اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

روتین پوست شب برای پوست خشک

پوست‌های خشک نسبت به پوست‌های چرب، نیاز به مراقبت بیشتری دارند. مسلماً آرایش کردن روی پوستی زبر همراه با ترک خوردگی و شوره‌های پوستی اصلاً زیبا نخواهد شد. بر این اساس آشنایی با بهترین روتین پوست خشک کمک می‌کند تا بتوان پوست بهتر و زیباتری داشت.مراقبت از پوست خشک، مانند هر پوست دیگری با چالش‌هایی همراه است. به عنوان مثال از اولین سؤال‌هایی که ممکن است در ذهن فرد شکل بگیرد، این است که استفاده از چه نوع محصولاتی یا چه برندهایی در روتین پوست خشک مناسب است؟

صفر تا صد یه روتین پوستی شبانه - وب سایت فروشگاهی بی درنگ

اهمیت داشتن روتین مراقبتی برای پوست خشک

پوست یکی از اعضای حساس و لطیف بدن است که نقش مؤثری در زیبایی فرد ایفا می‌کند. روتین مراقبتی برای افراد با پوست‌های خشک از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع پوست‌های خشک به دلیل عدم وجود آب کافی، بسیار شکننده و حساس هستند. بنابراین هر چقدر که خشکی پوست بیشتر باشد، میزان ترک‌های موجود بر روی پوست نیز بیشتر خواهد شد.

روتین پوست خشک در بهبود خشکی پوست مؤثر است و تا حد امکان با از بین بردن ترک‌ها باعث لطافت و نرمی پوست می‌شود. پوست‌های خشک با عوارض زیادی مانند پوسته پوسته شدن، سوزش، قرمزی و خارش بیش از حد همراه هستند. بر این اساس در مراقبت از پوست خشک، با استفاده از انواع مختلف آبرسان، می‌توان از پوست در مقابل سایر عوامل محرک، مراقبت کرد.

بهترین روتین روزانه پوست خشک

بهترین روتین پوست خشک باید برنامه ای باشد که علاوه بر حفظ کیفیت و سلامت پوست، از مواد طبیعی تشکیل شده باشد. زیرا در صورت استفاده طولانی مدت، تغییرات مشهود و قابل توجه ای در پوست فرد ایجاد خواهد کرد.در ادامه قصد داریم به معرفی بهترین روتین روزانه پوست خشک بپردازیم تا از این طریق بتوانید نرمی و لطافت را به پوست‌های خشک خود برگردانید.

پاکسازی پوست

همان طور که می‌دانید اولین اقدام جهت استفاده از هرگونه مواد آرایشی یا مراقبتی از پوست، پاکسازی پوست است. در واقع اگر می‌خواهید پوست سالم و زیبایی داشته باشید، نیاز است قبل از استفاده از هر نوع ماسک، کرم آبرسان یا لوازم آرایشی و بهداشتی، پوست خود را شستشو دهید. در این صورت می‌توانید اطمینان حاصل کنید که پوست شما عاری از هرگونه آلودگی و مواد آرایشی است.

جهت شستن پوست، بهتر است از مواد شوینده ملایم استفاده کنید. شوینده‌های ملایم نه تنها چربی پوست را به طور کامل از بین نمی‌برند، بلکه با خاصیت آبرسانی و مرطوب کنندگی که دارند به حفظ سلامت پوست‌های خشک و آسیب دیده کمک می‌کنند. قیمت کرم شب لاکچری کوین در فروشگاه های مختلف متفاوت است.

تونر

تونرها را می‌توان به عنوان نوعی مکمل پاک کننده پوست صورت به شمار آورد. چرا که با استفاده از آن بعد از شستن صورت، می‌توان هرگونه چربی اضافی و آلودگی‌ را از روی پوست پاک کرد.در واقع بعد از استفاده از تونر، محصولات آرایشی و مراقبتی، کرم‌ها و لوسیون‌ها بهتر روی پوست می‌خوابند.

آبرسانی پوست

استفاده از کرم آبرسان در روتین پوست خشک بسیار مؤثر است. کرم‌های آبرسان از طریق اتصال سلول‌های پوستی به یکدیگر و همچنین به چربی‌ها، از خشکی بیش از حد پوست جلوگیری می‌کنند.

