کشف انبار لوازم خانگی قاچاق در بازار تهران

کشف انبار لوازم خانگی قاچاق در بازار تهران

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران از کشف بیش از هزار کالای خانگی قاچاق از یک انبار در بازار تهران خبر داد.

به گزارش تیتر نیوز، سرهنگ مهدی افشاری در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران با انجام اقدامات فنی و پلیسی یک انبار کالای قاچاق را در بازار تهران کشف کردند. رسیدگی به این پرونده پس از انجام اقدامات تحقیقاتی در دستور کار قرار گرفت و مشخص شد مقداری کالای خارجی بارگیری و در انباری از بازار دپو شده است.

وی با بیان اینکه این کالاهای خارجی با پیک از این محل حمل و نگهداری می شد، گفت: در جریان تحقیقات از عاملان، مشخص شد که این انبار به عنوان محل توزیع کالاهای قاچاق داخلی در بازار بوده است.

افشاری با اشاره به هماهنگی های قضایی و اخذ مجوز برای انجام این عملیات گفت: ماموران پلیس آگاهی با کسب مجوز قضایی از انبار مذکور بازدید کردند که طی آن مشخص شد محل انبار کالاهای تجاری در سامانه انبار ثبت نشده است. همچنین ماموران در بازرسی از این محل مقادیر زیادی اقلام خارجی از قبیل لوازم خارجی آشپزخانه کشف و ضبط کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران تصریح کرد: ماموران متوجه عدم تطابق اسناد گمرکی که برای آنها تهیه شده بود با کالاهای مکشوفه اظهار داشتند: در واقع تمامی کالاهای خانگی این انبار فاقد گمرک است، فاقد سند است. اسناد و مدارک به عبارتی قاچاق بوده است.

به گفته وی، اقلام کشف شده از این انبار شامل 1119 اتو بخار، 10 دستگاه آب میوه گیری، 94 دستگاه قهوه ساز، 24 دستگاه ساندویچ ساز، دو دستگاه میوه خشک کن و 20 دستگاه گریل است.

افشاری با بیان اینکه برای متهمان پرونده تشکیل و به مراجع قضایی و قضایی تحویل داده شده است، افزود: کارشناسان ارزش دارایی های مکشوفه را بیش از 30 میلیارد ریال نشان دادند.

انتهای پیام