برای خوشحال بودن این ۹ کار را هر صبح انجام دهید

برای خوشحال بودن این ۹ کار را هر صبح انجام دهید

آفتاب نیوز:

این وظایف پیچیده یا وقت گیر نیستند، بلکه عادات ساده ای هستند که می توانند تفاوت چشمگیری ایجاد کنند:

1. روز خود را با سپاسگزاری آغاز کنید

مفهوم قدردانی قرن هاست که وجود داشته است، اما در سال های اخیر محبوبیت قابل توجهی پیدا کرده است، به ویژه در زمینه روانشناسی مثبت. قدردانی اساساً در مورد تمرکز بر چیزهای خوب در زندگی شما است. چیزهایی که شما را خوشحال می کنند چیزهایی هستند که برای آنها سپاسگزار هستید و به نظر می رسد که همین موضوع ساده می تواند تأثیر زیادی بر سطح شادی شما داشته باشد.

با شروع روزتان با فکر کردن به چیزهایی که به خاطر آن سپاسگزار هستید، واقعاً روحیه مثبتی برای بقیه روزتان ایجاد می کنید. شما انتخاب می کنید که به جای روی اشتباهات یا چیزهای خوب، روی چیزهای خوب تمرکز کنید.

چگونه می توانید قدردانی را در صبح خود بگنجانید؟ این می تواند به سادگی نوشتن 3 موردی باشد که هر روز بابت آنها سپاسگزار هستید یا چند لحظه وقت بگذارید تا ذهنی برای آنها سپاسگزار باشید.

2. ورزش را در برنامه صبحگاهی خود بگنجانید

مطمئنم این ترفند را قبلا شنیده اید، اما شاید هرگز آن را به طور جدی امتحان نکرده باشید. اگر می خواهید فردی شادتر شوید، به شدت توصیه می شود ورزش را در برنامه صبحگاهی خود بگنجانید. نباید قابل توجه باشد؛ حتی کارهای ساده ای مانند برداشتن یک قدم بلند یا کوتاه می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. به من اعتماد کنید، آینده شما از شما تشکر خواهد کرد.

3. صبحانه سالم بخورید

شروع روز با یک صبحانه سالم مانند سوخت رسانی به ماشین قبل از یک سفر طولانی است. این مواد مغذی مورد نیاز بدن را در طول روز تامین می کند و سطح انرژی شما را بالا نگه می دارد. برخلاف تصور رایج، نخوردن صبحانه به کاهش وزن کمکی نمی کند. در واقع، تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که صبحانه می‌خورند کمتر دچار اضافه وزن می‌شوند و احتمال بیشتری دارد که رژیم غذایی متعادل‌تری داشته باشند. علاوه بر این، خوردن یک صبحانه سالم باعث بهبود حافظه و تمرکز و همچنین بهبود خلق و خوی ارتباطی شما می شود. چربی، میوه یا تخم مرغ، مهم نیست، چیزی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید و مواد مغذی لازم برای رشد را به بدنتان می دهد.

4. ذهن آگاهی را تمرین کنید

ما در دنیای پر سرعتی زندگی می کنیم که در آن ذهن ما اغلب مملو از نگرانی در مورد گذشته یا آینده است. این بمباران مداوم می تواند منجر به استرس و اضطراب شود که قطعاً برای شادی مفید نیست. اینجاست که ذهنیت وارد عمل می شود. ذهن آگاهی شامل تمرکز بر لحظه حال، پذیرش آن بدون قضاوت است. این در مورد تجربه لحظه ای است که در آن هستید.

تمرین تمرکز حواس در صبح می تواند به شما کمک کند آرام تر و تمرکز بیشتری داشته باشید. شما می توانید این کار را از طریق مدیتیشن، غذا خوردن آگاهانه، یا به سادگی نشستن در سکوت و تمرکز بر تنفس خود انجام دهید. ذهن آگاهی به معنای خالی کردن ذهن از افکار نیست، بلکه مشاهده آنها بدون گرفتار شدن در آنهاست. این در مورد توجه به زمان حال است که می تواند به پرورش احساس عمیق تر از شادی و رضایت کمک کند.

