برخورد با تخلفات موتورسواران در تهران شدت گرفت/ اجرای «طرح۱۰» در معابر پایتخت

برخورد با تخلفات موتورسواران در تهران شدت گرفت/ اجرای «طرح۱۰» در معابر پایتخت

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از راه اندازی طرح برخورد با تخلفات موتورسواران در پایتخت با عنوان «طرح 10» خبر داد.

به گزارش تیتر نیوز، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در جمع خبرنگاران در آستانه اجرای این طرح اظهار کرد: موضوع نظم و انضباط رانندگان موتورسیکلت سابقه طولانی دارد و از زمانی که موتورسیکلت وارد دوره تولید شد، بحث ساماندهی آن مطرح شد. . .

وی با بیان اینکه در گذشته طرح ها و طرح هایی برای ساماندهی موتور سواری وجود داشت، گفت: این طرح ها در زمان های مختلف متفاوت بوده است. زمانی بود که حتی دریچه چرخ باز می شد و هوا در چرخ خالی می شد و تا اجرای قانون و انتقال به کف برخورد می شد که در برخی موارد نسبت به تخلفات اقدام جدی کرده ایم. . . و سه تا شش ماه در پارکینگ بازداشت بوده اند.

موسوی پور ادامه داد: بدون شک استفاده رانندگان موتورسیکلت از کلاه ایمنی و رعایت قوانین و مقررات مانند بستن کمربند ایمنی در خودرو و رفتار ترافیکی رانندگان موتورسیکلت فرهنگ سازی چندان موثری نیست. تا امروز مؤثر است. از آنجایی که مردم موضوع بستن کمربند ایمنی را پذیرفته اند و در واقع این موضوع اکنون به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شده است، پلیس نیز خواهان اجرای برنامه دهم به صورت گسترده و مستمر برای فرهنگ سازی صحیح موتورسواری و فرهنگ استفاده از کلاه ایمنی و رعایت آن است. . انجام دادن آشنایی موتورسواران با قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی.

وی افزود: مهمترین ویژگی این طرح بحث تداوم آن است و باید به گونه ای عمل کنیم که استفاده از کلاه ایمنی مانند بستن کمربند ایمنی توسط رانندگان و سرنشینان خودرو برای موتورسواران نیز اساسی شود. تحقیقات نشان می دهد که بیشتر تصادفات جبران ناپذیر رانندگان موتورسیکلت ناشی از عدم استفاده راکب و سرنشینان از کلاه ایمنی است و علائم و اماکن مشخص شده است. تبلیغات نیز به این فرهنگ اختصاص داده خواهد شد.

موسوی پور بیان کرد: امروز تولید موتورسیکلت و افزایش تردد آنها در جاده ها همانند خودروها است که تردد 4 میلیون و 300 هزار موتورسیکلت و 4 میلیون و 500 هزار خودرو در جاده ها این را ثابت می کند.

وی با بیان اینکه مخالف تولید موتورسیکلت نیستیم، گفت: اما اکنون شرایط برای تولید بیشتر برابر نیست. پلیس راهنمایی و رانندگی می تواند خودرو را به صورت آنلاین کنترل کند، اما موتورسیکلت وسیله ای بسیار قابل مانور است و مدیریت آن نیاز به زیرساخت دقیق تری دارد. موتورسواران گاهی اوقات با مخفی کردن پلاک مرتکب انواع تخلفات می شوند و به همین دلیل ما مانند خودرو قادر به کنترل آنها نیستیم و می توانند مرتکب جرایم مختلفی شوند که تخلف رانندگی تنها بخشی از آن است.

وی بیان کرد: یکی از مشکلات و مصائب امروز رانندگان موتورسیکلت، تفکر و رفتار برخی از رانندگان موتورسیکلت است. آنها فکر می کنند تحت حاکمیت عابران پیاده هستند و نمی فهمند که قوانین تعیین شده برای خودروها برای موتورسیکلت ها نیز اجباری است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: در صورت استفاده از دستگاه های مورد استفاده در کارخانجات تولیدی و تعداد موتورسیکلت ها برای تعیین هویت و حرکت موتورسیکلت ها و بر اساس نقشه های گاز و جی پی اس، محل تردد آنها باید بررسی شود. کنترل تخلفات آنها بسیار آسان است و در نتیجه تخلفات و تصادفات تا حد زیادی کاهش می یابد اما در حال حاضر موتورسواران به راحتی تخلفات زیادی را در سطح شهر مرتکب می شوند.

موسوی پور گفت: یکی از مواردی که پلیس نمی تواند پاسخگو باشد، موضوع آلودگی هوا و تاثیر تردد موتورسیکلت ها است. بررسی ها نشان می دهد که 10.1 درصد آلودگی هوا ناشی از موتورسیکلت است، اما امکان پیشگیری و نظارت پلیس کم است، زیرا موتورسواران معمولاً بدون توجه به محل توقف، پلاک خود را مخفی می کنند که متاسفانه موضوع مصرف برق است. موتورسیکلت می تواند به کاهش آلودگی هوا در پایتخت کمک کند.

