، جنب هتل تاپ رز
  • رستوران کوه نور: میدان امیر کبیر، بلوار دانش، جنب هتل صدف کیش
  • رستوران توتی فروتی: انتهای بلوار دریا، جنب اسکله بزرگ تفریحی
  • رستوران فودلند: خیابان جهان، ضلع غربی بازار بین‌المللی مرجان
  • رستوران رویال استار: بلوار صدف، فاز یک، ساختمان بساک، طبقه سوم
  • رستوران شاندیز صفدری: جاده جهان، بعد از پارک مرجان، روبروی برج‌های دوقلو
  • رستوران فودکورت دامون: خیابان وصال، مرکز خرید دامون

اقامت در جزیره کیش

جزیره زیبای کیش، جزیره ای است که گردشگران بسیاری را از تمام نقاط مختلف ایران و جهان در تمام فصول سال به سمت خود جذب می کند. همین امر باعث شده است که خدمات و امکانات لوکسی همچون هتل ها و اقامتگاه ها را ارائه دهد تا گردشگران بتوانند با رزرو هتل های کیش یک سفر رویایی را تجربه و از سفر خود نهایت لذت راببرند.

معرفی جزیره قشم

از دیگر جزایر منحصر به فرد خلیج فارس می توان به جزیره قشم اشاره کرد که در بین گردشگران از محبوبیت بسیاری برخوردار است. این جزیره که عنوان بزرگ ترین جزیره را به خود اختصاص داده است، در استان هرمزگان و تنگه هرمز واقع شده است. جزیره قشم بر روی زمینی به مساحت حدود 1491 کیلومتر مربع واقع شده و بر اساس آخرین سرشماری در سال 1395 جمعیت آن حدود 148.993 نفر می باشد. با سفر به جزیره قشم می توان از شمال به بندرعباس، از شمال شرقی به جزیره هرمز، از شرق به جزیره لارک و همچنین از جنوب به جزیره هنگام نیز دسترسی پیدا کرد.

گردشگری جزیره قشم

تنوع در طبیعت در جزیره قشم بسیار زیاد است، به همین جهت نام آن “جزیره عجایب هفت گانه” داده شده است. شرایط جغرافیایی خوب جزیره قشم سبب شده تا این جزیره از جاذبه های گردشگری بسیاری برخوردار شود. همین ویژگی نیز این جزیره را در اولویت انتخاب های گردشگران و مسافران قرار داده است. تنگه چاهکوه، جزایر ناز، دره ستارگان، غار نمکدان، چاه های تل آب یا طلا، جزیره هنگام، قلعه پرتغالی ها، جنگل حرا، پارک زیتون، ژئوپارک، سد گوران، بام قشم و… از جمله دیدنی ترین جاذبه های گردشگری این جزیره به شمار می روند.

رستوران های جزیره قشم

علاوه بر جاذبه های گردشگری بکر جزیره قشم، رستوران های این جزیره هم حرفی برای گفتن دارند. علاوه بر رستوران ها  برخی از غذاهای محلی و جنوبی و طعم لذیذ آن ها هیجان و شگفتی خاصی را به شما القا می کنند.

پرطرفدارترین این رستوران ها عبارتند از:

  • رستوران حاج غفور قشم: جزیره قشم، بلوار خلیج فارس شرقی، جنب مسجد شیخ حاجی رمضان
  • رستوران قلعه قشم: جزیره قشم، میدان ولایت، جنب قلعه پرتغالی‌ها
  • رستوران خاله قشم: جزیره قشم، جنب قلعه پرتقالی ها به سمت اتوبان، رستوران و فست فود سنتی خاله
  • رستوران نعیم قشم: جزیره قشم، میدان امامقلی خان، جنب شهرک ساحلی، طبقه همکف، پلاک ۹۸۵
  • رستوران الوند قشم: جزیره قشم، بلوار آزادگان، جنوب غربی میدان شهدا، نبش خیابان الهیه