اخبار کسب و کارعمومی

چگونه با دسته ایکس باکس ماینکرافت بازی کنیم

آموزش نحوه اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر

باید قبول کرد برای بعضی از بازی‌های سرعتی و دقتی به دسته ایکس باکس نیاز است. درواقع موس و کیبورد نمی‌تواند آنقدر که لازم است حس هیجان را به شما منتقل کند. بازی با کامپبوتر به همراه دسته‌هایی با کیفیت به اندازه بازی با انواع کنسول بازی ایکس باکس (سری S و وان یا 360) هیجان انگیز است به همین دلیل بهتر است تا پس از خرید کنترلر بازی هرچه زودتر با یادگیری روش اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر این هیجان را به خود هدیه دهید.

چگونه با دسته ایکس باکس ماینکرافت بازی کنیم

برای اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر با بلوتوث نیاز نیست تا برنامه خاصی نصب کنید یا از افراد دیگر کمک بگیرید. با انجام چند مرحله بسیار ساده می‌توان کنترلر بازی را به کامپیوتر و لپ تاپ کاملا شبیه به روش اتصال به کنسول بازی متصل کرد.

  1. بلوتوث سیستم را روی حالت Pair قرار دهید تا پس از روشن شدن دسته بازی بتواند آن را پیدا کند.
  2. دکمه گاید (Guide) را چند ثانیه نگه دارید تا دسته ایکس باکس روشن شود. (دکمه وسطی که نماد X دارد)
  3. دکمه Pairing Button را 3 ثانیه نگه دارید.
  4. برای مرحله آخر منتظر بمانید تا دکمه Pairing Button شروع به چشمک زدن بکند. حال دسته بازی آماده اتصال به کامپیوتر است.

وصل کردن دسته ایکس باکس به کامپیوتر با سیم

هر دسته بازی با توجه به نوع درگاه USB خود می‌تواند با کابل مربوطه به کامپیوتر و سایر سیستم‌ها متصل شود. اکثر کنترلرهای پیش از سال 2020 با درگاه میکرو USB و دسته‌های بعد از 2020 با پورت تایپ سی روانه بازار شده‌اند. برای وصل کردن دسته ایکس باکس به کامپیوتر با سیم میکرو یو اس بی (MicroUSB) یا تایپ سی (USB Type C) تنها نیاز است تا یک سر کابل را به دسته و سر دیگر را به کامپیوتر متصل کنید.

اتصال دسته ایکس باکس سری اس به کامپیوتر

دسته بازی کنسول ایکس باکس سری اس را می‌توان به 2 صورت اتصال با سیم و بی سیم به کامپیوتر و خود کنسول بازی متصل کرد. نکته‌ای که در ارتباط با استفاده از دسته بازی سری S وجود دارد، نحوه روشن ماندن و دوام آن است. کمپانی ایکس باکس دسته‌های سری S را به باتری قلمی مجهز کرده است و برای استفاده از آن باید از شارژ دسته بازی مطمئن باشید. اگر قصد دارید که از طریق سیم دسته بازی را به کنسول و کامپیوتر متصل کنید، نیازی نیست که باتری دسته شارژ داشته باشد؛ اما به محض قطع اتصال دسته خاموش می‌شود. درصورتیکه قصد اتصال دسته از طریق بلوتوث را دارید، شارژ باتری بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت دسته سری اس کار نمی‌کند.

وصل کردن دسته ایکس باکس وان به کامپیوتر از 3 طریق امکان پذیر است.

  1. اتصال از طریق کابل USB
  2. اتصال از طریق آداپتور Xbox Wireless
  3. اتصال از طریق بلوتوث

اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر (مدل ایکس باکس 360) کنسول بازی ایکس باکس 360 در دو مدل الیت (Elite) و اسلیم (Slim) در بازار موجود است و کنترلرهای آن کمی با مدل سری اس، ایکس و وان از لحاظ طراحی و دکمه‌ها متفاوت هستند؛ اما مانند دسته‌های نام برده از طریق 2 روش بی سیم و با سیم به کامپیوتر متصل می‌شوند.

برای استفاده از روش بی سیم باید یک دانگل بلوتوثی بخرید. پس از خرید دانگل اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر باید آن را مانند روش‌های قبلی به درگاه USB وصل کنید و پس از آن به فکر نصب نرم افزار اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر باشید. بعد از نصب برنامه و اجرای آن روی سیستم عامل ویندوز دسته بازی 360 را روشن کنید و منتظر پیام اجازه اتصال روی صفحه کامپیوتر باشید. نکته‌ای که در اتصال باید به آن توجه کنید، روشن کردن دانگل usb است. روی دانگل دکمه Bind قرار دارد. پس از زوشن کردن آن می‌توانید از روش اتصال بلوتوثی استفاده کنید.