وی با بیان اینکه اکثر رانندگان موتورسیکلت بیمه، گواهینامه و معاینه فنی ندارند، تصریح کرد: متاسفانه این معضل به یک معضل اجتماعی تبدیل شده است که بستگی به موتورسواران دارد. آمارها نگران کننده است. از میان 440 کشته تصادفات رانندگی در هشت ماهه امسال، نزدیک به نیمی از آنها موتور سوار بوده اند.

وی تصریح کرد: حرکت در جهت مخالف، تخطی از سرعت و سرعت غیرمجاز، نداشتن کلاه ایمنی، تردد در خطوط ویژه، علت برخورد موتورسواران با سایر موتورسیکلت ها یا عابران پیاده و خودروها و یا فرار است.

وی درباره اجرای برنامه دهم گفت: در طرح جدید که ما آن را برنامه دهم می نامیم، تخلفات رانندگان موتورسیکلت از 10 راه و راهکار بررسی می شود. تردد آنها را که هم جنبه فرهنگی دارد و هم جنبه مثبت را نظم دهیم و با تخلفات موتورسواران برخورد منفی خواهیم کرد.

وی افزود: تمامی برنامه های برنامه دهم از روز دوشنبه آغاز نمی شود بلکه به بقیه اقدامات این طرح اضافه می شود و در نهایت این طرح از امروز دوشنبه 27 دی ماه آغاز شد که با محوریت آن خواهد بود. چهار مسئله.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: بدون شک ویژگی اصلی این طرح تداوم آن است و هیچ وسیله ای برای جلوگیری از آن وجود ندارد. این طرح با همکاری مردم و مشارکت همگان اجرا می شود که هدف اصلی آن استفاده از کلاه ایمنی است. بر اساس اجرای این طرح با تخلفاتی از قبیل تصادفات رانندگی، تخلف از پلاک، تردد در جاده ها و ممنوعیت ورود نیز برخورد می شود که در نتیجه از تلفات و تصادفات کاسته می شود.

موسوی پور گفت: در واقع از هم اکنون خود را برای فصل بهار و گرم سال آینده آماده می کنیم. زیرا در آن زمان بحث استفاده از کلاه ایمنی کاهش می یابد و آسیب ها بیشتر می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: باید خانواده ها را نیز وارد این موضوع کنیم و همه افراد جامعه با این مسائل آشنا شوند. وقتی در تهران 4 میلیون و 300 هزار موتورسیکلت داریم، این نشان از اهمیت نقش خانواده ها دارد و نمی توان گفت هیچ خانواده ای در این موضوع دخیل نیست.

وی ادامه داد: همه باید احساس مسئولیت فردی و اجتماعی داشته باشند و سر کار باشند، فردی که موتورسیکلت سوار است و کلاه بر سر ندارد و نان آور خانواده است باید احساس مسئولیت بیشتری داشته باشد و بفهمد که خانواده به آن نیاز دارد. . . کسانی که در کنار جاده تردد می کنند باید بدانند که باعث ترس سایر شهروندان و عابران پیاده می شود. ما باید احساس مسئولیت را افزایش دهیم و این موضوعی نیست که فقط نیروی انتظامی از عهده آن برآید، بلکه بخشی دیگر از کار ما این است که همه اقشار باید در این موضوع دخیل باشند.

موسوی پور افزود: شرکت های مختلفی وجود دارند که هزاران نفر از رانندگان موتورسیکلت در آن ها به عنوان موتورسیکلت کار می کنند که باید پرسید نقش این شرکت ها در تامین امنیت و سلامت رانندگان موتورسیکلت چیست و باید با کسانی که این کار را انجام نمی دهند بازداشت شوند. احساس مسئولیت می کنید که برای آنها کار کنید؟ فقط نباید درآمدزایی باشد، بلکه بخشی از درآمد باید صرف ایمنی و سلامت شود. اوست که مهمترین بخش جامعه را تشکیل می دهد و اوست که اگر او را از دست بدهیم یا مجروح و معلول شویم، جامعه دچار هرج و مرج و زیان می شود.

موسوی پور گفت: موسسات، سازمان ها و شرکت های زیادی هستند که کارمند و مشتری دارند و باربری های مختلفی در سطح جاده ها تردد می کنند. مدیران و مدیران این مراکز و واحدها موظفند حداقل تردد این موتورسواران را کنترل کنند و وقتی این موتورسوار وارد مرکزی می شود، مدیر مجموعه باید احساس مسئولیت کند که کارمند یا مشتری کلاه ایمنی به سر دارد یا نه. پلاک داره یا نه؟ و آیا اعوجاج و روکش صفحه دارد یا خیر؟ با این حال اگر این مجموعه به پلیس کمک کند، مطمئنا اتفاق خوب و مهمی رخ خواهد داد.

