بین المللعمومی

معایب پاسپورت دومینیکا

معایب کشور دومینیکا

کشور با وجود داشتن طبیعت زیبا و آب و هوای مناسب معایبی نیز برای زندگی دارد که ما قصد داریم به چند نمونه از آنها اشاره کنیم:

فرصت های شغلی محدود

اغلب مردم کشاورز هستند و درآمد خود را از این راه تامین می کنند در حالی که این درآمد خیلی بالا نیست البته باید در نظر داشته باشید که افراد تحصیل کرده در این کشور مانند پزشکان، مهندسان، وکلا و غیره درآمدهای بیشتری دارند.

زیرساخت‌های توسعه نیافته

در حالی که جزیره دومینیکا در سال‌های اخیر پیشرفت‌های زیادی داشته است ولی زیرساخت‌های این کشور هنوز به اندازه بسیاری از کشور‌های پیشرفته توسعه نیافته است و حیرت انگیز نیست.

بلایای طبیعی در دومینیکا

دومینیکا در منطقه‌ای واقع شده است که در معرض طوفان، سیل و سایر بلایای طبیعی است که می‌تواند خطر قابل توجهی برای افرادی که ساکن آن جزیره باشد.

مالیات

این کشور تقریبا از مردم معمولی و شهروندان مالیات به نسبت بالایی دریافت می کند و مردم با هر شغل و درآمدی موظف هستند مالیات را پرداخت نمایند. اما کسانی که پاسپورت دوم این کشور را دریافت میکنند تا 15 سال از پرداخت مالیات معاف هستند.

Disadvantages of Dominica passport

شرایط متقاضیان برای درخواست پاسپورت دومینیکا:

متقاضی باید بالای 18 سال باشد.

افراد باید در سلامت کامل باشند.

به افرادی که سابقه کیفری دارند، پاسپورت دومینیکا تعلق نمی گیرد.

متقاضیان بهتر است دانش اولیه زبان انگلیسی را داشته باشند.

معایب اخذ پاسپورت دومینیکا

  • در صورت داشتن سوء پیشینه متقاضی مجوز اخذ شهروندی کشور دومینیکا را ندارد.
  • امکان دریافت پاسپورت توسط خود متقاضی وجود ندارد و فقط از طریق وکلا مورد تایید دولت درخواست تابعیت پذیرفته خواهد شد.
  • ارائه چک امنیتی الزامی می باشد.
  • بعد از دریافت شهروندی و صدور پاسپورت، فقط متقاضی اصلی می‌تواند افرادی مانند مادر، پدر، همسر و فرزند خود را به پرونده خود تحت عنوان افراد وابسته اضافه نماید. در واقع اگر کسی هنگام اخذ شهروندی به عنوان فرد وابسته تعریف شده باشد و نفر اصلی نباشد، پس از صدور پاسپورت، نمی‌تواند فردی را به پرونده خود اضافه کند و باید به عنوان یک متقاضی جداگانه درخواست شهروندی بدهد البته این قانون برای فرزند تازه به دنیا آمده صدق نمی کند.
  • دومینیکا شهرسازی های مدرن ندارد ولی طبیعت و جاذبه‌های طبیعی این کشور بیشتر مورد توجه قرار گرفته است بنابراین اگر به منظور سکونت در شهرهای مدرن و لاکچری این کشور، قصد دریافت را دارید بهتر است در انتخاب خود تجدید نظر کنید زیرا هدف از گرفتن پاسپورت دومینیکا، بهره‌مندی از ویژگی‌های بی‌نظیر آن مانند سفر بدون ویزا به مقاصد بسیار زیاد در دنیا می باشد.
  • اگر بیش از یکسال از درخواست شهروندی گذشته باشد، متقاضیان باید به ازای هر نفر وابسته 25 هزار دلار یا بیشتر به منظور هزینه‌های دولتی برای اخذ پاسپورت دومینیکا پرداخت کند بنابراین بهتر است متقاضی از همان ابتدا برای افراد وابسته درخواست شهروندی کشور دومینیکا را بدهد.
  • پاسپورت دومینیکا ممکن است برای افراد هزینه بر باشد و یکسری از افراد توان مالی برای اخذ این پاسپورت را ندارند.

