اخبار کسب و کاراقتصادی

بهترین بروکر با اسپرد صفر

معامله با یک بروکر فارکس یکی از مهم‌ترین تصمیمات در شروع معامله در بازارهای مالی است. گزینه‌های مختلفی وجود دارد؛ از این رو، انتخاب بروکر برتر سال 1402 متناسب با نیازهای معاملاتی کار مشکلی است. اسپرد یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید در هنگام انتخاب یک بروکر در نظر گرفت؛ زیرا اسپرد تا حد زیادی بر هزینه‌های معاملاتی و سود بالقوه شما تأثیر می‌گذارد. از این رو، بسیاری از معامله‌گران بروکرهای با اسپرد صفر را ترجیح می‌دهند.

خوشبختانه، بروکرهای با اسپرد صفر این حساب‌ها را ارائه می‌دهند، در نتیجه شما می‌توانید بدون نگرانی در مورد هزینه معاملات، بر روی پیدا کردن بهترین استراتژی‌های معاملاتی تمرکز کنید. در این مقاله، مروری بر برترین با حساب‌های اسپرد صفر می‌کنیم و ویژگی‌های حساب‌های آنها را مورد بحث قرار می‌دهیم. تا با درک ویژگی‌های مختلف این بورکر، بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید و متناسب با نیازهای معاملاتی خود یکی از این بروکرها را با اسپرد صفر انتخاب کنید.

اسپرد چیست؟

قبل از پرداختن به بروکرهای با اسپرد صفر و همینطور بهترین پلتفرم معاملاتی در آلمان، باید با مفهوم اسپرد، تاثیر آن در معاملات و نحوه محاسبه آن آشنا شویم. بیشتر جفت ارزهای فارکس بدون کارمزد معامله می‌شوند؛ اما اسپرد یکی از هزینه‌هایی است که در هر معامله اعمال می‌شود. به‌جای دریافت کمیسیون، همه ارائه‌دهندگان معاملات اهرمی، اسپردی را در هزینه انجام معامله لحاظ می‌کنند و قیمت درخواستی بالاتر را نسبت به قیمت پیشنهادی تعیین می‌کنند. اندازه اسپرد می‌تواند تحت تأثیر عوامل مختلفی باشد، مانند جفت ارز و میزان نوسان آن، اندازه معامله و ارائه دهنده‌ای که استفاده می‌کنید. برای آشنایی کامل با کلماتی مانند اسپرد مقاله را مطالعه نمایید.

برخی از جفت های اصلی فارکس عبارتند از:

  • EUR/USD: یورو و دلار آمریکا
  • USD/JPY: دلار آمریکا و ین ژاپن
  • GBP/USD: پوند انگلیس و دلار آمریکا
  • USD/CHF: دلار آمریکا و فرانک سوئیس

اسپرد پیپ معاملات فارکس

اسپرد بر حسب پیپ اندازه‌گیری می‌شود که یک واحد حرکت کوچک در قیمت یک جفت ارز و آخرین رقم اعشار در مظنه قیمت (برابر 0.0001) است. این عدد تقریبا اکثر جفت ارزها به این صورت محاسبه می‌شود؛ به غیر از ین ژاپن که پیپ دومین نقطه اعشار است (0.01). وقتی اسپرد گسترده‌تری وجود دارد، به این معنی است که بین این دو قیمت تفاوت بیشتری وجود دارد، بنابراین معمولاً نقدینگی کم و نوسانات بالا وجود دارد. اسپرد کمتر از سوی دیگر نشان‌دهنده نوسانات کم و نقدینگی بالا است. بنابراین، هنگام معامله یک جفت ارز با اسپرد محدودتر، هزینه اسپرد کمتری متحمل خواهد شد.

بهترین بروکر با اسپرد صفر

هنگام معامله در فارکس، اسپرد می‌تواند متغیر یا ثابت باشد. اسپرد برای جفت ارز متغیر است، بنابراین زمانی که قیمت‌های پیشنهادی و درخواستی جفت ارز تغییر کند، اسپرد نیز تغییر می‌کند. برخی از مزایا و معایب این دو نوع اسپرد در زیر بیان شده است.