جهت استفاده از کرم آبرسان، مقداری از آن را بر روی پوست بزنید و به آرامی ماساژ دهید. یک کرم آبرسان خوب باید حاوی عصاره‌هایی همچون آلوئه ورا، روغن بادام، روغن نارگیل و موادی نظیر این‌ها باشد. هیالورونیک اسید از موادی است که وجود آن در کرم‌های آبرسان جهت هیدراته کردن پوست، لازم و ضروری است.

استفاده از مرطوب کننده

یکی دیگر از مهم ترین مراحل بهترین روتین پوست خشک، استفاده از کرم مرطوب کننده است. ماساژ دادن پوست با کمک مرطوب کننده به حفظ رطوبت و لطافت پوست‌های خشک کمک مؤثری می‌کند.جهت انجام این کار، مقداری از مرطوب کننده مناسب پوست‌های خود را بردارید و به صورت دایره وار بر روی پوست ماساژ دهید تا به طور کامل جذب پوست شود.

کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم برای افراد با پوست‌های خشک، لازم و ضروری است. این افراد به دلیل داشتن پوستی حساس در قسمت‌هایی مانند اطراف چشم، خشکی بیشتری احساس می‌کنند. بنابراین استفاده از کرم دور چشم به حفظ آبرسانی پوست اطراف چشم کمک می‌کند در نتیجه مانع از ایجاد خط و چین و چروک در اطراف چشم می‌شود.

کرم ضد آفتاب

مراقبت از هر نوع پوستی در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب لازم و ضروری است. بنابراین استفاده از کرم ضد آفتاب در روتین روزانه پوست خشک، مانند انواع دیگر پوست، لازم است. ضد آفتاب در پوست‌های خشک، علاوه بر آبرسانی، به حفظ چربی پوست کمک می‌کند.

بر این اساس افراد با پوست‌های خشک، بهتر است هر دو ساعت یکبار ضدآفتاب خود را تکرار کنند تا بهتر بتوان از پوست در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کرد‌. علاوه بر انجام مراحل فوق در روتین روزانه پوست خشک، نوشیدن آب فراوان در طول روز به حفظ سلامت و زیبایی پوست کمک بزرگی خواهد کرد.

بهترین روتین شبانه پوست خشک

روتین شبانه پوست خشک تا حدی با روتین روزانه متفاوت است. به طور طبیعی، هنگام خواب و در طول شب، پوست در حال استراحت و بازسازی خود است. بنابراین نیاز است با رساندن ویتامین‌ها و مواد مغذی به پوست در جهت ترمیم آن کمک کرد.از طرفی در شب، پوست نیاز چندانی به (SPF) ندارد اما پاکسازی و آبرسانی پوست از مواردی است که در روتین شبانه پوست خشک لازم و ضروری است.

پاکسازی

اولین اقدام در روتین پوست خشک که لازم است قبل از خواب انجام داد، شستشو و پاکسازی صورت است. لوازم آرایشی و مواد آلوده در طول روز پوست را آلوده می‌کنند و نیاز است با استفاده یک شوینده ملایم، پوست را شست. جهت پاکسازی پوست در شب، بهتر است از همان شوینده مخصوص شستشوی روزانه استفاده کرد.

تونر

برای استفاده از تونر جهت مراقبت شبانه پوست نیز بهتر است از همان تونر روزانه استفاده کرد. به طور کلی ماهیت تونرها مایع است، بنابراین جهت جذب بهتر لازم است قبل از محصولات مراقبتی دیگر مانند سرم‌ها و مرطوب کننده‌ها مورد استفاده قرار بگیرند. رنگبندی پنکک لاکچری کوین دارای تنوع بالایی است.

استفاده از سرم‌های درمانی

با توجه به این که در شب پوست در حال استراحت قرار دارد، بهترین زمان برای این که بتوان سلول‌های مرده پوست را از بین برد، شب است. بنابراین با استفاده از محصولات مراقبتی پوست مانند سرم تا حدودی می‌توان فعالیت‌های سلولی را تحریک کرد و باعث نرمی و لطافت پوست صورت شد.

کرم دور چشم

همان طورکه در روتین روزانه پوست، از کرم دور چشم استفاده می‌کنید، بهتر است شب هنگام قبل از خواب نیز از همان کرم به دور چشم‌های خود بزنید. در واقع استفاده مداوم از کرم دور چشم باعث می‌شود ناحیه دور چشم نسبت به مواد آرایشی عادت کند و دچار تیرگی یا چین و چروک نشود.

