حوادث

ورود سامانه بارشی به کشور از امشب/ تداوم آلودگی هوای کلانشهرها تا فردا

ورود سامانه بارشی به کشور از امشب/ تداوم آلودگی هوای کلانشهرها تا فردا

آفتاب نیوز:

احمدی در یک برنامه تلویزیونی گفت: پیش بینی می شود پایداری نسبی جو امروز و فردا (24 و 25 آذر) ادامه داشته باشد و یکی از نتایج آن افزایش غلظت آلاینده ها در جو باشد. این وضعیت در شهرهای بزرگ و صنعتی به ویژه تهران، اصفهان، مشهد و اهواز دور از انتظار نیست و در کرج، اراک و سمنان با شدت کمتری ادامه دارد.

وی افزود: از امشب سامانه بارشی وارد شمال کشور می شود و در استان های ساحلی دریای خزر بارندگی آغاز می شود که تاثیر مثبتی بر وضعیت جوی برخی شهرها به ویژه کوه های جنوبی البرز خواهد داشت. . . مانند تهران و کرج و وزش باد باعث آلودگی هوا می شود تا زمانی که شاخص آلودگی هوا تا حدودی کاهش پیدا کند. آلودگی هوای تهران نیز در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (25 و 26 آذر) معتدل خواهد شد.

این کارشناس هواشناسی افزود: پیش بینی می شود روز چهارشنبه در استان های ساحلی دریای خزر در شمال غرب کشور بارندگی صورت گیرد و به تدریج این بارش ها به شمال شرق کشور خواهد رسید. در مجموع طی دو یا سه روز آینده در استان های گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان غربی، اردبیل، آذربایجان شرقی، تا حدودی در استان های غربی کشور، خراسان شمالی و در روز پنجشنبه بارش خفیف را پیش بینی می کنیم. در رشته کوه های جنوبی البرز مانند تهران و کرج.

احمدی در پایان گفت: دریای خزر در این مدت مواج و مواج خواهد بود و تا پایان هفته کاهش نسبی دما پیش بینی می شود.