وی در ادامه گفت: انشاالله این پروژه به صورت جدی آغاز می شود و تعطیلی آن چاره ای نیست و باید به اهداف خود در این زمینه که کاهش تصادفات و سوانح رانندگی است و در نتیجه تعداد آن را کاهش دهیم، برسیم. تلفات موتورسیکلت.» ایمنی استفاده از کلاه ایمنی بسیار مهم است و باید در این مدت استفاده از آن را برای موتورسواران تنظیم کنیم. به همین دلیل پیشنهاد ایجاد کارگروه ویژه تنظیم تردد موتورسیکلت ها را داده ایم که در چارچوب پلیس راهنمایی و رانندگی تهران تشکیل می شود که دائمی و مستمر خواهد بود. با آغاز به کار این اکیپ ها، این امر از برنامه خارج شده و تمامی مشکلات و تخلفات مربوط به موتورسیکلت ها را پیگیری می کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران اضافه کرد: از دوشنبه همین هفته که این طرح شروع می شود، ساعت را متوقف می کنیم، با کفی می ایستیم، جاده های مخصوص را کنترل می کنیم و چراغ های جلو و عقب را تعیین و نگهداری می کنیم، بحث را شروع می کنیم. راندن موتورسیکلت و سپس به موضوعات دیگری مانند مسئولیت پذیری شرکت ها (مواد 31 و 32 قانون جرایم و جرایم راهنمایی و رانندگی)، ارائه بسته آموزشی، فرهنگی و رسانه ای و حتی حرکت بی سر و صدا سیا می پردازیم. افتتاحیه

وی گفت: در این مدت کوتاه نمی توان اصلاحات هندسی انجام داد و این کار نیاز به زمان دارد. حفظ امنیت معابر و جلوگیری از تردد موتورسواران در معابر، جداسازی و نصب نرده و حفاظ و انواع مسائل مربوط به ارتقای امنیت و سلامت در سرلوحه کار پلیس راهنمایی و رانندگی تهران قرار دارد.

موسوی پور افزود: طرح 10 از امروز از جاده ولیسار (اِج) و سه جاده جمهوری تا پل پارک وی آغاز و به دلیل تخلفاتی مانند استفاده از تلفن همراه، حمل بار غیرعادی، رانندگی در خط اضطراری، رانندگی در تونل های شهری، ساعتی دستگیر می شود. رانندگی. چراغ قرمز حاشیه جاده و تقاطع در نظر گرفته شده است و موتورسوارانی که دارای تخلفاتی از قبیل عبور از خط ویژه و خرابی رانندگی و پلاک باشند توسط پیاده رو به پارکینگ منتقل می شوند. روکش پلاک را هم در جای خود درست می کنیم و سپس موتور تحویل می شود.
وی گفت: جالب است که در آذرماه 111 دستگاه موتورسیکلت مسروقه در طرح حذف علائم پلاک موتورسیکلت در حاشیه جاده های موتورسیکلت کشف و معدوم شد.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: امیدم این است که موتورسواران احساس مسئولیت کنند و از کلاه ایمنی استفاده کنند و در خطوط ویژه تردد نکنند و در مسیر اشتباه قرار نگیرند و مرتکب تخلف نشوند. البته حل این مسائل زمان می برد و به این زودی ها نمی رسیم. پلیس انتظار دارد موتورسواران استفاده از کلاه ایمنی را جدی بگیرند و بدون استفاده از کلاه ایمنی از خانه خارج نشوند.

وی درباره همکاری و تعامل پلیس با سایر سازمان ها و شهروندان در راستای افزایش ایمنی و سلامت موتورسواران گفت: اگر همکاری و دوستی مردم و مسئولان کشوری را نداشته باشیم، دستگاه های خصوصی و دولتی از ما انتظار دارند. ، موفق نخواهیم شد.

موسوی پور در پایان گفت: موتورسوار می داند که حتما باید کلاه ایمنی داشته باشد و می داند که اگر از جهت مخالف بیاید تصادف می کند. بچه هایش را بدون کلاه کشت و دست نشان داد و همه را تحت تاثیر قرار داد، ممکن است این اتفاق در خیابان های دیگر شهر نیز تکرار شود. تا زمانی که موتورسواران قوانین را رعایت نکنند و به فکر سلامتی خود نباشند و بدانند خانواده ای در انتظارشان است، دیگر این اتفاق نخواهد افتاد.
به گفته رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، شعار طرح 10 «همه کلاه ایمنی با هم» است.
انتهای پیام