اخبار کسب و کارعمومی

نکات انتخاب صندلی آموزشی

این روزها که بیشتر امید والدین به فرزندانشان است و این که بتوانند آینده بهتری برایشان بسازند، مسئله تحصیل آن‌ها بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. به هر حال دیگر خیلی‌هایمان امیدمان را از این که برای خودمان اتفاقی بیفتد، از دست داده‌ایم و امیدواریم فرزندانمان تجربه خوشایندی داشته باشند و از آنجایی که تقریباً بیشتر ساعات روز یک دانش‌آموز یا دانشجو در محل تحصیلش می‌گذرد، بهتر است از صندلی آموزشی مناسبی استفاده شود که به‌هیچ‌عنوان برایشان آزاردهنده نباشد. همه این حرف‌ها را زدیم که بگوییم از مهم‌ترین مواردی است که اگر مدیر محیطی آموزشی هستید باید آن را در نظر بگیرید. اگر والدین هستید هم باید حواستان باشد هنگام انتخاب محیط تحصیلی فرزندتان به این نکته توجه کنید.

صندلی تحصیلی چیست؟

فرقی نمی‌کند دانش‌آموز باشید یا دانشجو؛ دبیرستانی باشید، ابتدایی باشید یا راهنمایی؛ به هر حال سر و کار شما به صورت روزانه و به مدت چند ساعت با صندلی‌هایی است که مجبور هستید روی آن‌ها بنشینید و به استاد و معلمتان گوش کنید. اگر والدینی هستید که دارید این مطالب را می‌خوانید که احتمالاً خودتان از این بابت اطلاع دارید و اگر مدیر مدرسه هستید که اصلاً خودتان روی همه چیز مشرف هستید.

Tips for choosing an educational chair

صندلی تحصیلی از ماندگاری و دوام بسیار زیادی برخوردار می‌باشد و هرچقدر هم دانش‌آموز یا دانشجو تلاش کنند آسیبی به آن برسانند، خیلی نمی‌توانند کاری روی آن بکنند. انواع مختلفی هم برای صندلی تحصیلی وجود دارد از صندلی ساده فلزی گرفته تا صندلی‌های چرخ دار برای معلمان و صندلی‌هایی که در اتاق سایت استفاده می‌شوند. بسته به نیاز مدرسه، توسط مدیر آن باید انتخاب شود که چه نوع صندلی‌هایی خریداری شوند و این وظیفه بسیار مهمی است.

در انتخاب صندلی تحصیلی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قطعاً به این سادگی‌ها نیست که برویم فروشگاهی و بگوییم ما فلان صندلی تحصیلی را برای دانش‌آموزان مدرسه‌مان می‌خواهیم. مواردی وجود دارد که باید همه آن‌ها را در نظر بگیرید و سپس سراغ خرید بروید و برای صندلی تحصیلی موردنظرتان هزینه کنید. برای انتخاب صندلی تحصیلی اول از همه باید به این نکته توجه کنید که ارتفاع صندلی متناسب با پایه تحصیلی‌ای باشد که قرار است برایشان صندلی تهیه کنید. مثلاً برای بچه‌های دبستانی باید صندلی تحصیلی‌ای بخرید که ارتفاع آن 35 سانتی‌متر باشد. اگر دنبال صندلی مناسب برای پایه راهنمایی و دبیرستان هستید که احتمالاً صندلی تحصیلی با ارتفاع 45 سانتی‌متر به دادتان برسد. بعد از این باید به نوع پایه‌های صندلی اهمیت بدهید که بسیار مهم است.

دیگر موارد مهم در انتخاب صندلی تحصیلی

بیشتر مدارس از صندلی تحصیلی 4 پایه یا پایه سورتمه‌ای استفاده می‌کنند. هر کدام از این مدل‌ها، با چیزهای مختلفی روی زمین قرار می‌گیرند و تماس دارند. برخی از آن‌ها با پلاستیک‌های نایلونی، برخی دیگرشان با چیزی شبیه چرخ و برخی هم با چرخ روی زمین قرار می‌گیرند. از میان انواع مختلف صندلی تحصیلی، بیشتر افراد از نوع 4 پایه ساده آن استفاده می‌کنند که روی زمین فیکس می‌شود و نه چرخ دارد و نه چیزی که با آن سر بخورد. درواقع باید ببینید هدفتان از انتخاب این صندلی چیست؟

می‌خواهید از آن در کجا استفاده کنید؟ همه این موارد می‌تواند در این که چه نوع پایه‌ای به کارتان می‌آید، دخیل باشد. مثلاً آن‌هایی که پایینشان پلاستیکی است برای این که صدایی نداشته باشند، کاملاً مناسب هستند و آن‌هایی که شبیه سورتمه هستند، مناسب مکان‌هایی است که نمی‌خواهید به کف آن هیچ‌گونه آسیبی برسد. بیشتر مناسب کلاس‌های کامپیوتر است.

