حوادث

۲۱۹ میلیون نفر در دنیا حشیش مصرف می‌کنند!

۲۱۹ میلیون نفر در دنیا حشیش مصرف می‌کنند!

آفتاب نیوز:

وی افزود: بر اساس آمارهای بین المللی، تخمین زده شده مصرف کنندگان مواد مخدر در جهان از 240 میلیون نفر در سال 2011 به 296 میلیون نفر در سال 2021 رسیده است. این به معنای افزایش 23 درصدی در یک دهه است.

مدیرکل دفتر مرکزی درمان و حمایت اجتماعی با بیان اینکه مصرف مواد محرک از نوع آمفتامین در دنیا رو به افزایش است، گفت: ماری جوانا همچنان پرمصرف ترین و پرمصرف ترین ماده در جهان و در سال 2021 است. حدود 219 میلیون نفر آن را مصرف کرده اند.

قربانی ادامه داد: مواد افیونی همچنان از گروه موادی هستند که بیشترین نقش را در آسیب های جدی ناشی از مواد مخدر از جمله مصرف بیش از حد و مرگ دارند و بیش از 2 میلیون نفر در سراسر جهان در سال 2021 معتاد خواهند شد.

این مقام مسئول در مرکز افزود: آمار فوق با موج جدید مصرف داروهای روانگردان (NPS) در بین جوانان و نوجوانان، پیچیدگی این بیماری را بیش از پیش افزایش داده است.

وی اذعان داشت: سهم مصرف کننده زن در دنیا تقریباً برابر با مردان است و این در حالی است که زنان کمتر درگیر درمان هستند و از هر چهار زن یک زن تحت درمان قرار می گیرد.

مدیر کل درمان و حمایت اجتماعی ترک اعتیاد تصریح کرد: همه صاحب نظران در حوزه اعتیاد متفق القول هستند که اختلال مصرف مواد یک بیماری بیولوژیکی، روانی، اجتماعی و چندوجهی است و بر اساس تحقیقات به دست آمده تنها درمان دارویی اساسی نیست. مداخلات روانشناختی و خدمات اجتماعی مانند کمک های شغلی باید به طور مداوم برای تغییر و تغییر استفاده شوند.

قربانی گفت: درمان مستلزم تغییر در سطوح مختلف وجودی انسان است که شامل تغییر دانش، باور، ادراک، تجربه، رفتار و تغییر نیاز از مصرف به غیرمصرف است. در واقع، تغییر اتفاق نمی افتد مگر اینکه روش ها و رویکردهای درمانی مناسب توسط درمانگران آموزش دیده استفاده شود.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از 300 روش مشاوره و درمان روانشناختی به دنیا ارائه شده است اما درمان های موثر برای درمان اختلالات مصرف مواد بسیار اندک است، در این قسمت بحث مفیدی داشته باشیم. بسیاری از روش های عملی روان درمانی توسط بهترین اساتید در زمینه درمان اختلال مصرف مواد مخدر ارائه خواهد شد و مطالبی ارائه می شود که امیدواریم برای کمک به بهبودی افراد از اعتیاد به مواد به اندازه کافی مفید باشد.

رییس تداوی و حمایت اجتماعی وزارت صحت عامه با اشاره به سیاست تداوی معتادان متجاهر در کشور گفت: در تمام عرصه های مبارزه با مواد مخدر به کمک های چندجانبه بین المللی نیاز داریم که یکی از این عرصه ها است. از. بیش از 87 هزار مرکز ترک اعتیاد در ایران وجود دارد و 1700 هزار معتاد در کشور تحت پوشش خدمات درمانی با روش های مختلف درمانی هستند. به عبارت دیگر، میزان مراجعه داوطلبانه به مراکز ترک اعتیاد در ایران حدود 60 درصد است و سازمان‌های دولتی و غیردولتی 10 تا 45 درصد پیشگیری از اعتیاد را اعلام کرده‌اند.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.