اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

علایم واضح جنین پسر در ماه اول

علائم شایع در بارداری جنین پسر کدامند؟

در اینجا شایع ترین علائم را برای شما شرح خواهیم داد؛ اما قبل از آن بهتر است بدانید که این علائم هرگز علائم صد در صد جنین پسر نیست و نمیتوان قاطعانه گفت که جنین دختر است یا پسر.

Clear signs of a male fetus in the first month

به طور کلی گفته می‌شود اگر جنین پسر باشد، مادر با علائم زیر روبه رو خواهد بود:

عدم داشتن بيماری صبحگاهی در بارداری پسر

گفته می‌شود مادرانی که پسر حامله هستند، ویار صبحگاهی ندارند. منظور از ویار صبحگاهی داشتن تهوع شدید بعد از بیدار شدن از خواب است. در واقع این طور شایع است که بیماری صبحگاهی از علائم بارداری پسر یا علایم واضح جنین پسر در ماه دوم است، زیرا از هفته 6 به بعد تهوع و ویار بارداری ظاهر می‌شود. البته ویار صبحگاهی از نیست، زیرا معمولا سه هفته بعد از قطع پریود ویارهای بارداری ظاهر می شودند؛ درست زمانی که بدن با روبه رو می شود.

ضربان قلب جنین

از میزان و تعداد ضربان قلب جنین هم برای تشخیص جنسیت استفاده می‌شود. این معیار گرچه ممکن است گاهی به عنوان علائم بارداری پسر درست از آب در بیاید، اما پایه علمی ندارد. گفته می‌شود اگر ضربان قلب جنین کمتر از ۱۴۰ ضربه در دقيقه باشد، نشانه بارداری پسر است.

ظهور آکنه 

از دیگر علائم بارداری پسر در ماه دوم یا از علائم جنین پسر در ۷هفتگی به بعد، ظهور آکنه است. معمولا مادرانی که پسر حامله هستند، دچار جوش و آکنه می‌شود. البته این عارضه عمدتا به دلیل تغییرات هورمونی است که در بدن در حال وقوع است و در بارداری دختر هم ظهور می‌کند و لزوماً از علائم بارداری پسر نیست. با این حال جوش و آکنه در بارداری را به جنین پسر ربط می‌دهند.

ويار به غذاي ترش 

یکی از علائم جنین پسر در ماه چهارم یا از علائم بارداری پسر در هفته 7 به بعد تمایل به خوردن ترشیجات است. گفته می‌شود علاقه و تمایل به غذاهای تند و شور برای مادر باردار با جنین پسر بیشتر است.

وضعيت شکم 

آیا تا به حال با این سوال که جنین پسر در کدام سمت رحم قرار دارد، مواجه شده‌اید؟ اساسا قرار گرفتن جنین در رحم در شکل‌گیری شکم مادر تاثیر دارد؛ اما گفته می‌شود فـرم شکم یکی از مواردی که می‌تواند در تعیین جنسیت موثر باشد. به این ترتیب به عنوان یکی از علائم بارداری پسر که اگر شکم رو به پایین باشد و جنین در قسمت پائینی شکم قرار گرفته باشد، نشانه جنین پسر است. البته شکل شکم در کمکی متفاوت تر است.

تغيير شخصيت

تغییر شخصیت نیز از روشهای  در نظر گرفته میشود. اگر رفتار تهاجمی و جسورانه پیدا کرده‌‌اید، ممکن است پسر حامله باشید. بد نیست بدانید که جنبه‌های رفتاری با افزايش سطح تستوسترون مرتبط است.

افزایش سایز سینه

بزرگتر شدن سایز سینه راست نسبت به سینه چپ یکی از شایع ترین علائم بارداری پسر است.

سرد بودن پا‌ها

احساس دائمی سرما در پاها در طول بارداری می‌تواند يکی از نشانه‌ها و علائم بارداری پسر باشد. توجه داشته باشید که را به جنسیت ربط ندهید. احساس سردی را می‌توان از علایم پسر در ماه دوم به بعد دانست.

رشد موی سر 

يکی ديگر از شایع ترین علائم بارداری پسر، خوب و سریع رشد کردن موها است.

حالت خوابيدن

خوابیدن به پهلو چپ هم نشانه و از علائم بارداری پسر است.

دست‌های خشک 

دست‌های خشک و ترک خورده، يکی ديگر از شایع‌ترین علائم بارداری پسر است.

افزايش وزن

گفته می‌شود افزايش وزن مادر ارتباط قابل توجهی با جنسيت جنین دارد و از علائم بارداری پسر در هفته هفتم و بعد از آن به شمار میرود. مادرانی  که جنین پسر دارند، وزن بیشتری را در قسمت شکم تجربه می‌کنند، در حالی که مادران با جنین دختر وزنشان در سراسر بدن به خصوص در صورتشان توزيع می‌شود.

تیـره شدن رنـگ ادرار

ممکن است رنگ ادرار مادر در دوران بارداری تغییر کند. یکی از علائم بارداری پسر این است که رنگ ادرار تیره می شود، اما در نوزادان دختر رنگ ادرار روشن است.

نبض مادر

اینطور گفته شده است که نبض دست راست زن بارداری که جنین پسر دارد، قوی‌تر است و زنی که دختر حامله است، نبض دست چپ تندتری دارد. البته این روش بیشتر برای تشخیص بارداری کاربرد دارد تا تشخیص جنسیت.

