بیش از ۸۰ درصد آتش جنگل لاویج نور مهار شد/امکان امداد هوایی ممکن نیست

بیش از ۸۰ درصد آتش جنگل لاویج نور مهار شد/امکان امداد هوایی ممکن نیست

تیتر نیوز/مازندران فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و مدیریت آب مازندران – ساری در خصوص آتش سوزی در محدوده لواج و واز شهرستان نور گفت: بیش از 80 درصد آتش خاموش شده و اطفای حریق همچنان ادامه دارد. برای بقیه منطقه.

سرهنگ مجید ذکری لحظاتی پیش در گفت وگو با تیتر نیوز، ارتفاع محدوده جنگلی لاوج تا واز را 2100 متر اعلام کرد و گفت: 9 تیم 70 نفره اعزام کرده ایم که 50 نفر آتش نشان هستند. خاموش کننده ها جوانان محلی و دوستداران محیط زیست به کمک ما آمده اند.

وی با بیان اینکه 30 درصد نیروها در تاریکی منطقه مستقر هستند افزود: به دلیل ناامنی باد سرد و وجود برگ های خشکیده و درختان شکسته اطفای حریق را با مشکل مواجه کرده است.

ذکری با بیان اینکه اطراف آتش سوزی محاصره شده است، تصریح کرد: به دلیل احتمال سقوط درختان و پرتاب سنگ؛ نیروها را به ضلع غربی حریق منتقل کرده ایم و امیدواریم با کاهش باد بتوانیم بقیه منطقه را آتش بزنیم.

وی با ابراز تأسف از اینکه رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نور را در این منطقه از دست دادیم، گفت: نیروهای امدادی و ماه سرخ برای یافتن سعیدغماساب پور اعزام شده اند، امیدواریم در تاریکی دریا پیدا شود سالم و سلامت باشید. با گرفتن. هوای سرد و دسترسی سخت به منطقه.” تکمیل شود

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبفای مازندران – ساری با بیان اینکه آتش سوزی در «هلک بن واز» شهرستان نور رخ داد، خاطرنشان کرد: حدود دو هکتار از زمین سوخته و کل این منطقه در روسیه، درختان ارزشمندی در این منطقه وجود دارد.

این مسئول خطای انسانی را عامل آتش سوزی عنوان کرد و افزود: به نظر می رسد شکار غیرمجاز عامل اصلی آتش سوزی باشد چرا که این منطقه منطقه امنی است.

سرهنگ زکریاری اعلام کرد: آتش سوزی از ساعت 12 ظهر امروز آغاز شد و نیروها به سرعت برای اطفای حریق به منطقه اعزام شدند.

به گفته ذکری، 90 درصد آتش مهار شده است، تصریح کرد: به دلیل جنگلی بودن منطقه و نبود جاده، نیروها برای اطفای حریق پیاده اعزام شده اند.

وی گفت: متاسفانه در این استان بالگرد نبود و اکنون در تاریکی به سر می بریم و امکان امداد هوایی وجود ندارد و امیدواریم با توجه به هواشناسی بارش باران به ما کمک کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و مدیریت آبیاری مازندران – ساری گفت: به دلیل اینکه آتش از ارتفاع نامعلومی شروع شده به آب دسترسی نداریم و امدادگرانی مانند آتش نشانی و هلال احمر در حال حاضر هستند. همچنین قادر به دسترسی به آنها نیست

وی از مردم این استان خواست در صورت بروز آتش سوزی در مراتع و جنگل ها مراتب را با شماره 1504 و 139 به یگان حفاظت از جنگل ها و مراتع گزارش دهند.

انتهای پیام