حوادث

بروز یخبندان در ۴ ایستگاه هواشناسی استان تهران

معاون مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: داده های ایستگاه های هواشناسی استان تهران حاکی از آن است که حداقل دمای هوا امروز در چهار مرکز هواشناسی این استان به زیر صفر درجه رسیده است، همچنین هوا سرد است.

رخدادهای سرد در چهار مرکز هواشناسی استان تهران
آفتاب نیوز:

محمد اصغری ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بارندگی ها در ایستگاه های هواشناسی تهران گفت: سردترین دمای امروز این استان از ایستگاه توچال با 7- درجه فیروزکوه – درجه 6.3 اندازه گیری آلودگی فیروزه ای است. ایستگاه تهران 0.3- و آبعلی 0.2- درجه سانتیگراد گزارش کردند، همچنین کمینه دمای هوای دماوند امروز به صفر درجه سانتیگراد رسید.

معاون مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: از بعدازظهر پنجشنبه از 31 تا 22 دی ماه بارش برف، وزش باد، یخبندان، کم دید، بارش برف و احتمال رگبار برف وجود دارد. استان این شرایط باعث ایجاد اثرات خطرناکی مانند رانش زمین به ویژه در کوهستان ها به دلیل بارش برف و دید کم می شود.

وی ادامه داد: از دیگر مخاطرات جوی می توان به احتمال ریزش سنگ از ارتفاعات، ریزش بهمن و اختلال در ناوگان حمل و نقل اشاره کرد.

بر اساس گزارش سازمان هواشناسی کشور، اصغری در پایان توصیه کرد: در این شرایط از سفرهای غیرضروری به ویژه کوهنوردی در جاده های برفگیر و پیاده روی عشایری خودداری شود و علاوه بر این، خودروها در مناطق سردسیر تجهیز شوند. تجهیز زمستانی و پرهیز از فعالیت های عمرانی، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل ها و آبیاری کانال ها و آبراه ها از دیگر توصیه ها برای آمادگی برای شرایط آینده است.

کارگروه خبری حوادث

نویسنده حوادث با تمرکز بر جنبه‌های سیاسی و اجتماعی رویدادها هستم. توانایی بررسی تأثیر رویدادها بر سیاست‌ها و جامعه را دارم و به خوانندگان نگاهی عمیقتر به این جنبه‌ها می‌دهم.