اخاذی ۱۰ هزار دلاری با تصاویر شهروندی در فضای مجازی/ ۳ نفر دستگیر شدند

اخاذی ۱۰ هزار دلاری با تصاویر شهروندی در فضای مجازی/ ۳ نفر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شهرستان قدس از دستگیری سه نفر که با استفاده از عکس های شخصی یکی از شهروندان اقدام به زورگیری از وی می کردند خبر داد.

به گزارش تیتر نیوز، سرهنگ غلامعلی نعمتی در جزئیات این خبر گفت: پس از انتشار شکایتی مبنی بر اختلاس 10 میلیارد ریالی یکی از شهروندان مبنی بر تهدید به انتشار عکس های شخصی خود در فضای مجازی، رسیدگی به این موضوع فتا در دستور کار قرار گرفت. ماموران پلیس تهران بزرگ

نعمتی افزود: در تحقیقات اولیه پلیس مشخص شد که اعضای این گروه با دریافت عکس های شخصی شاکی و تهدید به انتشار عکس های شخصی وی در چند مرحله اقدام به ضرب و شتم وی کردند. مبلغ 10 میلیارد ریال در چند مرحله کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس ادامه داد: در مرحله پایانی این گروه آدم ربایی شاکیه از وی خواست در ازای دریافت ده هزار دلار و یک سکه طلا در پلیس فتا حاضر شود و از این عضو شکایت کرد. یادآور می شود، پس از آغاز اقدامات فنی و شناسایی مخفیگاه متهمان، در عملیاتی ناگهانی با هماهنگی مراجع قضایی هر سه نفر در شهرستان قدس دستگیر و تحویل پلیس فتا شدند. .

نعمتی ادامه داد: متهم دستگیر شده پس از مواجهه با مدارک و مدارک موجود لب به اعتراف گشود و اعتراف کرد که با تهدید از متهم 10 میلیارد ریال اخاذی کرده و قصد ادامه دارد اما با حضور پلیس. . هر سه نفر دستگیر و برای آنها پرونده تشکیل و برای ادامه روند مبارزه با جرم روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قدس در پایان به شهروندان توصیه کرد: عکس های شخصی خود را در تلفن همراه خود نگهداری نکنند و عکس های شخصی خود را با اعتماد دیگران در فضای مجازی به اشتراک نگذارند تا با تهدیدات فرصت طلبان مواجه نشوند. لزوماً اتفاقات مهم اطراف خود را به خانواده خود اطلاع دهند و پلیس را برای پیگرد قانونی.

انتهای پیام