اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

نقش قارچ گانودرما در درمان زگیل تناسلی

ویروس پاپیلومای انسانی میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. سالانه حدود 14 میلیون نفر در ایالات متحده به سرطان دهانه رحم مبتلا می شوند. این ویروس هم در مردان و هم در زنان شایع است، اما در زنان جوان پس از فعالیت جنسی شایع تر است. زگیل تناسلی یکی از مهم ترین علائم آن است، اما زگیل می تواند در سایر قسمت های بدن نیز وجود داشته باشد. ویروس HPV و زگیل تناسلی این روزها به یکی از شایع ترین مشکلات بسیاری از افراد تبدیل شده است.

قارچ های دارویی مانند شیتاکه، گانودرما و دم بوقلمون تاثیر بسیار خوبی در درمان این بیماری دارند و این موضوع در بسیاری از مقالات علمی مورد بحث و تایید قرار گرفته است. توجه داشته باشید که قارچ گانودرما در کشور ما شهرت بیشتری دارد و گانودرمای ایران نیز بزرگترین تولید کننده این محصول در کشور است. اما برای مبارزه با HPV یا زگیل تناسلی، قارچ شیتاکه تأثیر بیشتری بر روی این ویروس دارد، اما ترکیب قارچ شیتاکه، گانودرما و چیگا و مصرف همزمان آن‌ها تأثیر آن‌ها را چندین برابر می‌کند.

پیشنهاد ما برای نتیجه بهتر مصرف همزمان قارچ شیتاکه، گانودرما و شن است تا اثربخشی آنها افزایش یابد. با این حال، در این مقاله مطالعات انجام شده در مورد خواص این سه قارچ بر روی HPV یا زگیل تناسلی را به طور جداگانه شرح می دهیم. ابتدا برای قارچ گانودرما و چای، سپس برای قارچ شیتاکه.

کدام قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی خوب است

خواص قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی

قهوه گانودرما برای hpv که به عنوان قارچ ریشی نیز شناخته می شود، از دیرباز در طب سنتی چینی برای درمان انواع بیماری ها از جمله زگیل تناسلی استفاده می شود. اعتقاد بر این است که این قارچ دارای خواص ضد ویروسی است که به کاهش التهاب و علائم مرتبط با زگیل تناسلی کمک می کند. اگرچه تحقیقات علمی زیادی در مورد استفاده از گانودرما برای زگیل تناسلی وجود ندارد، بسیاری از افراد نتایج مثبتی را گزارش می دهند. برای استفاده از گانودرما برای زگیل تناسلی، می توانید آن را به شکل کپسول مصرف کنید یا از قارچ خشک آن چای درست کنید.

برای تهیه چای، 1 قاشق چایخوری قارچ خشک را در 1 فنجان آب داغ به مدت 10 دقیقه دم کنید. قارچ را از صافی صاف کنید و بعد از خنک شدن دمنوش آن را بنوشید. برای بهترین نتیجه، روزانه ۲ تا ۳ فنجان چای گانودرما بنوشید. همچنین می توانید پماد موضعی تهیه شده از گانودرما را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید. برای تهیه مرهم، 1 قاشق چایخوری قارچ گانودرمای خشک شده را به صورت پودر ریز خرد کرده و با 1 قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید.به آرامی پماد را روی زگیل تناسلی بمالید و مراقب باشید که پوست تحریک نشود.

کدام قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی مناسب است؟

قهوه گانودرما برای درمان زگیل تناسلی توصیه نمی شود. اگرچه گانودرما ممکن است برخی از خواص ضد ویروسی داشته باشد، اما نشان داده نشده است که برای درمان زگیل تناسلی موثر باشد. اگر به دنبال یک درمان طبیعی برای زگیل تناسلی خود هستید، ممکن است بخواهید داروهای طبیعی دیگری مانند روغن درخت چای، سرکه سیب یا ژل آلوئه ورا را در نظر بگیرید.

