مرگ زیباجویان؛ بیهوش که هستید، پزشک‌تان عوض می‌شود!

مرگ زیباجویان؛ بیهوش که هستید، پزشک‌تان عوض می‌شود!

آفتاب نیوز:

در ماه های اخیر شاهد مرگ زنانی بودیم که جراحان زیبایی آنها را «زیبا» خطاب می کردند و می خواستند با عمل های لاغری این افراد را زیبا کنند. در زمانی که مرگ بیماران جراحی زیبایی موضوع داغ بود، تصمیم گرفتم برای یک کلینیک پزشکی در تهران محتوا ایجاد کنم و تعامل خود را با جامعه پزشکان و بیماران افزایش دهم تا حداقل روشن شود. من می بینم در اتاق های عمل چه اتفاقی می افتد، بیماران زیر چاقو می میرند.

امان از فیلترهای اینستاگرام و وبلاگ نویسان زیبایی

به گفته علیرضا صبری، دبیر انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران، از هر 100 مراجعه کننده تنها 30 نفر نیاز به جراحی دارند و 30 نفر دیگر نیازی به جراحی ندارند. 40 نفر باقی مانده انتخاب خود را دارند و اینکه کار کنند یا نه بستگی به سلیقه شخصی آنها دارد. اما چرا آمار جراحی طبق این آمار نیست؟! دلیل اصلی این موضوع، مدل سازی نامناسب اینفلوئنسرهای فضای مجازی و وجود فیلتر در اپلیکیشن هایی مانند اسنپ چت یا اینستاگرام است. پیروی از سبک زندگی نادرست برخی افراد که در فضای مجازی منتشر می کنند و وجود فیلترهای عکس، اعتماد به نفس افراد را به شدت کاهش داده است. با افزایش فعالیت مردم در فضای مجازی و روز به روز بر تعداد این جراحی ها سرعت گرفته است.

ایجاد مافیای زیبایی برای جذب مشتریان بیشتر

قیمت جراحی زیبایی در ایران به سرعت در حال افزایش است و روز به روز افزایش می یابد، این امر باعث شده است که برخی از مشتریان به هزینه کم بسنده کنند و زندگی خود را به دست افرادی بسپارند که اطلاعات کافی در مورد آن ندارند و فقط هزینه کمتری صرف می کنند، مراجعه کنند. یک سری مراکز مانند سالن های زیبایی و مراکز غیر قابل اعتماد و از طرفی برخی از تکنسین های اتاق عمل پس از انجام عمل های مختلف با جراحان پلاستیک برای کسب درآمد بیشتر خود را به جای جراح معرفی می کنند و همین امر باعث شد تا این افراد به یک مافیا تبدیل شوند تا یک تیم برای جذب مشتریان بیشتر

زمان بیهوشی زیبایی در حال تغییر است

از طریق گفتگو با چند تکنسین اتاق عمل به چند نکته مهم پی بردم که یکی از آنها تخلف برخی جراحان در زمینه زیبایی است. این جراحان در این حرفه با تبلیغات فراوان و یا مثلاً با جراحی بینی فلان سلبریتی که از مردم و مراجعین دستمزدهای نجومی دریافت کرده اند به شهرت رسیده اند زیرا او جراح بسیار معروفی در حرفه خود است. فیلد با اعتماد به او و جانش، آن را به دست جراح سپرد، اما زمانی که بیمار بیهوش شد، فرد دیگری عمل کرد و دکتر فقط در اتاق عمل حضور داشت و از بیمار بی خبر بود. مشکل اینجاست که این گونه جراحی ها معمولاً نتیجه خوبی ندارند و حتی اگر بیمار زنده از تیغ جراحی خارج شود باز هم از عمل راضی نیست.

مدت طولانی بیهوشی؛ دلیل مرگ آرایشگران

وقتی از جراح پلاستیک در مورد مرگ سه زن جوان در عمل های لاغری سوال شد، او تعداد بالای جراحی های زیبایی در یک عمل را یکی از دلایل این مرگ عنوان کرد. به عنوان مثال، فردی در اولین ساعات بیهوشی تحت عمل های جراحی مختلف قرار می گیرد. مانند ابدومینوپلاستی، لیفت صورت، جراحی بینی و غیره. طولانی بودن مدت بیهوشی برای بیمار مشکلاتی ایجاد می کند و ممکن است برخی از بیماران فوت کنند.
وی با بیان اینکه حداقل باید پزشک خود را به درستی انتخاب کنید و راهکارهایی را برای شناسایی جراح پلاستیک پیشنهاد کرد، افزود: ابتدا برخی از جراحان غیرمتخصص سعی می کنند در برچسب خود از کلمه پلاستیک استفاده کنند، سرفصل ها، اگر جایی وجود ندارد مجوز عمل با عناوین جراح پلاستیک، جراح پلاستیک بینی و غیره وجود ندارد و جالب اینکه بیش از 400 متخصص جراحی پلاستیک و ترمیمی و ترمیمی در ایران وجود ندارد.

راه تشخیص متخصص از غیر متخصص چیست؟

حال برای اینکه مشخص شود آیا واقعاً یک فرد دارای مدرک تخصص در جراحی پلاستیک و زیبایی است یا خیر، دو راه حل بسیار ساده وجود دارد. راه حل اول جستجو در سایت انجمن جراحان پلاستیک ایران در گوگل است. در این سایت اسامی تمامی جراحان پلاستیک را به تفکیک شهرها مشاهده خواهید کرد. راه حل دوم مراجعه به سایت نظام پزشکی است یا اگر آدرس سایت نظام پزشکی را نمی دانید می توانید به سایت نظام پزشکی مراجعه کنید و با جستجوی عبارت اعضای آن را جستجو کنید. “. اعضای جامعه پزشکی.” پس از کلیک بر روی لینک مربوطه و ورود به سامانه جستجوی اعضای نظام پزشکی، کمی به پایین اسکرول کرده و نام و نام خانوادگی فرد را از فیلدهای مربوطه وارد کرده و بر روی جستجو کلیک کنید. در صورتی که فرد اصلاً عضو نظام پزشکی نباشد، در این قسمت عبارت «هیچ اطلاعاتی برای نمایش وجود ندارد» را مشاهده می کنید. با کمک این روش می توانید به راحتی در مرحله اول پزشک بودن یک فرد و در مرحله دوم تخصص او را بررسی کنید تا به راحتی خدمات جراحی زیبایی را از آن پزشک دریافت کنید.