کدام ترکیب صندلی تحصیلی مناسب‌تر است؟

برای این که در جا و پول صرفه‌جویی شود، بسیاری از مدارس از صندلی‌های تحصیلی ترکیبی استفاده می‌کنند. رایج‌ترینشان هم ترکیب صندلی و میزتحریر است. چنین چیزی باعث می‌شود که نیازی به خرید صندلی و میزتحریر جداگانه نباشد و گزینه مناسب‌تری است. درواقع از هر جهت که نگاه کنید به صرفه‌تر تمام می‌شود. میزتحریر معمولاً، مربع کوچکی است که به صندلی چسبیده و از یک طرف صندلی باز می‌شود. برخی صندلی‌ها که جای دسته‌شان، میز قرار دارد هم برای برخی کلاس‌ها مناسب است و مراکز برگزاری آزمون مثل همین مراکزی که کنکور در آن برگزار می‌شود از این صندلی‌ها استفاده می‌کنند. مدل چپ‌دست این صندلی‌ها هم وجود دارد اما تعداد تولید آن به مراتب کمتر است.

در انتخاب صندلی تحصیلی، جنس آن چقدر مهم است؟

خیلی مهم. تولیدکنندگان از مواد اولیه متفاوتی برای تولید صندلی‌های تحصیلی استفاده می‌کنند. برخی از رایج‌ترین مواد اولیه‌ای که در ساخت صندلی به کار می‌رود، فلز، چوب، وینیل، پارچه و پلاستیک است. درواقع جنس صندلی تحصیلی از مهم‌ترین مواردی است که هم روی راحتی و هم روی ماندگاری محصول تأثیر مستقیم دارد. اغلب صندلی‌های بادوامی که احتمالاً دیده‌اید از چوب یا فلز ساخته شده‌اند چرا که می‌توانند در مقابل کارهایی که دانش‌آموزان می‌کنند دوام بیاورند و سالم بمانند. به هر حال شما به عنوان مدیر یک محیط تحصیلی قرار نیست هر سال برای صندلی‌های مجموعه خود هزینه کنید، لذا باید مراقب باشید روی چه جنسی هزینه می‌کنید و چقدر برایتان کارایی خواهد داشت.

پوشش فلزی رایجی که برای صندلی تحصیلی به کار می‌رود، چیست؟

دو مدل پوشش فلزی رایج وجود دارد که برای صندلی تحصیلی استفاده می‌شود و آن هم کروم و پودری است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا باید از روکش فلزی استفاده شود. یکی از این دلایل، زیبایی‌شناختی است. پوشش فلزی باعث می‌شود صندلی زیباتر به نظر برسد. مهم‌ترین دلیل آن با این حال، کاربردش است، پوشش فلزی کمک می‌کند تا صندلی در مقابل آسیب‌ها یا خراش‌ها سالم بماند.

به همه اینکاربرد انواع صندلی محصلی و آموزشی

در آموزشگاه‌ها‌ی عالی آزاد، آموزشگاه‌ها‌ی فنی و حرفه‌ای، و همچنین آموزشگاه‌ها‌ی زبان‌ها‌ی خارجی، کامپیوتر، حسابداری و موسیقی تجهیزی ضروری به شمار می‌آیند. این صندلی‌ها به دلیل داشتن دسته متصل به صندلی که به‌عنوان میز استفاده ‌می‌شود، به این نام شناخته می‌شوند. میز متصل به صندلی باعث راحتی استفاده و قراردادن کتاب و دفتر بر روی آن شده و همچنین به‌عنوان تکیه‌گاهی برای قراردادن دست دانش آموزان و هنرجویان استفاده می‌شود.