چگونه بلوتوث کامپیوتر را برای وصل کردن دسته بازی روشن کنم؟

  • عبارت تنظیمات (Settings) را در قسمت Search وارد کنید و گزینه Devices را پیدا کنید.
  • وارد صفحه Devices بشوید و در قسمت راست صفحه روی Bluetooth & other devices کلیک کنید.
  • بلوتوث باید روی حالت روشن یا همان ON باشد. اگر اینطور نبود، دایره کوچک روی صفحه را به سمت راست بکشید تا بلوتوث روشن شود.
  • گزینه Add Bluetooth or other device را انتخاب کنید.
  • به صفحه جدیدی با عنوان Add a Device منتقل می‌شوید. روی Bluetooth کلیک کنید.
  • حال زمان در دست گرفته کنترلر است. دکمه Pair قرار گرفته روی دسته را برای زمان کوتاهی فشار دهید تا نماد ایکس باکس شروع به چشمک زدن کند.
    نکته: جایگاه دکمه Pair بین دکمه‌های LB و RB قرار دارد.
  • با توجه به مدل دسته بازی که از آن استفاده می‌کنید، منتظر نمایش یکی از نام‌های Xbox Wireless Controller یا Xbox Elite Wireless Controller باشید و در نهایت روی نام آن کلیک کنید.
  • انتخاب گزینه Done نشان دهنده اتصال دسته با کامپیوتر است.

سخن آخر

تفاوتی نمی‌کند که از کدام مدل دسته بازی ایکس باکس برای بازی با کامپیوتر استفاده می‌کنید زیرا هر کدام از آن‌ها می‌توانند از به صورت با سیم و بی سیم به کامپیوتر متصل شوند. در این مقاله از تکنولایف تلاش شد تا نحوه اتصال دسته ایکس باکس به کامپیوتر به صورت جامع به شما آموزش داده شود. از اینکه تا پایان مقاله ما را همراهی کردید، از شما متشکریم؛ درصورتیکه تجربه‌ای در اتصال دسته بازی به کامپیوتر از طریق یکی از روش‌های ذکر شده در مقاله را دارید، می‌توانید آن را در قسمت نظرات با ما و سایر مخاطبین به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

مشکل وصل نشدن دسته ایکس باکس به کامپیوتر چیست؟ برای اتصال دسته بی سیم به کامپیودسته بازی ایکس باکس وان را می‌توان به عنوان یکی از بهترین کنترل‌های موجود در بازار معرفی کرد، اما آیا می‌دانید که امکان استفاده از آن برای انجام بازی در گوشی‌های اندروید وجود دارد؟ در این مقاله روش متصل کردن دسته بازی ایکس باکس وان به گوشی اندروید را آموزش خواهیم داد تا بتوانید لذت انجام بازی در گوشی‌های موبایل را صدچندان کنید. برای و مشاهده قیمت کنسول بازی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

آیا دسته بازی مناسب ایکس باکس وان را در اختیار دارید؟

قبل از شروع کار باید نسبت به جدید بودن وان خود مطمئن شوید. دسته‌های بازی قدیمی ایکس باکس وان از فناوری بیسیم RF استفاده می‌کنند و این در حالی است که دسته‌های بازی جدید مبتنی بر فناوری بلوتوث هستند و ارتباط میان آن‌ها و گوشی‌های اندروید به سادگی برقرار خواهد شد. در این بخش برای شما این سوال به وجود خواهد آمد که چگونه می‌توانید نسبت به جدید بودن دسته بازی ایکس باکس وان اطمینان حاصل کنید. بهتر است بدانید که دسته‌های جدید ایکس باکس وان با سبک متفاوت طراحی و تولید شده‌اند.

تصویری شبیه‌سازی شده از دسته بازی Xbox One همچنین یک بخش خاص از پلاستیک هم در اطراف کلید ایکس باکس وجود ندارد؛ این مورد را می‌توانید به صورت دقیق در تصویر مشاهده کنید. تقریبا تمام دسته‌های جدید ایکس باکس وان که خریداری می‌کنید، باید از بلوتوث به عنوان فناوری ارتباطی پشتیبانی کنند. در صورتی که دارای دسته بازی قدیمی ایکس باکس وان هستید، کماکان می‌توانید ارتباط میان آن و گوشی اندروید را با تبدیل میکرو USB به USB برقرار کنید.

