اخبار کسب و کارعمومی

مشاوره حقوقی مهریه لازم است

دعاوی خانوادگی موضوعات گوناگونی دارند که یکی از مهمترین آنها طلاق و مهریه است. با دریافت بهترین نکاتی که مربوط به مشاوره حقوقی مهریه است می توانید این دسته از دعاوی خانوادگی را به خوبی پیگیری کنید. امروزه پرونده‌ های زیادی از مهریه و طلاق در دادگاه وجود دارند. اگر از یک برای پیگیری پرونده های طلاق کمک بگیرید بدون شک در کمترین بازه زمانی می‌ توانید پرونده را به نتیجه برسانید. زوجین برای آنکه سریعتر بتوانند حق خود را کسب کنند باید از مشاور حقوقی و حرفه‌ ای کمک بگیرند.

مشاوره حقوقی مهریه - عدلستان

مهریه چیست ؟

به عنوان حق زن در نکاح شناخته می‌ شود و مرد باید تعهد به پرداخت مهریه داشته باشد. مهریه می تواند پول نقد، سکه، طلا، اموال غیر منقول، اموال منقول و … باشد. به طور کلی مشاوره حقوقی پرونده مهریه کمک می کند تا مشکلات مربوط به مهریه رفع شوند. مشاور حقوقی رایگان بیشتر به صورت تلفنی و یا آنلاین و برای سوالات ساده و نه بررسی پرونده مناسب است.

زمان طلاق، مطالبه مهریه از سوی زن انجام خواهد شد. به همین دلیل بسیاری از افراد این مسئله را مانعی برای طلاق می دانند. علاوه بر این مهریه بعد از طلاق امکان دارد زندگی زن را از نظر مالی تامین کند. بر همین اساس مهریه مهمترین حقوقی است که برای خانم ها بعد از طلاق در نظر گرفته خواهد شد.

ضرورت مراجعه به مشاور حقوقی مهریه چیست ؟

اگر پرونده مربوط به طلاق را می خواهید به خوبی پیگیری کنید باید با مشاوره حقوقی مهریه مشورت نمایید. ضرورت مراجعه به مشاور حقوقی برای پیگیری پرونده های طلاق بسیار مهم است. امروز افراد می توانند از بهره مند گردند. به طور کلی مراجعه به مشاور حقوقی تلفنی یا حضوری، زمان طلاق اهمیت زیادی دارد. افزایش شدید تورم باعث شده که مهریه برای بسیاری از افراد به عنوان یک هزینه سنگین تلقی شود.

اگر زن برای دریافت مهریه از نکات مشاوره حقوقی کمک بگیرد با آگاهی بیشتری می تواند این قضیه را دنبال نماید. با دنبال کردن روند قانونی دریافت مهریه، زن به راحتی میتواند حقوق خود را به دست آورد. زوجین زیادی وجود دارند که برای دریافت و پرداخت مهریه دچار مشکلات خانوادگی می شوند. عدم اطلاع از قانون مهریه و همچنین مراحلی که باید طی گردد، موجب سردرگمی افراد خواهد شد.

مشاوره حقوقی مهریه چه زمانی کاربرد دارد ؟

کاربرد مشاوره حقوقی مهریه زمانی به خوبی حس می‌ شود که شما نمی دانید برای پیگیری پرونده طلاق چه کار کنید. بسیاری از افراد برای آغاز زندگی از مشاور حقوقی کمک می‌ گیرند. با توصیه هایی که و مشاورین حقوقی در این زمینه به زوجین ارائه می دهند آنها می توانند در هر مرحله زندگی مشترک خود از اختلافات جلوگیری نمایند.

به طور کلی کاربردی که شما با دریافت مشاوره حقوقی کسب می کنید موجب بهبود زندگی تان می شوید. اگر می خواهید زندگی آرام و بی دغدغه داشته باشید باید از راهنمایی‌ های مشاوره حقوقی کمک بگیرید.

مشاوره حقوقی مهریه چه مزایایی دارد ؟

مزیت های مشاوره حقوقی آنلاین مهریه یا مشاوره حقوقی حضوری مهریه بسیار زیاد است. مشاور فارغ از هزینه ‌ای که دریافت می نماید تمامی ابعاد پرونده را به صورت حقوقی بررسی می نماید. برترین مشاورین حقوقی بهترین راهکارها را به موکلین ارائه خواهند داد.

بر همین اساس مسیر پرونده در کمترین بازه زمانی طی می شود و خسارتی به موکل وارد نمی گردد. مشاورین حرفه ای هرگز به دنبال حواشی نمی باشند. مشاورین به موکلین خود تضمین نتیجه را نمی ‌دهند اما به صورت واقع بینانه پیروزی را در دادگاه رقم می‌ زنند.

بهترین مشاوره حقوقی مهریه تلاش می ‌کند که در کمترین بازه زمانی با تمرکز روی قوانین مهریه به موکل خود راهنمایی های لازم را ارائه دهد. شما برای دریافت راهنمایی های لازم از مشاوره حقوقی آنلاین مهریه می توانید با ارتباط برقرار نمایید. هزینه هایی که مربوط به مشاوره حقوقی آنلاین و حضوری مهریه است متفاوت خواهد بود. بر همین اساس قبل از دریافت مشاوره حقوقی باید هزینه های مربوط به مشاوره را مورد ارزیابی قرار دهید.

