اخبار کسب و کارعمومی

بادی اسپلش چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

بادی اسپلش ها مواد معطر با غلظت بسیار کم و سبک هستند که توسط یک اسپری پخش کننده، سطح پوست را می‌پوشانند. در واقع مهم ترین کاربرد بادی اسپلش، خوشبو کردن بدن است. در واقع می توان گفت که بادی اسپلش نسخه سبک تر از عطر است.آن ها نرم تر، با بوی کمتر متمرکز و لطیف‌تر هستند. آن‌ها به اندازه یک عطر ماندگاری ندارند و می‌توانند حدود ۳ ساعت بر روی بدن ماندگار باشند.

بادی اسپلش چیست و چگونه استفاده می‌شود؟

آبرسان پوست

فرمولاسیون تشکیل دهنده بادی اسپلش ها معمولا از مواد بسیار تازه اما زودگذر مانند مرکبات تشکیل شده اند و با توجه به غلظت کم، دوام زیادی ندارند. بنابراین بادی اسپلش ها هرگز جایگزین عطرها نمی شوند. در این مقاله از هیدرودرم قصد داریم به طرح این سوال بپردازیم که بادی اسپلش چیست و روش استفاده از آن چگونه است؟ همچنین به بررسی معایب و مزایای ناشی از استفاده آن بپردازیم، پس در ادامه با ما همراه باشید. بادی اسپلش اسپری‌های خوشبوکننده مخصوص بدن هستند که نه عطر هستند و نه ادکلن، اما کاملا مایع و رقیق بوده و در ترکیبات آن ها از آب، الکل و ترکیبات طبیعی استفاده می شود.

آیا استفاده از بادی اسپلش برای بدن بی خطر است؟

بادی اسپلش ها که به آن اسپری بدن نیز گفته می شود، حاوی درصد بالایی از روغن های معطر نیستند که باعث می شود آن‌ها به نسخه های ملایم تر از عطر تبدیل شوند به طوری که آنها را قادر می سازد به اندازه کافی ایمن باشند که به جای لباس های تان مستقیماً روی پوست شما بدون هیچ خطری اسپری شوند.

چگونه از بادی اسپلش استفاده کنيد: مانند عطر، بادی اسپلش باید مستقیماً روی پوست مالیده شود. توصیه می کنیم بلافاصله بعد از دوش صبحگاهی یا حمام، که پوستتان هنوز کمی رطوبت دارد بادی اسپلش را روی پوست خود اسپری کنید. برای ماندگاری بهتر قبل از اسپری کردن روی بدنتان یک کره معطر مکمل بمالید تا بوی عطرتان برای مدت طولانی‌تری تازه تر بماند. خواص مرطوب کنندگی کره بدن به آبرسانی پوست کمک می کند که به نوبه خود به حفظ عطر شما کمک می کند. بادی اسپلش به هیدراته شدن پوست شما کمک می‌کند و عطر ملایم آنها بوی عالی و احساس طراوت را برای شما ایجاد می کند. از آنجایی که بادی اسپلش ها فقط چند ساعت دوام می آورند،

 معایب:

اگر خانوم شیردهی هستید، روی پوست خود بادی اسپلش اسپری نکنید زیرا ممکن است زمینه ایجاد حساسیت را در کودک شیرخوار خود فراهم کنید. از بادی اسپلش برای کودکان زیر ۶ سال هم استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست آن ها به چنین محصولی واکنش نشان دهد. اگر دچار بیماری های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس یا حتی خشکی بیش از حد پوست هستید به شما توصیه می کنیم قبل از خرید و مصرف انواع بادی اسپلش با پزشک تان مشورت کنید. عدم استفاده از بادی اسپلش در افراد مبتلا به آسم و آلرژی یا بیماران تنفسی.

آبرسان پوست مزایا:

یکی از مزیت‌های اصلی این محصول قیمت ارزان و مناسب آن در مقایسه با عطر جیبی زنانه ویتابلا و ادکلن است. شما می توانید با توجه به هر رایحه ای که می پسندید محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. نکته مهمی که در مورد بادی اسپلش وجود دارد این است که در این محصول از مواد حساسیت زا استفاده نشده است. این ویژگی باعث می شود که آلرژی پوستی در افراد ایجاد نشود. به عبارتی می توان گفت این مورد یکی از اصلی ترین مزیت های استفاده از این محصول به شمار می‌آید.