آیا برای دریافت پاسپورت باید در دومینیکا بمانیم؟

برای دریافت پاسپورت نیازی به زندگی در این کشور دومینیکا نیست بلکه فقط باید هزینه درخواست را بپردازید و سرمایه گذاری خود را انجام دهید همچنین اقامت و سکونت در این کشور به انتخاب خود شماست.

اعتبار و رتبه بندی پاسپورت دومینیکا

دومینیکا دارای رتبه قابل قبولی در بین پاسپورت های جهان می باشد پس از امضای معاهده ای با منطقه شینگن  شهروندان دومینیکا و افراد دارای مجاز به سفر در سراسر اتحادیه اروپا بدون محدودیت ویزا هستند. این گذرنامه بر اساس شاخص جهانی پاسپورت در رتبه 32 قرار دارد. کسانی که دارای پاسپورت دومینیکا می باشند برای ورود به هیچ کدام از کشورهای حوزه شنگن و همچنین کشور انگلستان نیازی به اخذ ویزا ندارند این امر نشان دهنده می باشد که تعداد معدودی از پاسپورت‌های جهانی این امکان دسترسی را به متقاضیان می دهد.

با وجود معایب پاسپورت دومینیکا، آیا این پاسپورت ارزش دارد؟

اگر به دنبال تحرک جهانی برای خود و خانواده خود، مکانی زیبا، آرام و معافیت های مالیاتی برای زندگی هستید، می تواند گزینه ی فوق العاده ای باشد ولی شما باید معایب آن را نیز مد نظر داشته باشید. دومینیکا جزو محدود کشورهایی است که دارای برنامه شهروندی از طریق سرمایه گذاری میباشد که متقاضیان از سال ۱۹۹۳ تا به امروز امکان اخذ شهروندی و تابعیت این کشور را دارا میباشند. در این مقاله شما را با معایب و همینطور مزایای بیشمار آن آشنا خواهیم کرد تا در هنگام تصمیم گیری اطلاعات بیشتری از برنامه داشته باشید.

چرا پاسپورت دوم؟

برخی از افراد به دلایلی همچون سرمایه گذاری، سفرهای بدون ویزا، افتتاح حساب بانکی، بهبود کیفیت زندگی و دوری از آسیب های سیاست خارجی به دنبال دریافت هستند. یکی از مهم ترین علت های داشتن این است که می توان خود را در برابر بی ثباتی های اقتصادی و سیاسی محافظت کرد. با توجه به محدودیت های سیاسی و دیپلماتیکی که در کشور ما وجود دارد، ایرانی ها گزینه های زیادی برای اخذ تابعیت ندارند و در حال حاضر تنها گزینه پیش روی آنها، پاسپورت دومینیکا می باشد.

چرا پاسپورت دومینیکا گزینه مناسبی است؟

اخذ پاسورت دوم کار راحتی نیست. اکثر کشورها قوانین سختگیرانه و پیچیده ای برای دادن پاسپورت کشورشان به شهروندان دیگر کشورها دارند. به عنوان مثال در کشورهای اروپایی، زمانی که پس از گذراندن مراحل و به شرط داشتن شرایط مساعد توانستید اقامت دریافت کنید، باید مشغول کار شوید و ملزم به پرداخت مالیات خواهید بود. در نهایت از شروع اقامتتان به شرط قبولی در آزمون شهروندی و تسلط به زبان آن کشور، حداقل ۵ تا ۱۰ سال طول میکشد که شما موفق به دریافت پاسپورت کشور مورد نظر شوید. اما برای اخذ پاسپورت دومینیکا، هیچکدام از این شرایط وجود ندارد و شما ملزم به حضور در این کشور نخواهید بود. از طرفی شرط زبان نیز وجود ندارد. بنابراین می توان گفت یکی از سریع ترین و بی دردسرترین روش های اخذ تابعیت می باشد اما با این حال این پاسپورت می تواند معایبی هم داشته باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

