آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان و فوتی‌های روزانه

آمار جهانی کرونا؛ آمریکا رکورددار مبتلایان و فوتی‌های روزانه

آفتاب نیوز:

همچنین آمریکا با 9 مورد فوتی و بیش از 1000 مورد جدید بیشترین تعداد مرگ و میر و مبتلایان به کرونا را در جهان به ثبت رسانده است.

بر اساس آمارهای جهانی، تعداد مبتلایان به این بیماری در کشورهای مختلف به 703 میلیون و 483 هزار و 785 نفر و فوت 6 میلیون و 984 هزار و 631 بیمار تایید شده است.

داده‌های ورلدومتر همچنین نشان می‌دهد که بیش از 674 میلیون و 255 هزار پرونده پزشکی (99 درصد) از کل عفونت‌هایی که منجر به بهبودی بیمار شده است (از جمله بیمارانی که در خانه یا بیمارستان درمان می‌شوند).

از 29 ژانویه 2020، پایگاه بین المللی Worldometer شروع به ثبت آمار رسمی مربوط به کرونا کرد.

در میان 10 کشور برتر جهان با بیشترین تعداد مبتلایان، ایالات متحده همچنان از نظر تعداد مبتلایان و مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در جهان پیشتاز است و رکورد بیش از 111 را دارد. میلیون عفونت و بیش از 1.199 میلیون مرگ و میر.

پس از آمریکا، دو کشور هند و فرانسه با بیش از 40 میلیون مبتلا به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از نظر تعداد کل مبتلایان قرار دارند.

همچنین در فهرست جان باختگان این بیماری، پس از آمریکا، برزیل و هند با بیش از 500 هزار فوتی بیشترین آمار مرگ و میر ناشی از کرونا را به خود اختصاص داده‌اند.

بر این اساس، فرانسه در حال حاضر رکورددار تعداد مبتلایان در قاره (اروپا) است و روسیه با ثبت بیش از 402 هزار فوتی، بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا در این قاره را گزارش کرده است.

آخرین آمار کرونا در نقاط مختلف جهان به تفکیک کشورها و با تقسیم بندی قاره ای، زمانی و موضوعی در جدول جهانی به روز می شود.

روز جمعه، 5 می 2023، سازمان بهداشت جهانی (WHO) به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری جهانی کووید-19 را اعلام کرد. در ژانویه 2020، این سازمان شیوع ویروس کرونا را یک اورژانس بهداشت عمومی و نگرانی بین المللی اعلام کرد.