جلوگیری از خشک شدن پوست بدن نیز مزیت دیگر استفاده از بادی اسپلش اونتوس بیز است. در واقع باید بگوییم که در این محصول آب به مقدار زیاد وجود دارد که با اسپری کردن آن بر روی پوست این قطرات نیز به راحتی از طریق منافذ باز جذب پوست می شوند. استفاده از این محصول پس از استحمام می تواند آب مورد نیاز برای پوست را تامین کند. به عبارت دیگر یکی از راه‌های اصلی برای جوانی و شادابی پوست و همچنین مراقبت از سلامتی این است که پوست را هیدراته نگه داریم. عدم ایجاد حساسیت و خارش یکی دیگر از اصلی ترین مزایای استفاده از این محصول به شمار می آید. علت آن را می توان به عدم وجود برخی از مواد محرک در ترکیب آن مرتبط دانست. این ویژگی برای مصرف کنندگان این محصول نیز بسیار با اهمیت است.

سخن پایانی

به طور خلاصه بادی اسپلش ها،  اسپری های مایع خوشبو کننده ای هستند که ساختار آنها از ترکیب مایعی با پایه الکلی و دیگر ترکیبات معطر به دست می آید. این محصولات نسبت به انواع عطر و ادکلن قیمت کمتری داشته و برای استفاده روزمره نیز  مناسب ترند. امروزه برندهای گوناگون، از جمله برند بادی اسپلش هامجموعه:

اسپری بادی اسپلش بادی‌اسپلش‌ها، باعث خوشبو شدن پوست بدن می‌شوند. رایحه حاصل از بادی اسپلش‌ها برخلاف عطرها، بسیار سبک و ملایم است به همین دلیل اعتماد به نفس را بالا برده و بخصوص هنگام ایجاد روابط زناشویی گزینه ای مناسبتر از عطر است. بادی‌اسپلش‌ها، باعث خوشبو شدن پوست بدن می‌شوند. رایحه حاصل از بادی اسپلش‌ها برخلاف عطرها، بسیار سبک و ملایم است به همین دلیل اعتماد به نفس را بالا برده و بخصوص هنگام ایجاد روابط زناشویی گزینه ای مناسبتر از عطر است. این بادی اسپلش آبرسان قوی پوست است و لطافت و جوانی پوست بدن را حفظ می کند.

همچنین این محصول را می توان روی ساقه موها جهت خوشبو شدن و آبرسانی به موها اسپری کرد.  روش استفاده از اسپری بادی اسپلش روش استفاده از بادی اسپلش و افزایش ماندگاری رایحه آن بهترین زمان استفاده از بادی‌اسپلش، زمانی است که تازه از حمام آمده‌اید و پوستتان هنوز کمی رطوبت دارد و اسپری کردن بادی اسپلش موجب احساس شادابی و تازگی می شود و عطر خنکی که روی تنتان می‌نشیند، حس پاکیزگی را در شما دوچندان می‌کند.

بعد از اینکه بدن را با یک حوله تمییز خشک کردید ،نواحی ای که میخواهید از بادی اسپلش استفاده کنید مانند نواحی ضربان دار مثل مچ دست ها ،روی گلو ،پشت زانو و … را مشخص کنید . حالا نوبت به یک مرطوب کننده میرسد .تفاوتی ندارد لوسیون شما هم رایحه با بادی اسپلش باشد ،بدون بو باشد یا بوی متفاوتی داشته باشد .نواحی گفته شده را به خوبی با لوسیون ماساژ دهید تا جذب پوستتان شود . سپس اسپری بدن را با فاصله مناسب از بدن اسپری کنید .برای ماندگاری بهتر میتوانید در هر نقطه دو بار این عمل را تکرار کنید .در مرحله آخر صبر کنید تا بادی اسپلش کاملاً بر روی بدن خشک شود سپس لباس بپوشید .

