بازداشت سارقانی که از ۷۰ نفر طلا و موبایل قاپیدند

بازداشت سارقانی که از ۷۰ نفر طلا و موبایل قاپیدند

آفتاب نیوز:

صادق زرغونی در تشریح جزئیات این خبر گفت: به همین ترتیب پس از چند فقره سرقت، دستگیری متهمان در دستور کار ماموران پلیس منطقه 101 تاجیکستان قرار گرفت. ماموران در اولین اقدام با جمع آوری پرونده ها متوجه شدند که در تمامی این موارد راکبان و سرنشینان موتورسیکلت ضمن پوشاندن صورت خود با کلاه و ماسک از شهروندان سوء استفاده می کنند. آنها با بی توجهی سریع به سرقت اموال با ارزش خود از جمله طلا، تلفن همراه و … از محل متواری شدند.

وی با بیان اینکه شباهت در شیوه های سرقت باعث شد تا ماموران به این باور برسند که همه این ها توسط همین دو نفر انجام شده است، گفت: گشت های ماموران در این زمینه افزایش یافته و پلیس در این زمینه موفق بوده و توانسته است. برای علامت گذاری با آنها روش های علمی و روش های نوین کشف سارقان را شناسایی و مکان یابی می کند. ماموران در عملیاتی هماهنگ هر دو متهم این پرونده را دستگیر و به مقر پلیس آگاهی تحویل دادند.

زارونی با بیان اینکه دستگیری افراد مذکور با هماهنگی و مجوز مراجع قضایی صورت گرفت، گفت: ماموران در بازرسی از مخفیگاه افراد مذکور نیز مقادیری سلاح سبک، کلاه ایمنی و تعدادی قبضه کشف کردند. از ماسک ها بوده است. چهره هایی را که متهم دزدیده، استفاده کرده و مصادره کرده است، پنهان کنید.

جانشین رئیس پلیس آگاهی تهران مخنوی با اشاره به بازجویی از دستگیرشدگان گفت: متهمان در تحقیقات اولیه به جرم خود اعتراف و در 70 فقره سرقت با یکدیگر همکاری داشته اند. تاکنون چهار مفقودی توسط پلیس شناسایی شده و تلاش برای شناسایی سایر مفقودین ادامه دارد.

وی در پایان از تشکیل پرونده دو متهم دستگیر شده خبر داد و گفت: این دو متهم برای ادامه سیر مراحل کیفری به مراجع قضایی معرفی شدند.