مشاوره حقوقی میزان اقساط مهریه در هنگام تقسیط

در برخی از مواقع امکان دارد که افراد نتوانند مهریه را به صورت کامل پرداخت کنند. بر همین اساس از شرایط تقسیط استفاده می نمایند. مشاوره حقوقی آنلاین مهریه میزان اقساط مهریه را برای موکل خود توضیح می دهد. میزان اقساط بر اساس توانایی مرد تعیین می شود. هزینه ‌های زندگی مرد و خانواده اش بررسی می گردد و سپس میزان اقساط تعیین خواهد شد.

میزان اقساط مهریه باید بر اساس فاکتوری تعیین شود که مرد توانایی پرداخت آن را داشته باشد. مهریه به عنوان حق زن شناخته می ‌شود و باید مرد آن را پرداخت کند. در قوانین مربوط با تخفیف مهریه هیچگونه ملاک و میزان مشخص مشخص شده برای اقساط مهریه معین نمی گردد. اختیار تعیین این مسئله بر عهده قاضی است. قاضی با توجه به مهریه، میزان مهریه، شرایط مالی فرد و … نحوه قسط بندی مهریه را تعیین می کند.

مشاوره حقوقی بررسی حق حبس در قانون جدید

با دریافت مشاوره حقوقی مهریه متوجه می شوید که آیا حق حبس در قانون جدید وجود دارد یا ندارد. حق حبس زوجه به عنوان یک نهاد حقوقی شناخته می شود. در قانون مدنی این حق را پیش بینی کرده اند. قانون مدنی در خصوص حق حبس شرایط متفاوتی دارد و قادر است مهریه زن را دریافت کند.

زن تا زمانی که مهریه اش را دریافت نکرده است می تواند انجام دادن وظایفی که در برابر شوهر دارد، امتناع نماید. اگر زن قبل از دریافت مهریه به اختیار خودش به ایفای وظایفش در برابر شوهر بپردازد نمی ‌تواند از حکم ماده قبلی استفاده نماید. طبق این دو ماده حق حبس به عنوان یک حقی شناخته می شود که به زنان کمک می کند مهریه خود را به طور کامل دریافت کنند.

مشاوره حقوقی مطالبه مهریه در هنگام فسخ نکاح

یکی از مهمترین موضوعاتی که در مشاوره حقوقی مهریه اهمیت دارد فسخ نکاح می باشد. فسخ نکاح می تواند از طرف زن یا مرد انجام گردد. بین فسخ نکاح قبل و بعد از نزدیکی تفاوت زیادی وجود دارد.

بر همین اساس اگر می‌ خواهید فسخ نکاح را در پرونده مهریه بررسی کنید باید مهریه را از نظر قبل از نزدیکی و بعد از نزدیکی ارزیابی نمایید. هر زمان عقد نکاح قبل از نزدیکی فسخ شود، زن حق دریافت مهریه ندارد، مگر در صورتی که فسخ نکاح طبق صلاحدید مرد انجام گردد. در این صورت زن مستحق نصف مهریه خواهد بود.

اگر عقد نکاح پیش از نزدیکی فسخ شود، زن در مهریه ای دریافت نمی کند و مالکیت زن نسبت به مهریه زائل می گردد. در این صورت اگر مهریه را دریافت کند باید آن را به شوهر سابق خود برگرداند.

در مورد فسخ برخلاف طلاق، زن قادر به دریافت نصف مهریه نخواهد بود. هر زمان عقد نکاح بعد از نزدیکی زن و شوهر فسخ گردد زن می تواند تمامی مهریه را دریافت کند. قانون مدنی با صراحت این مسئله را ذکر می کند اما آن را به عنوان یک مفهوم مهم می شناسد.

مزایا و معایب استفاده از مشاوره حقوقی مهریه

استفاده از مشاوره حقوقی مهریه مزیت های زیادی دارد. به طور کلی شما با دریافت راهنمایی های لازم از مشاور حقوقی می توانید در کمترین بازه زمانی پرونده خود را پیگیری کنید. اگر شما مشاوره حقوقی حرفه‌ ای را برای پیگیری پرونده طلاق و مهریه انتخاب نکنید امکان دارد روند پیگیری پرونده تان با مشکل مواجه شود. بر همین اساس باید از بهترین مشاورین حقوقی جهت پیگیری پرونده های مهریه کمک بگیرید.

با بررسی اصولی پرونده مهریه در کمترین بازه زمانی مشکل پرونده بررسی می‌ شود و افراد می ‌توانند پرونده را به نتیجه برسانند. به طور کلی شما در مورد قوانین و تبصره هایی که مربوط به پرداخت است، مهریه اطلاعاتی ندارید. بر همین اساس باید از افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند کمک بگیرید. رئیس کل دادگستری تهران ، از خروج از ورشکستگی یک شرکت در زمینه تولید فیلم‌های پلی اتیلن با پیگیری‌های مجدانه قضائی خبر داد.

هزینه های طرح دعوای مطالبه مهریه

طبق راهنمایی هایی که از مشاوره حقوقی پرونده مهریه دریافت می کنید باید بدانید که هزینه دادرسی به مهریه بر عهده زن است. زن می تواند هزینه به اجرا گذاشتن مهریه خود را زمان دادخواست مهریه از شوهر خود مطالبه و دریافت نماید. زن اگر خواهان دعوای مطالبه مهریه باشد حتما باید 3 و  نیم درصد از مبلغ مهریه ای که به اجرا می‌گذارد را به عنوان هزینه دادرسی به دادگاه پرداخت کند