بازداشت بیش از ۱۱ هزار شکارچی غیرمجاز در کشور/ کشف بیش از ۴۰۰۰ قبضه سلاح از سوی محیط‌بانان

بازداشت بیش از ۱۱ هزار شکارچی غیرمجاز در کشور/ کشف بیش از ۴۰۰۰ قبضه سلاح از سوی محیط‌بانان

فرمانده یگان های امنیتی و دفاعی فراه از کشف بیش از چهار هزار قبضه سلاح شکاری غیرمجاز توسط یگان حفاظت محیط زیست اداره حفاظت محیط زیست کشور در یازدهم سال جاری خبر داد.

به گزارش تیتر نیوز، سردار رضا بنی اسدفر در این خصوص گفت: حفاظت از محیط زیست و بقای آن برای نسل های آینده یکی از معیارهای سنجش توسعه پایدار در کشور است و به عبارتی توجه به محیط زیست یکی از شاخص های توسعه پایدار است. . در کشور بنابراین بی توجهی یا کم توجهی به محیط زیست باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی فراوانی برای موجودات زنده خواهد شد.

فرمانده پلیس و یگان های حفاظتی استان دفرا، پلیس به همراه سایر نهادهای همکار را مسئول امنیت کل جامعه دانست و افزود: شاهد تعامل خوبی بین پلیس و محیط زیست هستیم. موفقیت بیشتر در جرم و جنایت در این زمینه.”

وی با بیان اینکه حفاظت از محیط زیست یکی از سخت ترین کارها است، گفت: حفاظت از حیات وحش و جان انسان ها وظیفه خطیر سازمان حفاظت محیط زیست است و اگر عشق و علاقه در کنار انگیزه نباشد این مهم است، کار نمی تواند باشد. به درستی انجام شود. در عین حال محیط بانان با حضور در مناطق تحت مدیریت و نشست های کوتاه مدت با دهیاران و دهیاران در سطح کشور می توانند با کار تبلیغاتی به نتایج مهمی برای رسیدن به اهداف این واحد دست یابند و فضا و سازوکاری برای این امر ایجاد شود. . زمینه مسائل زیست محیطی در سراسر کشور. .

وی با تاکید بر اینکه تعداد شهدا در مقایسه با سایر شعب سازمان حفاظت محیط زیست با 150 شهید بیشترین تعداد را دارد، خاطرنشان کرد: محیط بانان در نقاط ناایمن در سراسر کشور اقدام به تخریب خودرو و موتورسیکلت کرده اند و گشت های پیاده ادامه دارد. آنلاین تایید روی آن.

وی درباره اقدامات این یگان در 11 ماهه امسال گفت: 55 هزار و 568 مورد صید غیرمجاز حیوانات حبشی و هزار و 624 مورد شکار غیرمجاز پستانداران به ترتیب 13 و 8 مورد که درصد افزایش داشته است.

بنی اسدفر با اشاره به اینکه صید زنده 4390 قطعه پرنده و 1500 پستاندار نسبت به سال گذشته به ترتیب 17 و 3 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: مبارزه جدی با شکارچیان غیرمجاز این یگان در راس کارها قرار دارد. در ۱۱ ماه گذشته ۱۱ هزار و ۲۶۱ نفر دستگیر و ۴ هزار و ۶۸۹ قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف شد. شاهد افزایش 18 درصدی دستگیری ها و کشفیات در این حوزه بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی و انتظامی دفرح با تاکید بر اینکه 150 شهید و 300 سرباز جامعه حفاظت محیط زیست کشور خود را وقف حفاظت محیط زیست کرده اند، خاطرنشان کرد: این وظیفه بسیار مهم است اما باید در چنین شرایطی انجام شود. همانطور که باید باشد، ممکن است امکان پذیر نباشد. پس تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا بازتاب گسترده ای از زحمات این عزیزان داشته باشیم.

انتهای پیام