طبق روش گفته شده ،ماندگاری این محصولات افزایش یافته و نیازی نیست شما هر بار مقدار زیادی از اسپری بدنتان را استفاده کنید اما نتیجه ای حاصل نشود . البته باید این نکته را افزود که بادی اسپلش ها و بادی میست ها (یا به طور کلی اسپری بدن) ماندگاری زیادی ندارد و شما باید در طول روز آن را دوباره تمدید کنید .   تفاوت بین بادی اسپلش ،بادی میست ،عطر و اسپری در چیست ؟ عطرها و ادکلن‌ها دارای روغن‌های معطری هستند که باعث افزایش ماندگاری بوی آنها می‌شود. این در حالی است که بادی‌اسپلش‌ها، روغن‌های معطر ندارند و به همین دلیل هم بوی آنها خیلی سریع‌تر از بوی ادکلن‌ها پخش می‌شود و از بین هم می‌رود.

به دلیل همین ماندگاری کوتاه‌مدت است که استفاده از بادی‌اسپلش روی لباس، به هیچ‌عنوان توصیه نمی‌شود و بهتر است برای لذت بردن بیشتر از بوی آن، این محصول را مستقیم روی پوست خود اسپری کنید، در حالی که ادکلن‌ها را می‌توان برای بهره بردن طولانی‌مدت‌تر از بوی آنها، بدون دغدغه روی انواع لباس، اسپری کرد اما در صورت استفاده بر روی بدن ممکن است دچار حساسیت پوستی شوید یا پوست شما خشک شود به مرور زمان. بادی اسپلش شبیه اسپری بدن است و اکثر ویژگی های اسپری بدن را دارا است ؛ منتها با این تفاوت که در ساخت آنها از گاز استفاده نشده و به صورت مایع بر روی بدن اسپری می شوند و معمولا رایحه قویتری نسبت به اسپری ها دارند.

تفاوت بادی اسپلش و اسپری ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها اگر خانم شیردهی هستید، روی پوست خود بادی‌اسپلش اسپری نکنید زیرا ممکن است زمینه ایجاد حساسیت‌ را در شیرخوار خود فراهم کنید. از بادی‌اسپلش برای کودکان زیر 6 سال هم استفاده نکنید زیرا ممکن است پوست آنها به چنین محصولی، واکنش نشان دهد. اگر دچار بیماری‌های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس یا حتی خشکی بیش از حد پوست هم هستید، به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید و مصرف انواع بادی‌اسپلش، با پزشکتان مشورت کنید.

به افراد مبتلا به آسم و آلرژی یا بیماران تنفسی هم توصیه می‌شود کاملا دور انواع محصولات آرایشی و بهداشتی معطر، از جمله بادی‌اسپلش‌ها را خط بکشند. اگر بعد از اولین نوبت‌های استفاده از بادی‌اسپلش دچار علائم حساسیت پوستی مانند قرمزی، خارش، تاول یا کهیر شدید، بلافاصله استفاده از محصول را قطع و به پزشک مراجعه کنید. پیشرفت های بادی اسپلش گذشته، رایحه های بادی اسپلش بیشتر از گل های معطر تشکیل میشد اما با رشد فروش این محصول تو بازار ایران شرکت های داخلی بادی اسپلش های متنوعی را عرضه کردن که میشه به سری اکلیلی و درخشان یا  ادکلن های میلانو بیز معروف اشاره کرد.

بادی‌اسپلش‌ها را در دسترس کودکان قرار ندهید. اسپری کردن ناخواسته این محصولات در چشم یا دهان آنها، می‌تواند سلامتشان را به خطر بیندازد. بوی بادی‌اسپلش فقط حدود 45 تا 60 دقیقه روی بدن می‌ماند. اگر دنبال ماندگاری بیشتر هستید، باید استفاده از محصول را هر 1 ساعت یکبار، تمدید کنید. گردآوری: بخش آرایش و زیبایی بیتوته  با رایحه‌های متنوع و متناسب با سلیقه بانوان و آقایان را تولید و روانه بازار کرده‌اند. بنابراین  شما با کمی جستجو درباره خصوصیت بادی اسپلش ها و نت های موجود در هر محصول، رایحه مناسب برای بادی اسپلش دلخواه خود را می توانید پیدا کنیدو از بوی خوش آن لذت ببرید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.