مردمک چشم مادر

برخی معتقدند پیدا کردن علامت Y در مردمک چشم چپ مادر نشانه پسر بودن جنین است.

ناف مادر

شکل ناف مادر نیز میتواند یکی از علائم بارداری پسر باشد. اگر در هفته‌های اول بارداری ناف مادر به سمت بیرون حرکت کند؛ می‌توان حدس زد که جنسیت جنین پسر است. اگر در هفته‌ها اول بارداری ناف در جای خود ثابت ماند و تغییری نکرد جنسیت جنین دختر است.

نشانه های بارداری پسر در ماه های اول

نشانه های علائم بارداری پسر در ماه اول

یکی از علایم اولیه که کمک می کند تا تشخیص دهید نوزاد شما دختر است یا پسر بیماری ها و حالات تهوع صبحگاهی می باشد، به عبارتی مادرانی که به محض بیدار شدن از خواب حس بیماری و یا حالت تهوع و استفراغ دارند عموما با درصد زیادی دارای جنین دختر هستند. بنابراین اولین علامتی که اکثر مادران دارای جنین پسر در ماه ها و یا حتی روزهای اول پس از بارداری دارند، عدم تهوع شدید صبحگاهی است.

یکی دیگر از علایم حاملگی پسر این است که شما در بارداری خود ویار ترش و شور دارید، البته نکات گفته شده در مورد همه افراد صدق نخواهد کرد، چراکه نیاز های بدن هر فردی در دوران بارداری متفاوت بوده، اما بر طبق شواهد مادران بارداری که در طول بارداری خود دارای ویار شیرینی بوده اند از جنین دختر بهره مند شده و مادرانی که دارای ویار شور و ترش بوده اند دارای جنین پسر می باشند.

علائم جنین پسر در دوارن بارداری

از دیگر نشانه های بارداری پسر وضعیت پوست و مو مادر باردار می باشد؛ از گذشته تا کنون گفته می شود مادرانی که دارای پوست بدون آکنه بوده و موهایی درخشان دارند دارای جنین پسر بوده و مادرانیکه ریزش مو شدید و پوستی پر از آکنه و لک دارند دارای جنین دختر می باشند. ناگفته نماند که لک های بارداری چه در کسانی که دارای جنین دختر هستند و چه جنین پسر، برای همه مادران اتفاق خواهد افتاد. رفته رفته با بالا رفتن هورمون پروژسترون درون بدن مادر موها کیفیت بهتری پیدا کرده و ریزش نخواهند داشت، حتی پوست عاری از هر گونه آکنه ای خواهد شد. بنابراین فراموش نکنید نکات ظاهری گفته شده تنها از روی شواهد در ماه های اولیه بارداری می باشند.

علائم بارداری پسر در ماه اول

یکی از علائم جنین پسر در بارداری ضربان قلب وی می باشد، با آنکه هنوز مطالعات دقیق در این باره کامل نشده است، اما تحقیقات می گویند که یکی از علائم بارداری پسر در هفته ششم ضربان قلب کمتر از ۱۴۰ می باشد. به این شکل جنینی که ضربان قلب او بیشتر از ۱۴۰ می باشد یک دختر است. در برخی از تحقیقات و بررسی های انجام شده گفته می شود که مادرانی که در طول بارداری خود احساس سبکی بیشتری در شکم خود دارند از جنین پسر بهره برده و آن دسته که احساس سنگینی در شکم دارند دارای جنین دختر می باشند. این مسئله تا حدودی به دوران بارداری و نوع رحم نیز بستگی خواهد داشت. از سری علائم دیگر بارداری پسر می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • تیره شدن رنگ ادرار
  • بزرگ تر شدن سینه ها
  • سرد شدن پاها
  • خشک شدن دست ها
  • افزایش وزن

علائم جنین پسر در سه ماهگی

عکس شکم زن باردار جنین پسر

با آنکه در بارداری علائم مادران باردار با یکدیگر متفاوت است، اما از سری علائم جنین پسر در ماه دوم و علائم پسر بودن جنین در سه ماهگی به بالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حالت تهوع اول صبح
  • ضربان قلب زیر ۱۴۰
  • لکه های پوستی کم
  • ویار ترش
  • شکل شکم در بارداری پسر به سمت پایین است.
  • پرخاشگری در بارداری و جنسیت جنین؛ به دلیل افزایش سطح تستوسترون در حاملگی پسر تغییرات شخصیتی بیشتری شاهد هستید و در شما پرخاشگری و حالت تهاجمی بیشتر خواهد بود.
  • اگر رنگ ادرار تیره باشد، نوزاد شما پسر است.
  • زمانی که سینه سمت راست بزرگ تر ازسینه سمت چپ باشد، احتمالا نوزاد شما پسر است.
  • در بارداری پسر عموما پاهای مادر سرد خواهد بود.
  • اگر نوزاد، پسر باشد، رشد موها معمولا سریع تر است.
  • اضافه وزن غیر عادی از نشانه های فرزند پسر است.
  • خشک شدن و پوسته پوسته شدن دست ها یکی دیگر از نشانه های قابل توجه از جنین پسر است.
  • اگر در بارداری دائما احساس خواب الودگی می کنید و بیشتر تمایل به پهلوی چپ خوابیدن دارید، فرزند شما پسر است.

گفتنی است موارد گفته شده بر طبق شواهد بوده و هنوز بررسی های علمی در این باره کامل نشده و ادامه دارد، لذا بهترین کار برای مشخص شدن جنسیت قطعی جنین، سونوگرافی در ماه چهارم می باشد.