معایب پاسپورت دومینیکا:

درباره مزایای این پاسپورت به کرات صحبت شده است ولی درباره معایب آن کمتر صحبت شده است. در ادامه تعدادی از معایب پاسپورت دومینیکا را بررسی خواهیم کرد:

۱- برای اخذ تابعیت دومینیکا داشتن وجهه مناسب و حسن شهرت بسیار اهمیت دارد. بنابراین چک امنیتی یکی از مراحل ضروری اخذ پاسپورت دومینیکا است و سوابق تمامی افراد متقاضی بررسی می شود و در صورت داشتن سوء پیشینه امکان اخذ شهروندی دومینیکا از طریق سرمایه گذاری وجود ندارد.

۲- افراد به صورت شخصی نمی توانند نسبت به اخذ تابعیت اقدام کنند و این امر فقط از طریق وکیل امکان پذیر است. این وکیل حتما باید مورد تایید دولت دومینیکا باشد.

۳- امکان اضافه کردن خواهر و برادر متقاضی اصلی به پرونده وجود ندارد.

۴- هدف بسیاری از افراد برای مهاجرت، داشتن یک زندگی مرفه و بدون دغدغه اقتصادی است. از آنجا که کشور دومینیکا کشور مدرن و پیشرفته ای نیست، انتخاب مناسبی برای زندگی نمی باشد و افرادی که پاسپورت این کشور را دریافت می کنند، صرفا قصد استفاده از مزایای آن را دارند.

بنابراین افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در این کشور را دارند، باید در انتخاب خود تجدید نظر کنند.

۵- خرید ملک در با توجه به کم جمعیت بودن این کشور و بافت بکر آن، نمی تواند انتخاب مناسبی برای سرمایه گذاری باشد و در فروش ملک به مشکل خواهید خورد.

۶- انجام تست های پزشکی برای تمامی افراد متقاضی الزامی است و در صورت ابتلا به بیماری های خطرناک و واگیردار امکان دریافت پاسپورت وجود نخواهد داشت.

۷- شاید بتوان بعد مسافتی و فاصله زیاد از ایران را یکی دیگر از معایب آن دانست.در صورتیکه شما به هر دلیلی قصد سفر به این کشور را داشته باشید، حداقل به سه ترانسفر نیاز خواهید داشت.

۸- یکی دیگر از معایب پاسپورت دومینیکا این است که تنها یک فرد قادر خواهد بود به عنوان متقاضی اصلی، همسر و فرزندان خود را به عنوان افراد وابسته به پرونده خود اضافه کند.

۹- عیب دیگر این پاسپورت را میتوان در روش کمک بلاعوض دانست. در روش دونیشن، به نوعی شما در قبال پولی که پرداخت میکنید پاسپورت دریافت خواهید کرد و مبلغ پرداختی به شما باز نخواهد گشت.

کلام آخر:

با ذکر تمامی معایب دومینیکا که گفته شد، جزء سریع ترین و آسان ترین روش های اخذ تابعیت است و با توجه به مزایای بسیار زیادی که این پاسپورت دارد، با قاطعیت می توان گفت کفه ترازوی مزایای آن سنگین تر از معایبش می باشد. نکته قابل توجه این است که این پاسپورت قطعا گزینه مناسبی برای همه افراد نیست و بنا بر هدف متقاضی، به همه افراد پیشنهاد نمی شود.ما در مجموعه دومینیکا پارادایس تمام تلاشمان این است که در جلسات حضوری ابتدا هدف افراد رو بررسی کنیم و بنا بر هدف متقاضی بهترین پیشنهاد به آنها داده شود حتی اگر انتخاب مناسبی برای آنها نباشد.