نحوه مصرف قهوه گانودرما برای زگیل تناسلی

قهوه گانودرما برای درمان زگیل تناسلی توصیه نمی شود. با این حال، اگر به دنبال یک درمان طبیعی برای علائم مرتبط با زگیل تناسلی هستید، ممکن است بخواهید قهوه گانودرما را بنوشید. برای تهیه قهوه، 1 قاشق چایخوری قارچ گانودرمای خشک شده را در 1 فنجان آب داغ به مدت 10 دقیقه دم کنید. اسفنج را صاف کرده و بعد از سرد شدن قهوه را بنوشید. برای بهترین نتیجه، روزانه ۲ تا ۳ فنجان قهوه گانودرما بنوشید.

تاثیر گانودرما بر زگیل تناسلی

اثربخشی قهوه گانودرما برای درمان زگیل تناسلی ثابت نشده است.اگرچه ممکن است خواص ضد ویروسی داشته باشد، اما شواهد علمی کافی برای حمایت از استفاده از آن برای این منظور وجود ندارد. اگر به دنبال یک درمان طبیعی برای زگیل تناسلی خود هستید، ممکن است بخواهید داروهای طبیعی دیگری مانند روغن درخت چای، سرکه سیب یا ژل آلوئه ورا را در نظر بگیرید.

نحوه استفاده از گانودرما برای بهبود زگیل تناسلی

اثربخشی گانودرما برای درمان زگیل تناسلی ثابت نشده است. با این حال، اگر به دنبال یک درمان طبیعی برای علائم مرتبط با زگیل تناسلی هستید، ممکن است بخواهید قهوه گانودرما را بنوشید. برای تهیه قهوه، 1 قاشق چایخوری قارچ گانودرمای خشک شده را در 1 فنجان آب داغ به مدت 10 دقیقه دم کنید. اسفنج را صاف کرده و بعد از سرد شدن قهوه را بنوشید.

برای بهترین نتیجه، روزانه ۲ تا ۳ فنجان قهوه گانودرما بنوشید. همچنین می توانید پماد موضعی تهیه شده از گانودرما را مستقیماً روی ناحیه آسیب دیده بمالید. برای تهیه مرهم، 1 قاشق چایخوری قارچ گانودرمای خشک شده را به صورت پودر ریز خرد کرده و با 1 قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن نارگیل یا زیتون مخلوط کنید. به آرامی پماد را روی زگیل تناسلی بمالید و مراقب باشید که پوست تحریک نشود.

قارچ گانودرما و تاثیر آن در درمان زگیل تناسلی (HPV) یا سرطان دهانه رحم

انجمن اطلاعات پزشکی فرانسه مطالعه ای را بر روی 472 بیمار مبتلا به ژنژیویت انجام داد که از نظر ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) مورد ارزیابی قرار گرفتند. آنها دریافتند که 61 بیمار HPV16 یا HPV18 مثبت بودند. 20 بیمار HPV مثبت به طور تصادفی انتخاب و تحت درمان با قارچ دارویی Laetiporus sulphureus قرار گرفتند.

41 بیمار دیگر قارچ دم بوقلمون و گانودرما (Ganoderma lucidum) دریافت کردند. پس از دو ماه، محققان دریافتند که 88 درصد از 41 بیمار تحت درمان با قارچ دم بوقلمون و گانودرما HPV منفی شده اند. در گروه دیگر، 5 درصد HPV منفی نشان دادند. قارچ های دارویی توانایی ضد ویروسی خود را در مطالعات دیگر نشان داده اند.

برای زگیل تناسلی به جز قهوه سوپریم از چه چیزی استفاده کنیم؟

هیچ درمان جهانی برای زگیل تناسلی وجود ندارد. درمان شامل برداشتن زگیل با داروهای موضعی یا روش‌های جراحی است. اگر زگیل تناسلی دارید، برای تعیین بهترین روش درمانی، مشورت با پزشک ضروری است.یکی دیگر از محصولاتی که 100 درصد موثر است، استفاده از سیر سیاه است.

برای درمان زگیل تناسلی چه باید کرد؟

زگیل تناسلی را می توان با داروهای موضعی یا روش های جراحی درمان کرد، اما هیچ درمان شناخته شده ای برای ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) که باعث ایجاد آنها می شود وجود ندارد. اگر زگیل تناسلی دارید، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید تا بهترین روش درمانی را تعیین کنید. گزینه های درمانی ممکن است شامل کرایوتراپی، لیزر درمانی، داروهای موضعی یا برداشتن جراحی باشد.