وجود ۷۵ ساختمان ناایمن در تهران + اسامی / اخطار آتش‌نشانی به ساختمان‌های ناایمن دولتی

وجود ۷۵ ساختمان ناایمن در تهران + اسامی / اخطار آتش‌نشانی به ساختمان‌های ناایمن دولتی

بر اساس اظهارات رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری تهران، تعداد ساختمان های ناایمن شهر تهران در یک سال و نیم گذشته از ۱۲۹ ساختمان به ۷۵ مورد کاهش یافته است. این در حالی است که 50 درصد ساختمان های دولتی موجود در شهر تهران فاقد تاییدیه سازمان آتش نشانی هستند و هفته آینده در این خصوص تذکرات لازم را دریافت خواهند کرد.

به گزارش تیتر نیوز، قدرت الله محمدی رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره ساختمان های ناایمن که هنوز ایمن سازی نشده در برنامه 20 تهران گفت: 75 ساختمان از جمله پاساژ ناهید، پاساژ فجر، شرکت جل در خیابان شریعتی است. ساختمان هرمزان در سعادت آباد، مجتمع تجاری بستان در پونک و برخی از خیابان های بازار بزرگ تهران از جمله هتل بزرگ از جمله ساختمان هایی هستند که هنوز امن نیستند.

وی تصریح کرد: 129 ساختمان ناایمن داشتیم که در سه چهار سال گذشته بین مسئولان و رسانه ها رد و بدل شده و هیچ اقدامی برای امنیت آنها انجام نشده است. تذکرات و تذکرات لازم منجر به کاهش تعداد ساختمان های ناایمن از 129 ساختمان به 75 ساختمان شد.

رئیس سازمان آتش نشانی افزود: این ساختمان ها مانند پاساژ علاءالدین، پاساژ مری و پاساژ بازی از نظر ایمنی و آتش نشانی در تجریش از لیست خارج شده اند اما 75 ساختمان دیگری که ذکر شده اعم از صنعتی و صنعتی است. هستند اهالی مدعی هستند که ساکنانشان همکاری نمی کنند و برخی از مالکان نیز بر سر هزینه ها بحث می کنند و البته برخی نیز به هشدارها توجه نمی کنند.

محمدی تصریح کرد: در خصوص هر یک از ساختمان های مذکور با کمک دستگاه های قضایی و قضایی پرونده قضایی تشکیل شده و در تلاش هستیم با مذاکره و مذاکره، امنیت برقرار شود و خوشبختانه تعداد این ساختمان ها به صفر برسد. «در پایان سال 1403 م.

وی با تاکید بر اینکه اجازه ساختن ساختمان ناایمن و خطرناک دیگری را در تهران نخواهیم داد، گفت: سختگیری ما در این زمینه بسیار زیاد است و اجازه ساخت کلانشهر عبادان را در تهران نمی دهیم، ساختمانی مشابه بسازید.

محمدی با اشاره به اینکه در لیست 75 ساختمان ناایمن ساختمان های دولتی اعم از بیمارستان ها و اماکن دولتی وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مشکلات فعلی ما مربوط به وزارتخانه ها، مؤسسات و شرکت های دولتی است که واقعاً با مشکل مواجه هستیم. متأسفانه هیچ بودجه ای برای حفاظت از ساختمان های خود اختصاص نمی دهند، بنابراین 50 درصد ساختمان های دولتی در تهران تاییدیه ما را ندارند. ما از هفته آینده به این ساختمان ها تذکر می دهیم و اخطارهای خود را به این وزارتخانه ها خواهیم برد و پیگیری می کنیم.

ادامه دارد