وقوع زلزله ۷ ریشتری در غرب چین

وقوع زلزله ۷ ریشتری در غرب چین

آفتاب نیوز:

رسانه های چینی اعلام کردند صبح روز سه شنبه زمین لرزه ای به بزرگی 7.1 ریشتر مناطق غربی این کشور به ویژه استان سین کیانگ را لرزاند.

به گزارش دیلی میل، بر اساس اعداد و ارقام و اطلاعات اولیه در این زمین لرزه 6 نفر مجروح و بیش از 120 خانه آسیب دیده و یا فروریخته است.

مرکز شبکه زلزله چین اعلام کرد که زمین لرزه ساعت 14:00 شهر اوغورپان در استان آکسو را لرزاند و حدود 200 امدادگر بلافاصله به مرکز زلزله اعزام شدند.

دولت منطقه خودمختار سین‌کیانگ با انتشار بیانیه‌ای در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که از مجروحان شش زخمی، دو مجروح وخیم و چهار تن دیگر جراحت جزئی دارند. علاوه بر این، 47 خانه تخریب، 78 خانه آسیب دیده و برخی از سازه های کشاورزی تخریب شده است.

در پایان ماه دسامبر، زمین لرزه ای به بزرگی 6.2 ریشتر در مقیاس واقعی دو استان گانسو و چینگهای در شمال غربی چین را لرزاند. بر اثر این زمین لرزه خونین 131 نفر جان باختند و بیش از 150 هزار منزل مسکونی تخریب یا آسیب دید.

این زمین لرزه همچنین چندین پس لرزه قوی ایجاد کرد که منجر به سیل و رانش زمین و آسیب “درجات مختلف” به کابل های انتقال نیرو و سایر زیرساخت ها شد.

همزمان برودت شدید هوا که اکثر مناطق چین را در برگرفته، دمای هوا در ارتفاعات شمال غربی زلزله زده به منفی 16 درجه سانتیگراد رسیده و عملیات امداد و نجات انجام شده و با موانع شدیدی مواجه شده است. .