5. قصد خود را برای روز تعیین کنید

شروع روز بدون برنامه باعث سردرگمی و خستگی شما می شود. اما صرف چند لحظه هر روز صبح برای تعیین هدف خود می تواند به روز شما معنا و ساختار بدهد. هدف گذاری به معنای تصمیم گیری است که می خواهید روز خود را روی چه چیزی متمرکز کنید. این می تواند وظیفه خاصی باشد که می خواهید انجام دهید، رفتاری که می خواهید ایجاد کنید یا حتی رفتاری که می خواهید با دیگران داشته باشید.

این تمرین می تواند به شما حس کنترل و هدفمندی بدهد که می تواند به میزان قابل توجهی به شادی شما کمک کند. به علاوه، این یک راه عالی برای اطمینان از اینکه وقت خود را صرف چیزهایی می کنید که واقعا برای شما مهم هستند، می باشد. عادت کنید هر روز صبح اهداف خود را تعیین کنید. لازم نیست چیز بزرگی باشد، حتی اهداف کوچک روزانه نیز می توانند تفاوت بزرگی در پرورش شادی ایجاد کنند.

6. با عزیزان خود ارتباط برقرار کنید

در شلوغی و شلوغی زندگی، به راحتی می توان غرق لیست کارهایمان شد و آنچه واقعا مهم است را فراموش کرد. انسان ها به طور طبیعی موجوداتی اجتماعی هستند و روابط معنادار با دیگران بخش مهمی از شادی ماست.

شروع روز با برقراری ارتباط با یکی از عزیزانتان می تواند روحیه مثبت و گرمی را برای بقیه روزتان ایجاد کند. این می تواند یک تماس تلفنی سریع با والدینتان، یک گفتگوی صمیمانه با همسرتان در صبح یا حتی یک پیام صبح بخیر به یک دوست باشد.

این لحظات به ما یادآوری می کنند که ما را دوست دارند، که به ما احساس عمیقی از شادی و رضایت می دهد. این ما را به چیزهایی که واقعاً در زندگی مهم هستند متصل می کند و به ما کمک می کند روز خود را با نت بالا شروع کنیم. سعی کنید هر روز صبح با عزیزان خود ارتباط برقرار کنید. این یک چیز کوچک است که می تواند تفاوت بزرگی در شادی شما ایجاد کند.

7. قرار گرفتن در معرض اخبار و رسانه های اجتماعی را محدود کنید

در عصر دیجیتال امروز، ما دائماً با اخبار و به‌روزرسانی‌ها بمباران می‌شویم، و در حالی که آگاهی مهم است، قرار گرفتن بیش از حد در معرض اخبار اولیه صبح و رسانه‌های اجتماعی می‌تواند منجر به اضطراب و احساسات منفی شود. اگر می‌خواهید فرد شادتری باشید، قرار گرفتن در معرض اخبار و رسانه‌های اجتماعی را در صبح محدود کنید. این یک تغییر کوچک در برنامه صبحگاهی شماست که می تواند تاثیر زیادی بر خلق و خو و سطح کلی شادی شما داشته باشد.

8. به موسیقی یا پادکست های الهام بخش گوش دهید

موسیقی این قدرت را دارد که بر روحیه و احساسات ما تأثیر بگذارد. شروع روز با آهنگ مورد علاقه خود یا یک پادکست الهام بخش می تواند روحیه شما را تقویت کند و روحیه مثبتی را برای بقیه روزتان ایجاد کند.

9. با خودت مهربان باش

این ممکن است آخرین نکته در لیست باشد، اما مطمئنا کم اهمیت ترین نیست. مهمتر از همه، به یاد داشته باشید که با خودتان مهربان باشید. زندگی همیشه آسان نیست. همه ما درگیری ها و چالش هایی داریم. اما نحوه رفتار ما با خود در این مواقع می تواند تأثیر زیادی بر شادی ما داشته باشد. شما سزاوار عشق و محبت هستید، به خصوص از جانب خودتان.

منبع: روزیاتو