افزایش ۲.۷ درجه‌ای میانگین دمای تهران در مقایسه با پارسال/راه اندازی ایستگاه ویژه آواربرداری

پنجمین نشست دفتر مرکزی مدیریت بحران در تهران برگزار شد و در طی آن ، مقامات آژانس های مختلف گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه مدیریت بحران ارائه دادند.

به گزارش تیتر نیوز، علی نصیری در پنجمین نشست دفتر مدیریت بحران تهران ، که عصر امروز توسط شهردار تهران ، رئیس آژانس مدیریت بحران کشور ، رئیس اداره آتش نشانی تهران و آتش نشانی تهران برگزار شد. این کشور در آن برگزار شد. با حضور رئیس کل سازمان، وی گفت: رئیس اداره هواشناسی شهر تهران گفت: هدف از برگزاری این جلسه پیگیری مصوبات جلسات قبلی و موضوع مدیریت بحران شهر تهران است. در ابتدای جلسه باید بگویم که ولادت حضرت فاطمه (س) و روز مادر را تبریک می گویم و حوادث تلخ غزه و اقدام جنایتکارانه کشتار مردم کرمان را تسلیت می گویم. آنچه در کرمان در دست گروه های تروریستی و با حمایت برخی مدعیان دروغین حقوق بشر رخ داد نشان داد که نمی توان با آنها گفت و گو کرد.

وی با اشاره به نیاز به بودجه و اعتبار در شهر تهران ، وی بر لزوم تأمین وام برای این منطقه تأکید کرد و گفت: از بودجه ملی باید با توجه به مبانی مدیریت بحران و موضوعات مشابه استفاده شود. و ما آن را پرداخت کردیم. با توجه به اینکه میزان امکانات را باید با جمعیت این شهرستان مقایسه کرد.

رئیس سازمان مدیریت و پیشگیری بحران استان تهران مصوبات قبلی جلسات ستاد مرکزی مدیریت بحران شهر تهران را بررسی و جزئیات هر یک را ارائه کرد. حفظ ویرانه های برش ، تفاهم نامه برای ارزیابی ساختمانهای مهم و بلند ، توسعه شبکه ارتباطی مداوم و غیره موضوعاتی بود که مورد بحث قرار می گرفت.

دمای هوای تهران نسبت به سال گذشته افزایش یافته است

در ادامه جلسه ، رئیس آژانس هواشناسی تهران ، غلامی ، گزارشی در مورد موقعیت استان تهران در جدول سالانه آب و هوا و بارش تهران ارائه داد و با مدت زمان طولانی در شهرهای این کشور مقایسه شد. باران باران می بارد. در مورد توزیع گفت. استان و مقایسه آن با تهران، میانگین افزایش دمای جهانی در کشور و در استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته رئیس اداره هواشناسی شهر تهران دمای هوای تهران نسبت به سال گذشته ۲.۷ درجه افزایش یافته است.

مباحث دیگر در این جلسه مانند ارزیابی خشکسالی ، پیش بینی طولانی مدت ، بارندگی کوتاه مدت و طولانی مدت در استان تهران مورد بحث قرار گرفت.

افزایش 2.7 درجه ای دمای هوای تهران نسبت به سال گذشته / راه اندازی ایستگاه ویژه دفع زباله

عکس: محمد آقامشهر

احداث ایستگاه ویژه دفع زباله در تهران

در این جلسه ، رئیس اداره حفاظت از آتش سوزی و امنیت آتشران ، اردارات الله محمدی ، وضعیت مشکلات ناشی از حذف زباله در تهران و ایستگاه ویژه حذف زباله در تهران را بررسی کرد. تامین مواد خطرناک و امکانات لازم در این زمینه از دیگر موارد مطرح شده توسط محمدی بود.

وی با بیان اینکه نگران این دو انبار نفت در صحانناک و شاهران هستیم ، وی گفت: برای طراحی یک مسیر امن برای وسایل نقلیه حامل روغن لازم است.

علاوه بر این، اسماعیل سلیمی، معاون پیشگیری و کاهش خطر سازمان پیشگیری از بحران استان تهران نیز گزارشی از اقدامات اصلی پیشگیری و وضعیت بازسازی و همچنین سامانه برآورد خسارت، ارزیابی احتمالی و کیفی مبتنی بر سناریو ارائه کرد. او توضیح داد. و بلندمرتبه ها، تهیه برنامه بهسازی و ارزیابی و بهسازی کمی، ارزیابی ساختمان های مهم و بلندمرتبه شهر تهران و ….

وی با اشاره به وقوع زلزله احتمالی در تهران بیان کرد: یکی از موضوعات مهم در تهران مدیریت زلزله است. در این راستا اولین قدم برآورد زیان کل است. مدل مبتنی بر سناریو توسط ژاپنی ها از سال 1974 و بعد از آن در سال 1992 انجام شد و امروزه کارشناسان داخلی این کار را انجام می دهند و ضررهای عمومی نیز برنامه ریزی شده است.

به گفته وی ، خرید تجهیزات و خرید آموزش و مانورها نیز در دستور کار قرار دارد. طبق مدل ممکن ، توافق نامه ای با دانشگاهی امضا شده است که در طی آن ساختمانها و سیلاب ها ساخته و اجرا می شوند. مسئله دوم توسعه شهری مبتنی بر ریسک ، ارزیابی کیفیت ساختمانهای مرتفع است. در یک بحران ، این مسائل مهم هستند. برای جلوگیری از مشکلات زمین لرزه وعده داده شده در تهران ، بیمارستان ها باید بازسازی شوند و باید 16000 ساختمان نیز ارزیابی شود .

به گفته سلیمی، امروز 3000 ساختمان بازدید شده و روزانه حدود 120 نفر در تهران از آنها بازدید می کنند و یک گروه 20 نفره بر کار آنها نظارت دارند.

افزایش 2.7 درجه ای دمای هوای تهران نسبت به سال گذشته / راه اندازی ایستگاه ویژه دفع زباله

عکس: محمد آقامشهر

انتهای پیام