دلیل اهمیت بروکرهای با اسپرد صفر

اسپرد با استفاده از مقدار نهایی قیمت خرید و فروش، در یک ارز مظنه محاسبه می‌شود. مظنه‌های فارکس همیشه با قیمت‌های پیشنهادی و درخواستی ارائه می‌شوند. قیمت پیشنهادی (bid) نشان‌دهنده قیمتی است که بازارساز یا بروکر فارکس مایل به خرید ارز پایه (برای مثال USD) در ازای ارز متقابل است. برعکس، قیمت درخواستی قیمتی است که بروکر فارکس حاضر است ارز پایه را در ازای ارز متقابل بفروشد.

به عنوان مثال، فرض کنید یک سرمایه‌گذار می‌خواهد یورو بخرد. قیمت پیشنهادی در وب‌سایت معاملاتی بروکر مدنظر او  1.1200/1.1250 دلار است. برای شروع یک معامله خرید، سرمایه‌گذار قیمت درخواستی 1.1250 دلار را دریافت می‌کند. اگر سرمایه‌گذار یورو را به بروکر بفروشد، سرمایه‌گذار قیمت پیشنهادی 1.1200 دلار به ازای هر یورو را دریافت می‌کند. به عبارت دیگر، معامله صرفاً به دلیل اختلاف قیمت پیشنهادی و تقاضای مبادله با بروکر برای سرمایه‌گذار 0.0050 دلار هزینه داشت. در بروکرهای با اسپرد صفر، این معامله برای شخص سرمایه‌گذار هزینه‌ای نخواهد داشت.

بروکرهای با اسپرد صفر، بروکرهایی هستند که حساب معاملاتی ارائه می‌دهند که تفاوتی بین قیمت پیشنهادی و درخواستی آن وجود ندارد یا اسپردهایی با میانگین نزدیک به صفر دارند. لازم به ذکر است که در این حساب‌ها هنوز هم پتانسیل افزایش اسپرد وجود دارد و بسته به بروکر و حسابی که انتخاب می‌کنید، ممکن است مجبور به پرداخت هزینه‌های دیگر (مانند کمیسیون) شوید. بروکرهای با اسپرد صفر، ورود و خروج از معامله را بدون نیاز به نگرانی در مورد هزینه‌های معاملاتی، آسان می‌کند.

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، اسپرد تفاوت بین قیمت پیشنهادی و تقاضای فعلی یک ابزار مالی، مانند جفت ارز فارکس است. به عبارت دیگر، اسپرد قیمتی است که به ازای هر معامله‌ به بروکر خود می‌پردازید. در حالی که این موضوع برای معامله‌گران باتجربه مشکل بزرگی نیست؛ اما هزینه‌های بالای معامله ممکن است بر سود معامله‌گران تازه‌کار تاثیر بگذارد. حساب صفر اسپرد به این معنی است که بروکر هزینه‌ای تحت عنوان اسپرد از شما دریافت نمی‌کند.

اسپردها معمولاً در جفت ارزهای اصلی بسیار کم هستند، بنابراین استفاده از بروکرهای با اسپرد صفر می‌تواند پول زیادی را در کمیسیون صرفه‌جویی کند. حساب اسپرد خام بهترین نوع حساب برای یک معامله‌گر با فرکانس بالا یا یک اسکالپر است؛ زیرا هزینه‌های معاملات را به حداقل می‌رساند. حساب اسپرد خام حسابی است که معمولاً با 0.1 پیپ برای جفت‌های EURUSD و USDJPY شروع می‌شود. با این حال بسته به بروکر، اسپرد ممکن است برای جفت‌های دیگر بالاتر باشد.

حساب بدون اسپرد الپاری

این بروکر اولین بار در سال 1998 تأسیس شده و توانست شهرت خوبی در بازار فارکس به دست آورد و امروزه به بیش از دو میلیون معامله‌گر خدمات ارائه می‌دهد. با ارائه ویژگی‌ها و خدمات معاملاتی در طیف گسترده‌ای از سبک‌های معاملاتی، به نیازهای کاربران با سطوح مختلف پاسخ می‌دهد. الپاری دسترسی به بیش از 60 جفت فارکس، با پورسانت‌ها و اسپردهای رقابتی را برای کاربران خود فراهم کرده که بسته به نوع حساب از 0.4 پیپ شروع می‌شود.

