اخبار کسب و کارعمومی

خواص انگشتر حدید هفت جلاله مردانه (انگشتر حدید صینی چیست؟)

هر کس دعای هفت جلاله را بر روی سنگ حدید نقش کند و آن را همراه دارد  از شر اجنه و افراد مبتلا به جن در امان می ماند و گشایش در کارهایش پیدا میشود.

« اَعُوذُ بِجَلالِ اللّهِ

اَعُوذُ بِکَلِماتِ اللّهِ

اَعُوذُ بِرَسوُلِ اللّهِ

امَنْتُ بِاللّهِ و کتبه

اِنّى واثِقٌ بِاللّهِ وَ رُسُلِهِ

اَشْهَدُ اَنْ لا اله اِلاّ اللّهُ مُخْلِصا »

در مناقب آمده است که یکی از انگشترهای حضرت علی (ع) انگشتر حدید صینی بوده که برای قوتش دست می کرده است.

خواص انگشتر حدید هفت جلاله مردانه (انگشتر حدید صینی چیست؟)

  • حدید سینی هنگام رویایی با اهل شر، آن ها را خاموش و نیز دشمنی های جن و انس را از بین می برد.
  • جهت نیرومندی و قوت مفید است.
  • باعث دوری اجانین و شیاطین می شود.
  • از شر هر موجودی در امان می دارد.
  • اثر چشم بد را از بین می برد.
  • باعث آسانی وضع حمل می شود. (البته این نگین به هیچ وجه به زنان باردار توصیه نمی شود چون برای جنین خطر دارد.)
  • برای اجابت حاجات دشوار نیک است.
  • باعث ایمنی از ترس میشود.

امام صادق (ع) می فرمایند: بد نمی دانم در دست کردن انگشتر حدید صینی را وقتی که به دیدن کسی رود که از او ترسد از اهل شر برای آنکه شر او ساکن می شود و انگشتر حدید شیاطین را دور می کند. سوره حدید سوره ۵۷ از قرآن است و ۲۹ آیه دارد.

واژه حدید به‌معنای آهن است و نامگذاری این سوره به دلیل استفاده از آن در آیهٔ ۲۵ این سوره ست. سوره مدنی است و مشابه سوره‌های مدنی علاوه بر مباحث عقیدتی در مورد مسائل اجتماعی و حکومتی نیز سخن می‌گوید. آیات نخست این سوره پیرامون توحید و صفات خدا است و سپس در مورد وضع  منافقان، دعوت به ایمان و خروج از شرک، انفاق در راه خدا، عدالت اجتماعی، و نفی رهبانیت سخن می‌گوید. در گالری نقره  هم میتوانید از محصولاتی مانند سرویس و سینه ریز و دستبند و آویز نقره و انگشتر نقره با فیروزه نیشابور و بدون فیروزه دیدن کنید و خرید نمائید.

فواید انگشتر حدید صینی

امام صادق ( ع ) می فرمایند : دوست دارم هر مومنی پنج انگشتر در دست داشته باشد ( عقیق ، فیروزه ، یاقوت ، در نجف و حدید صینی ) و هنگام رویارویی و بر خورد با دشمنان دست کردن انگشتر حدید صینی را مکروه نمی دانم ، بلکه بسیار دوست دارم تا آتش شر آن ها را خاموش کند پس همانا انگشت حدید صینی ، اجنه و انسان های شرور و سر کش را فراری می دهد  و دور می کند سنگ حدید صینی ، دارای خواص دیگری نیز می باشد .

دعای هفت جلاله چه خواصی دارد ؟ درباره خواص دعای هفت جلاله امام صادق (ع) روایات زیادی نقل شده است که همگی استفاده از سنگ حدید هفت جلاله را توصیه می‌کنند. سنگ حدید هفت جلاله چیست؟ طبق روایات اسلامی معتبر گفته شده ذکر هفت جلاله بهتر است بر سنگ حدید حکاکی شود چرا که آثار بی‌نظیری به همراه دارد.

از جمله خواص انگشتر هفت جلاله حدید که از زبان امام صادق ع نقل شده می‌توان به رفع چشم زخم آسان شدن مشکلات اشاره کرد که در ادامه شرح کاملی از خاصیت هفت جلاله و موارد استفاده از حرز هفت جلاله را بازگو خواهیم کرد.

دسترسی سریع به محتویات این بخش :

دعای هفت جلاله چیست ؟

دعای هفت جلاله از جمله دعاهای مجرب و مفید است که حکاکی آن بر روی سنگ حدید توصیه فراوان شده است.

ما با زندگی کردن در دنیای مدرن امروز همواره با برخی مشکلات و سختی‌ها رو به رو هستیم. یکی از دغدغه‌های ما انسان‌ها دوری از این مشکلات و رفع استرس‌های ناشی از آن است.

