۲۴ درصد ساختمان‌های پرخطر نمای کامپوزیت دارند/ سازمان آتش نشانی به ترکیب «کمیته نما» اضافه شد

۲۴ درصد ساختمان‌های پرخطر نمای کامپوزیت دارند/ سازمان آتش نشانی به ترکیب «کمیته نما» اضافه شد

در جلسه امروز شورای شهر تهران، اعضای شورای شهر درباره وضعیت ساختمان های پرخطر و خرید تجهیزات اطفای حریق توضیحاتی ارائه کردند.

به گزارش تیتر نیوز، علیرضا نادعلی پس از شنیدن گزارش رئیس سازمان آتش نشانی مبنی بر آتش سوزی بیمارستان گاندی، گفت: امروز رسانه های ضدایرانی درباره حوادث اولیه بحث های ناقص و بی اساس را مطرح می کنند. اما یکی از ویژگی های مثبت آتش نشانی این است که از همان لحظات اولیه در صحنه حادثه حضور دارد و روایت درستی را خلق می کند.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه بودجه 600 میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات اطفای حریق در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: تا 25 اردیبهشت فرصت استفاده از این اعتبار وجود دارد و در سال آینده از آن استفاده خواهیم کرد و در حال گذراندن هستیم. همین روند در بودجه

نصیر امانی همچنین با تاکید بر اینکه ساختمان های 24 درصدی پرخطر که دارای نماهای مرکب هستند نباید بی تفاوت بمانند، خاطرنشان کرد: باید هر چه سریعتر در این زمینه اقدام شود.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران گفت: کمیسیون خدمات شهری طرح یک فوریتی را ارائه کرده و پیشنهاد شده است که سازمان آتش نشانی در کمیته فیس بوک شهرداری تهران برای ارائه نظر حضور داشته باشد. .

وی افزود: اساتید معماری در «کمیته جبهه» حضور داشته اند، اما اکنون با حضور سازمان آتش نشانی، کارشناسان می توانند در این جلسات حضور پیدا کنند و در مورد نمای ساختمان ها صحبت کنند، من در مورد چهره صحبت نمی کنم، اما شما دیدم آتش به خاطر این صورت خاموش شد و اگر این صورت نبود با اینکه سیستم قطره ای در اتاق ها نبود آتش در همان اتاق می ماند.سرایت نکرد اما وقتی آتش شروع شد، آتش دوباره شروع شد.

چمران با بیان اینکه خطرات زیادی در این ساختمان وجود داشت، گفت: در این بیمارستان انبارهای چوبی و چوبی وجود داشت و اگر آتش به اتاق ها و انبارها سرایت می کرد، آتش بیشتر می شد.

به گزارش تیتر نیوز، طرح فوریت های کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در جلسه «کمیته نام» در خصوص وجود آتش نشانی با 19 رأی تصویب شد.

انتهای پیام