در آموزشگاه‌ها و کلیه مراکز آموزشی، انتخاب صندلی مناسب برای دانش‌آموزان و اساتید بسیار حائز اهمیت است. صندلی‌های دسته‌دار، با وجود ویژگی‌ها و امکانات منحصربه‌فرد خود، به‌عنوان تجهیزی برای راحتی کاربران طراحی شده‌اند. در این مقاله، به بررسی نکات و فاکتورهای مهمی که باید در هنگام انتخاب برای آموزشگاه مدنظر داشته باشیم، می‌پردازیم. پس از آن راهنمای انتخاب صندلی دسته دار را بررسی کرده و با نحوه خرید بهترین صندلی دسته دار آشنا خواهیم شد.

نکات مهم در انتخاب صندلی دسته‌دار برای آموزشگاه

  • راحتی و ارگونومی
    مهم‌ترین ویژگی که در انتخاب صندلی دسته‌دار باید به آن اشاره شود، راحتی صندلی برای استفاده است. اگر صندلی مطابق با اصول ارگونو‌می و از متریال باکیفیت تولید شده باشد، می‌تواند راحتی را برای کاربران در ساعت‌های سپری شده در کلاس فراهم کند. صندلی مناسب می‌تواند تجربه آموزش در آموزشگاه‌ها را به لذت تبدیل کند و باعث جذب متقاضیان بیشتر برای آن حیطه آموزشی شود.
    ارتفاع مناسب
    در تولید صندلی دسته‌دار رنج ارتفاع مناسبی برای استفاده کاربران در نظر گرفته شده است. به‌عنوان ‌مثال اگر در آموزشگاه‌ها رشته خاصی را به کودکان آموزش می‌دهید باید در نظر داشته باشید که صندلی با ارتفاع مناسب برای رنج سنی آنها را تهیه کنید. اما در حالت نرمال صندلی‌ها‌ی دسته‌دار با ارتفاع مناسبی طراحی و ساخته می‌شوند که راحتی را برای کاربران فراهم می‌کند.
    خرید صندلی از برند معتبر
    یکی از دلایلی که همیشه خرید تجهیزات آموزشی از برندهای شناخته شده و معتبر توصیه می‌شود، استفاده کارخانه‎جات معتبر از متریال دست‌اول است که باعث می‌شود در نهایت محصولی مطابق با استانداردها با بالاترین کیفیت تولید شود. دوام و ماندگاری بالای صندلی دسته‌دار و مقاومت آنها در برابر ضربه و فشار نیز ارتباط مستقیم با برند معتبر صندلی دارد.

راهنمای گام‌به‌گام انتخاب صندلی دسته دار

1 – انتخاب نوع صندلی دسته‌دار

برای انتخاب صندلی دسته دار در مرحله اول باید مشخص کنید که چه نوع صندلی دسته داری نیاز دارید. آیا صندلی دسته دار چرخشی و قابل تنظیم می‌خواهید و یا صندلی دسته دار ثابت برایتان کاربرد دارد؟ به دلیل یکسان‌سازی فضاهای آموزشی توصیه می‌شود از صندلی‌ها‌ی دسته دار ثابت استفاده شود که میز متصل شده به آن به‌راحتی باز و بسته می‌شود و ثبات آنها برای محیط‌های آموزشی بهتر است.

برخی از مدیران آموزشگاه‌ها ترجیح می‌دهند مانند گذشته از صندلی‌ها‌ی MDF استفاده کنند. صندلی‌های MDF جدید کارایی زیادی دارند؛ اما با هر شیوه‌ای که طراحی شوند، در نهایت به دلیل سفت و محکم‌بودن باعث خستگی کاربر می‌شوند؛ بنابراین بهتر است از صندلی‌ها‌ی دسته دار جایگزین مانند صندلی‌ها‌ی فایبرگلاس دسته دار و یا صندلی رویال شیدکو استفاده شود که ضمن نرم و انعطاف‌پذیر بودن بسیار بادوام هستند.

3- ایمنی در استفاده از صندلی دسته‌دار

آیتم دیگری که در هنگام انتخاب صندلی دار باید در نظر گرفت، انتخاب صندلی با پشتیبانی مناسب و اسکلت فلزی مقاوم است. این صندلی باید با استفاده از مواد باکیفیت تولید شده باشد و ثبات و عدم لغزش صندلی را تضمین کند. صندلی بادوام تحمل وزن افراد سنگین‌وزن در آموزشگاه‌ها را نیز به‌راحتی دارد و دچار خمش یا دفرمه شدن نخواهد شد.