یکی از راه‌های مقابله کردن با استرس‌های روزمره ، همراه داشتن اذکار و دعاهای الهی می‌باشد.

یکی از بهترین دعاهایی که سبب رفع استرس و دور کردن افکار منفی می‌شود استفاده کردن از حرز هفت جلاله می‌باشد.

در ادامه با خواص دعای هفت جلاله بیشتر آشنا خواهیم شد .

موارد استفاده از حدید صینی هفت جلاله از زبان امام صادق علیه السلام

در رابطه با موارد استفاده از دعای هفت جلاله امام صادق (ع) می‌فرمایند: در زمانی که مورد آزار و اذیت قرار گرفتی و از به خطر افتادن جانت به هراس افتادی انگشتر حدید صینی هفت جلاله در دست کن که هراس از تو دور شود و گزندی به تو نرسد.

ایشان ذکر کردند دعای هفت جلاله بر روی سنگ حدید جهت گشایش کارها و هنگامی که با سختی و مشکل مواجه شدی بسیار کارساز خواهد بود و به خواست خداوند بر تو آسان خواهد شد.

همچنین از دیگر فواید هفت جلاله جهت از بین بردن اثر چشم زخم توصیه شده است .

از دیگر توصیه‌های حضرت در رابطه با خواص سنگ حدید با دعای هفت جلاله  فرمودند که این انگشتر را به داخل حمام و دستشویی نبر و از برخود بوی نامطوب و بد حفظ کن و آن را از دشمنانت مخفی کن تا از آن استفاده نکنند.

همانطور که از فرمایشات امام صادق علیه السلام در خصوص خواص دعای هفت جلاله روی سنگ حدید پیداست، نتیجه میگیریم با توجه به مشکلات دنیای امروزی و سختی‌هایی که ممکن است در زندگی با انها مواجه شویم، جهت در امان ماندن از هر گونه گرفتاری و دشمنی و همینطور گشایش امور، بهتر است از سنگ حدید هفت جلاله استفاده نماییم.

خرید انگشتر حدید هفت جلاله

انگشتر هفت جلاله چیست ؟ به انگشترهایی که بر روی نگین آنها دعای هفت جلاله حکاکی شده باشد ، به اصطلاح انگشتر هفت جلاله می‌گویند. دعای هفت جلاله معمولا بر روی سنگ حدید و یا سنگ عقیق حکاکی می‌شود. برای خرید انگشتر حدید هفت جلاله، بر روی دسته‌بندی مورد نظر کلیک کرده و بر اساس سلیقه‌ی شخصی خودتان هر کدام را که دلخواهتان بود ، تهیه کنید.

توجه داشته باشید از نظر خواص معنوی هیچ فرقی بین انگشتر ارزان‌قیمت و یا گران‌قیمت نیست. علت اصلی تفاوت قیمت محصولات ، به کیفیت فریم و نگین ، نوع حکاکی و … بستگی دارد و در خواص معنوی آن تاثیری ندارد.

خواص  سنگ  هماتیت ( حدید )   :

ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای اول

سنگ محافظت در برابر طلسم و جادو

سنگ شهامت ، قدرت ، استقامت و نشاط

تقویت تمرکز و حافظه و فکر

مصریان باستان از هماتیت برای بند آوردن خونریزی و تقویت ساخت سلولهای خونی استفاده می کردند.

در قرون وسطا این سنگ را “سنگ خون” می نامیدند چون هنگامی که آن را با آب صیقل می دادند، آب به رنگ قرمز در می آمد، گویی که از سنگ خون می تراود.

در فرهنگ عامیانه بومیان امریکا آمده است که اگر بدن هنگام پیکار و جنگ با هماتیت رنگ آمیزی شود، نامرئی می شود.

در قرون هجده و نوزده میلادی، مردم به هنگام سوگواری هماتیت را به سر و گردن خود می انداختند. دانشمندان عضو پروژه اکتشاف مریخ معتقدند وجود معادن هماتیت در مریخ ثابت می کند که زمانی روی سطح مریخ آب جریان داشته است و هر جا آب باشد، به طورحتم موجود زنده ای هم می زیسته است.  هماتیت از انرژی حیات دارنده اش محافظت و زنده ماندنش را تضمین می کند.  حرز هایی که از هماتیت ساخته شده اند، همه جا در اطراف گورستان فرعون یافت می شود که نمادی از محافظت در دنیای پس از مرگ بوده است.همانطور که هماتیت با نام سنگ خون شناخته شده، سنگ ذهن نیز نامیده می شود. در فرد آرامش و تمرکز ذهنی ایجاد می کند. به تفکر خلاق، تفکر منطقی و ریاضیات کمک می کند.