آلپاری چند نوع حساب به مشتریان خود ارائه می‌دهد: حساب استاندارد، مایکرو، پرو و ECN. حساب استاندارد این بروکر در متاتریدر 5 اسپرد ندارد. همچنین در حساب ECN نیز در پلتفرم متاتریدر 5، اسپرد محاسبه شده برابر صفر است. همچنین در حساب PRO-ECN در پلتفرم متاتریدر 4 نیز، معاملات با اسپرد صفر انجام می‌شود. البته لازم به ذکر است که در این حساب‌ها کارمزد دریافت می‌شود.

حساب بدون اسپرد لایت فارکس

یکی از بروکرهای با اسپرد صفر، یا است. لایت فارکس (لایت فایننس) که در سال 2005 تاسیس شد، یک بروکر با سابقه در قبرس است. لایت فایننس خدمات معاملاتی فارکس و CFD را به بیش از 4 میلیون مشتری ارائه می‌دهد. این بروکر به دلیل ارائه خدمات مناسب به کاربران ایرانی با اسپردهای محدود و با بهترین قیمت‌ها، در بازارهای فارکس، سهام و کالا، بین کاربران ایرانی محبوب است.

به دلیل زیاد بودن مشتریان این بروکر، کامزد معامله درآن بسیار پایین است. برای مثال، اسپرد جفت ارز EURUSD از 0 پیپ در حساب‌های ECN و 0.00002 پیپ در حساب کلاسیک شروع می‌شود. البته اسپردهای بروکر لایت فارکس در ابتدا زیاد بود، در آخرین آپدیت‌های لایت فایننس این هزینه‌ها به شدت کاهش پیدا کرد. دو نوع حساب اصلی در این بروکر به کاربران ارائه می‌شود، حساب کلاسیک و حساب ECN. اسپرد حساب ECN به متغیر است و از صفر شروع می‌شود. البته کارمزد این حساب 2.5 دلار به ازای هر لات است. حساب ECN به حساب بدون اسپرد معروف است و بیش از 60 نماد فارکس را برای معامله در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

حساب بدون اسپرد بروکر ارانته

  • حساب استاندارد ((Standard
  • حساب پریمیوم (Premium)
  • حساب VIP
  • حساب تیلور مید (Tailor Made)

در بین این حساب‌ها، حساب تیلور مید دارای اسپرد صفر است. در حساب تیلور مید حداقل سپرده از 15000 دلار شروع می‌شود. البته توجه داشته باشید که در این نوع حساب پورسانت دریافت می‌شود. حساب پریمیوم بروکر ارانته نیز دارای اسپرد 0.8 است. شروع اسپرد حساب VIP نیز از 0.2 پیپ است.

حساب بدون اسپرد بروکر امارکتس

این بروکر چهار نوع حساب اصلی به کاربران خود ارائه می‌دهد:

  • حساب ثابت (fixed account)
  • حساب استاندارد (standard account)
  • حساب ECN
  • حساب بیت کوین یا ارز دیجیتال (Bitcoin account)

اسپرد حساب استاندارد شناور بوده و از 1.3 پیپ شروع می‌شود. اما حساب ECN اسپرد ندارد و با حداقل سپرده 200 دلار به کاربران ارائه می‌شود. البته کاربران به ازای هر لات معامله در این حساب، 2.5 دلار/یورو کامزد می‌پردازند.

حساب بدون اسپرد بروکر فارکس چیف

  • حساب CENT
  • حساب کلاسیک پلاس (Classic+)
  • حساب DirectFX
  • حساب xPRIME

تمامی این حساب‌ها اسپرد نسبتا پایینی دارند. اسپرد معاملات حساب سنتی از 0.9 پیپ، حساب کلاسیک پلاس از 0.6 و اسپرد حساب DirectFX نیز از 0.3 پیپ شروع می‌شود. اما اسپرد حساب xPRIME، که حداقل واریز 2000 دلاری دارد، از 0 پیپ شروع می‌شود. طبق اطلاعات سایت فارکس چیف، کارمزد حساب xPRIME، برای فارکس، فلزات، کامودیتی‌ها و شاخص‌های بورس، 25 دلار به ازای هر 1 میلیون دلار است. لازم ذکر است که کاربرانی برای معامله در حساب‌های DirectFX و xPRIME باید کمیسیون بپردازند؛ اما دو حساب دیگر کمیسیون ندارد.