4- نگهداری و تعمیرات

هنگام انتخاب و خرید صندلی دسته دار، توجه به عوامل مربوط به نگهداری و تعمیر آن بسیار مهم است. به‌عنوان‌مثال، اگر صندلی از پلاستیک یا فایبرگلاس ساخته شده باشد، مهم است که از کیفیت بالای رنگ آن اطمینان حاصل کنید تا از آسیب‌ها‌ی ناشی از قرارگرفتن در معرض نور خورشید یا فضای رو باز و بیرونی جلوگیری شود. همچنین بررسی اینکه آیا صندلی قابل شستشو است یا خیر ضروری است. جنس کفی و تکیه‌گاه صندلی هم باید محکم باشد تا با ضربه‌های ناشی از تحمل وزن افراد و یا شیطنت‌های دانش‌آموزان در آموزشگاه‌ها دچار ترک و شکستگی نشود. علاوه بر این، ارزیابی اینکه آیا قطعات و اتصالات صندلی در صورت هر گونه آسیب به‌راحتی قابل‌تعویض یا تعمیر هستند نیز بسیار مهم است.

5- درنظرگرفتن بودجه

گام آخر برای انتخاب صندلی دسته دار، تعداد صندلی و بودجه در نظر گرفته شده برای آن تعداد صندلی است. چقدر می‌خواهید برای خرید صندلی دسته دار هزینه کنید؟ به دنبال محصولی بادوام و باکیفیت هستید که ماندگاری بالایی برایتان داشته باشد و یا قصد خرید صندلی ارزان‌قیمت را دارید که بعد از چند سال مجبور به تعویض آنها شوید؟

انتخاب صحیح صندلی دسته‌دار برای آموزشگاه از اهمیت بسیاری برخوردار است. درنظرگرفتن نکات و فاکتورهای مهم مانند راحتی، ارگونومی، ایمنی و کیفیت در انتخاب صندلی می‌تواند به‌راحتی و کارآمدی دانش‌آموزان و اساتید در آموزشگاه کمک کند و محیطی مناسب برای یادگیری و تدریس فراهم کند. اکنون که با مراحل انتخاب صندلی دسته دار و عواملی که باید در نظر گرفته شود آشنا شدیم فراموش نکنید که برای خرید صندلی دسته دار باید علاوه بر موارد گفته شده در محیط آموزشگاه‌ها، از صندلی‌ها به‌درستی استفاده کرد و در نگهداری درست از آنها دقت کرد.

صندلی دسته دار شیدکو انتخابی هوشمندانه برای آموزشگاه‌ها

در این مقاله با موارد حائز اهمیت در انتخاب صندلی دسته دار برای آموزشگاه آشنا شدیم و متوجه شدیم که خرید از یک برند معتبر تا چه حد می‌تواند در کاهش هزینه‌ها‌ی بعدی برای آموزشگاه مؤثر باشد. در شرکت شیدکو باتوجه‌به نیازسنجی فضاهای آموزشی مانند آموزشگاه‌ها، انواع صندلی‌ها‌ی دسته دار با جنس MDF، فایبرگلاس و صندلی رویال دسته دار تولید می‌شود.
شرکت شیدکو صندلی‌ها‌ی دسته دار خود را با هر جنس و مدلی که باشند با ساختار اسکلت فلزی بادوام و پوشش رنگ کوره‌ای تولید ‌می‌کند. قسمت کفی و تکیه‌گاه این صندلی‌ها‌ دارای منحنی مطابق با بدن است که به قرارگیری راحت بدن کمک می کند. این شرکت صندلی دسته دار مخصوص چپ دست‌ها را نیز تولید می‌کند. چه انتخابی بهتراز خرید صندلی دسته داری که ضمن داشتن ظاهری مدرن و تنوع رنگ، ماندگاری بالایی نیز دارد و از لحاظ اقتصادی بسیار با صرفه است؟ برای مشاهده تنوع صندلی‌ها‌ی دسته دار به وب‌سایت شرکت شیدکو مراجعه کنید و پس از انتخاب مدل، رنگ و تعداد صندلی دسته دار، فرم درخواست را ثبت کنید تا کارشناسان فروش این شرکت با شما تماس گ» مهمترین استانداردهای صندلی آموزشی که باید بدانید