ادامه درمان آکنه

اگر بر روی پوست صورت لکه و آکنه وجود دارد، نیاز است در روتین شبانه پوست خشک نیز محصولات مراقبتی مربوط به درمان آکنه را استفاده کنید. از آن جایی که جوش و آکنه به دلیل تجمع چربی در پوست بروز پیدا می‌کنند، بهتر است در روتین شبانه هم نسبت به تمیز نگه داشتن منافذ پوست دقت و توجه کافی داشته باشید.

استفاده از مرطوب کننده

استفاده از مرطوب کننده جهت مراقبت از پوست خشک در طول شب بسیار مهم است. چرا که در طول شب و هنگام خواب، احتمال از دست رفتن رطوبت پوست بسیار زیاد است. بنابراین با مرطوب کردن پوست می‌توان مانع از دست رفتن رطوبت پوست شد. در نتیجه میزان رطوبت طبیعی و مواد مغذی پوست حفظ خواهد شد.

روغن صورت

در برخی از افراد ممکن است میزان خشکی پوست به حدی باشد که با وجود استفاده از مرطوب کننده، همچنان دارای پوست‌های خشک باشند. در این صورت از بهترین راهکارها جهت مقابله با خشکی پوست، استفاده از روغن صورت است که پیشنهاد شده در آخرین مرحله از روتین پوست خشک انجام شود.

اشتباهات رایج در مراقبت از پوست خشک

پوست به عنوان اولین و خارجی ترین لایه محافظ بدن، در مجاورت آلودگی‌هایی بسیاری قرار دارد. از طرفی داشتن پوستی سالم و زیبا خواسته همه افراد است تا از این طریق بتوانند خود را جوان تر و زیباتر نشان دهند.

بر این اساس بعد از ژنتیک و تغذیه، داشتن روتین پوستی، متناسب با پوست خشک فرد از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین در مواقعی ممکن است فرد به دلیل عدم آگاهی نسبت به اقدامات مراقبتی پوست، نه تنها به حفظ سلامت و لطافت پوست کمک نکند بلکه به آن آسیب هم بزند.

لایه برداری نامناسب پوست

لایه برداری یکی از اقدامات مربوط به روتین پوست است که لازم است جهت از بین بردن سلول‌های مرده پوست انجام شود تا از این طریق بتوان به حفظ رطوبت بهتر پوست و جذب شدن محصولات مراقبتی کمک کرد. البته مهم ترین اصل در لایه برداری، میزان و نحوه انجام آن متناسب با نوع پوست است.

چرا که در صورت انجام لایه برداری نامناسب، امکان قرمزی، خشکی، التهاب و پوسته پوسته شدن وجود دارد. در مقابل، لایه برداری مناسب نیز باعث حفظ تمیزی و شفافیت بیشتر پوست می‌شود.

استفاده از مرطوب کننده نامناسب

مرطوب کننده هم باید مانند هر محصول مراقبتی دیگری، متناسب با نوع پوست انتخاب شود. به عنوان مثال بهترین مرطوب کننده برای پوست‌های خشک، مرطوب کننده ای است که حاوی گلیسیرین و اسید هیالورونیک باشد.

از طرفی استفاده مداوم از یک نوع مرطوب کننده در فصل‌های مختلف سال توصیه نمی‌شود. چرا که با تغییر فصل، پوست صورت نیز دستخوش تغییرات می‌شود. به عنوان مثال بهتر است در فصول سرد سال، از مرطوب کننده‌های قوی تری استفاده کرد.

استفاده از کرم صورت به جای کرم دور چشم

از اشتباهات رایج دیگر در مراقبت از پوست خشک،استفاده از کرم صورت به جای کرم دور چشم است. پوست نواحی دور چشم، نسبت به قسمت‌های دیگر صورت حساس تر است. بنابراین با توجه به این که بیشتر در معرض افتادگی و تیرگی قرار می‌گیرد، باید از کرم‌های حاوی آنتی اکسیدان استفاده کرد.

در این صورت علاوه بر پیشگیری از ایجاد چین و چروک بیشتر، با آبرسانی و افزایش جریان گردش خون، مانع از تیرگی در قسمت دور چشم می‌شود. بر این اساس کرم‎های دور چشم بر اساس این عملکرد تولید می‌شوند و با کرم‌های مرطوب کننده صورت متفاوت هستند. برای سفارش بهترین کرمهای روز و شب به سایت محصولات لاکچری کوین مراجعه کنید.