متصل کردن دسته بازی ایکس باکس وان به اندروید با بلوتوث در صورتی که کنترل مناسب و باکیفیتی را در اختیار دارید، بهتر است بدانید که متصل کردن آن به گوشی اندروید می‌تواند با مقداری دردسر همراه باشد. برای انجام این کار، مراحل زیر را دنبال کنید:

1: انگشت خود را از بالای نمایشگر گوشی موبایل به سمت پایین کشیده و با ورود به منوی موردنظر، باید نماد بلوتوث را لمس کرده و نگه دارید تا وارد تنظیمات آن شوید. همچنین شما می‌توانید از طریق تنظیمات گوشی اندروید و انتخاب Connections وارد بخش بلوتوث (Bluetooth) شوید و دستگاه‌های متصل شده (Connected Devices) را انتخاب کنید. جستجو برای یافتن دسته بازی Xbox One در گوشی اندروید

3: در ادامه باید روی کلید ایکس باکس ضربه زده و حدود یک ثانیه نگه دارید تا چراغ آن فعال شود، سپس کلید کوچک مشکی مربوط به برقراری اتصال را حدود سه ثانیه نگه دارید تا چراغ آن سریع‌تر روشن و خاموش شود؛ این بدان معنا خواهد بود که بلوتوث دسته بازی در حال جستجوی دستگاه‌های اطراف به منظور برقراری ارتباط است. در صفحه مربوط به برقراری اتصال گوشی اندروید باید یک نام جدید (Xbox Wireless Controller) ظاهر شود. در ادامه کار باید روی آن ضربه بزنید تا بدین ترتیب و فقط با گذشته چند ثانیه، ارتباط میان گوشی اندروید و دسته بازی ایکس باکس وان برقرار شود.

در صورتی که قصد دارید دسته بازی ایکس باکس وان خود را به گوشی‌های اندروید متصل کنید، تنها کافی است دسته بازی و بلوتوث دستگاه خود را روشن کنید تا بدین ترتیب، ارتباط میان آن‌ها برقرار شود. اگر با انجام این کار شاهد متصل نشدن دسته بازی به گوشی اندروید بودید، بهتر است وارد تنظیمات بلوتوث دستگاه شوید و گزینه دستگاه‌های متصل شده قبلی (Previously Connected Devices) را انتخاب کنید تا بتوانید نام Xbox One Controller را در میان لیست موردنظر، انتخاب کنید. در صورتی که دسته بازی ایکس باکس وان خود را به یک دستگاه دیگر متصل کرده باشید، باید مراحل ذکرشده را مجددا دنبال کنید تا ارتباط آن‌ها برقرار شود.

اگر در گوگل پلی به دنبال بازی‌هایی هستید کاز کنترل پشتیبانی کنند، بهتر است بدانید کار سختی برای پیدا کردن آن‌ها خواهید داشت. در حالت کلی می‌توان گفت راهی برای متوجه شدن پشتیبانی بازی از دسته بازی در اندروید وجود ندارد، مگر آن که بازی را اجرا کرده و مورد بررسی قرار دهید. خوشبختانه بسیاری از بازی‌های اندروید، دسته بازی را شناسایی و پشتیبانی می‌کنند، علی‌الخصوص بازی‌هایی که در ژانرهای تیراندازی و اکشن منتشر شده‌اند.

رفع مشکل برای وصل کردن دسته ایکس باکس وان به گوشی اندرویدی

1: کار نکردن دسته بازی در اندروید 11 رفع مشکل کار نکردن دسته بازی Xbox One در اندروید 11

2: کار نکردن کلیدهای خاص دسته بازی در گوشی اندروید اگر دسته بازی Xbox One خود را به گوشی اندروید متصل کرده‌اید و در ادامه شاهد کار نکردن برخی از کلیدهای خاص هستید، لازم است سیستم عامل دسته بازی را بروزرسانی کنید. شما می‌توانید این کار را به وسیله متصل کردن دسته بازی به کامپیوتر و دانلود برنامه انجام دهید.

3: کار نکردن دسته بازی ایکس باکس وان فراموشی دسته بازی Xbox One هنگامی که ارتباط میان دسته بازی Xbox One و اندروید را برقرار کنید، احتمالا مشکل رفع خواهد شد. هم اکنون شما موفق شده‌اید با کلیه مراحل متصل کردن دسته بازی Xbox One به گوشی اندروید و حل مشکلات احتمالی آن، آشنا شوید؛ از تجربه بازی کردن در با دسته بازی Xbox One لذت ببرید.

استفاده از دسته می توانید لذت بازی کردن را برای خیلی از بازی ها مثل فوتبال یا بازی های شوتر چندین برابر کند. خیلی از کاربران کنسول های بازی مثل ایکس باکس علاقه دارند تا بعضی بازی ها را روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود اجرا کنند و خبر خوب اینکه برای این کار نیازی به خرید دسته بازی جدا نیست. به سادگی و فقط در چند مرحله کوتاه می توانید دسته ایکس باکس خود را به کامپیوترتان متصل و از بازی کردن با آن لذت ببرید. اگر شما هم به تازگی دسته ایکس باکس خریده‌اید و قصد دارید آن را به کامپیوتر متصل کنید؛ تا پایان این مقاله از خرید بازی xbox همراه ما باشید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.