کمترین اسپرد جفت ارز

معاملات فارکس شامل خرید و فروش ارزها به صورت جفتی است و همانطور که ذکر شد، اسپرد تفاوت بین قیمت پیشنهادی و درخواستی جفت ارز است. اسپرد پایین نشان‌دهنده تفاوت کمتری بین قیمت خرید و فروش است که معامله آنها هزینه‌های معامله‌گران را کاهش می‌دهد. در ادامه کمترین اسپرد جفت ارز، که معمولا بروکرهای با اسپرد صفر بدون اسپرد معامله می‌شود، را بررسی می‌کنیم.

جفت ارز EUR/USD پرمعامله‌ترین جفت ارز در بازار فارکس و همچنین یکی از جفت‌ها با کمترین اسپرد ممکن است. در این جفت ارز، یورو ارز پایه و دلار آمریکا ارز مظنه است. اسپرد این جفت معمولا کم بوده و به طور متوسط ​​حدود 0.5 پیپ است. این اسپرد پایین به دلیل نقدینگی بالای هر دو ارز و حجم معاملات زیاد این جفت است.

بهترین بروکر با اسپرد کم

وقتی صحبت از کمیسیون معاملات به میان می‌آید، معامله در بروکرهای با اسپرد صفر ارزان‌تر از سایر بروکرهای فارکس است. به طور معمول، بروکرهای فارکس اسپردهایی در حدود 1 پیپ دارند. اما معمولا بروکرهای با اسپرد صفر، چون هزینه‌ای برای اسپرد دریافت نمی‌کنند، به ازای هر لات از 4 تا 8 دلار کمیسیون دارند. بنابراین معمولاً کمیسیون‌ها بر حسب پیپ اندازه‌گیری می‌شوند؛ اما بروکرهای فارکس اسپرد صفر آن را به دلار محاسبه می‌کنند.

اما چطور بهترین بروکر با اسپرد کم یا صفر را پیدا کنیم؟ به دو عامل مهم دقت کنید، هرگونه کارمزد اضافه شده و ثابت یا متغیر بودن اسپرد به ویژه در شرایط نوسان بازار. دقت داشته باشید که اسپرد صفر همیشه به معنای هزینه‌های معاملاتی کمتر نیست. معمولاً هزینه‌های معاملاتی که به ازای هر لات معامله تعبیه می‌شود، بنابراین در مواقعی هزینه‌های کل حساب صفر ممکن است بیشتر از حساب‌های اسپرد متغیر باشد. انتخاب بهترین بروکر با اسپرد کم برای شما شامل در نظر گرفتن عواملی مانند مقررات، پلتفرم معاملاتی، سرعت اجرا، پشتیبانی مشتری و هزینه‌های مرتبط با معاملات است. مهم است که ابتدا تحقیقات خود را انجام دهید و بروکرهای مختلف را با هم مقایسه کنید تا بهترین مورد را برای خود پیدا کنید.

مزایای حساب بدون اسپرد کدامند؟

حساب بدون اسپرد معمولاً در یک محیط STP یا ECN اجرا می شود، این شما را قادر می سازد تا با اجرای اردر سریع تر نسبت به حساب های استاندارد به بازار دسترسی مستقیم داشته باشید.

با استفاده از این نوع حساب، شما از قبل سطوح ورودی و خروجی خود را می دانید. از آنجایی که می دانید برای سایر هزینه ها چه مبلغی را پرداخت خواهید کرد، می توانید سود و ضررتان را محاسبه کنید. به این ترتیب، هر معامله ای تحت کنترل کامل شما خواهد بود.

علاوه بر این، از آنجایی که بروکرها معمولاً تسهیل کننده این نوع حساب ها محسوب می شوند، این به شما کمک می کند تا تمام استراتژی های معاملاتی را به اجرا بگذارید. بدیهی است که هرچه معاملات بیشتری انجام دهید، بروکر شما پول بیشتری کسب خواهد کرد که این به نفع همه است؛ بنابراین، اگر شما یک معامله گر روز یا اسکالپر با فرکانس بالا هستید، حساب بدون اسپرد برای شما یک گزینه ی ایده آل است.

خلاصه مزایای این نوع حساب به شرح زیر است:

  • ارزان تر از معامله با اسپرد ثابت
  • دسترسی مستقیم به بازار Forex
  • قیمت گذاری واقعی و هزینه های واضح
  • امکان استفاده از تمام استراتژی های تجاری