اخبار کسب و کارعمومی

فرق ادکلن اصل با فیک

درحالی که هنگام نگاه کردن به غرفه‌های بازار اشیا ارزان قیمت احتمال آن بیشتر است که با یک عطر تقلبی مواجه شوید، بیشتر مصرف کنندگان غافلند از اینکه کپی‌های بسیار پیچیده راه خود را به قفسه‌های فروشگاه‌های بزرگ عطرفروشی پیدا می‌کنند. خرید عطر تقلبی نه تنها باعث احساس فریب خوردن و ناراحتی شما می‌شود، بلکه ممکن است برای سلامتی شما مضر باشد. با این وجود، چندین نشانه وجود دارد  که به شما کمک خواهد کرد که حتی عطرهای تقلبی بسیار ماهرانه را تشخیص دهید. در ادامه این مطلب 9 نکته کلیدی در تشخیص عطر اصل از تقلبی را عنوان کرده ایم: عطرهای اصل معمولا دارای سلفون‌ نسبتا ضخیم هستند که به طور بی‌نقص تا شده است و با نوعی چسب حرارتی محکم به جعبه چسبیده است.فرق ادکلن اصل با فیک

اگر روکش پلاستیکی جعبه عطر به طورجذاب بسته‌بندی نشده باشد (درز و لبه‌ها بیشتر از 5 میلی‌متر پهنا داشته باشد، ناهموار باشد و یا بر روی آن چسب اضافی زده شده باشد) در آن صورت این عطر اصل نیست. لبه‌های بسته بندی عطر اصل همیشه درز و لبه‌های بدون نقص دارد. پسته بندی‌ اصل از مقوای باکیفیت است و برای محفوظ نگه داشتن شیشه عطر از آسیب طراحی شده است. به همین دلیل، ساختار درون جعبه به گونه‌ای است که شیشه عطر را در جای خود نگه می‌دارد. مقوای بسته‌بندی باید محکم و به رنگ سفید باشد؛ بسته بندی های مایل به خاکستری که از مقوای نازک ساخته شده اند تقلبی هستند.

به مشخصات درج شده بر روی شیشه و جعبه عطر دقت کنید؛ نوشته ها بایستی خوانا باشد، بررسی کنید مشخصات کامل کارخانه سازنده کاملاً روی جعبه مقوایی حک شده باشد. در تصویر بالا به دایره طلایی رنگ نگاه کنید. پیکان‌ به سمت راست باید تیره‌تر از پیکان‌ به سمت چپ باشد. هنگام خرید عطر، بدون تعلل نگاهی به سایت تولیدکننده عطر بیندازید تا بررسی کنید که اطلاعات منتشر شده با اطلاعات روی جعبه مطابقت دارد. حتی کوچک‌ترین عدم تطابق، نشانه تقلبی بودن عطر است.(البته ممکن است طی سالیان تولید عطر ، بسته بندی عطر تغییر پیدا کند

با نگاه به قفسه‌های فروشگاه‌های عطرفروشی، میتوانیم عطرهایی را ببینیم که از لحاظ ظاهر و رایحه به طرز عجیبی شبیه عطرهایی هستند که از بهترین و با کیفیت‌ترین طراحی برخوردارند. این حقه ساده به سازندگان عطرهای تقلبی اجازه می‌دهد تا خود را از دعوی حقوقی حفظ کنند. پس فراموش نکنید که قبل از خرید، شیشه عطر را به دقت بررسی کنید. برندهای معروف رنگ زیادی در محصولات خود استفاده نمی‌کنند، به همین دلیل است که رنگ عطرهای اصل معمولا کم رنگ است. رنگ شیمیایی چشمگیر عطر نشانه تقلبی بودن عطر است. درب باید کاملا متقارن باشد ( البته مگر اینکه در تولید اولیه آن به گونه‌‌ای دیگر طراحی شده باشد.)

شیشه عطر اصل با کیفیت و با سطح صاف و بدون حباب است. شیشه عطر تقلبی کمی ناصاف و ناهموار است و گاهی حتی از پلاستیک ساخته شده است. از بسته‌بندی تا درب شیشه، همه جزئیات عطر اصل مورد بررسی قرار گرفته است، به هر حال اگر یک عطر تقلبی را به دقت بررسی کنید به نواقص بسیاری پی خواهید برد.  پس از بررسی هایی که عنوان کردیم، عطر را روی پوست خود امتحان کنید و به بوی آن در طول روز توجه کنید؛ در صورتی که عطر اصل باشد در طول روز نت های عطر به مرور زمان کم می شود و در صورتیکه عطر اصل نباشد، تنها ظرف چند ساعت رایجه اصلی خود را از دست می دهد.

آیا تجربه خرید عطر تقلبی را داشته اید؟

تابحال برای شما اتفاق افتاده است که عطری را به عنوان اصل خریداری کرده باشید و بعداً متوجه تقلبی بودن آن شده باشید؟ اگر پاسختان مثبت است، عطر کدام یک از نشانه های بالا را داشته است؟ آن را در قسمت کامنت ها با ما به برندهای بزرگ عطرسازی به سوددهی میلیارد دلاری رسیده‌اند اما هنوز هم نمی‌توانند جلوی تولید محصولات تقلبی را بگیرند؛ بنابراین، خریدار باید به نکاتی مختلف توجه کند و تشخیص عطر اصل از فیک را خودش انجام بدهد. اگر به‌دنبال خرید عطر هستید، بودیسه شاپ به شما کمک خواهد کرد تا هیچ هزینه برای محصولات غیر اصل پرداخت نکنید. در مقاله پیش‌رو، ترفندهای مفیدی برای تشخیص عطر اصل از محصولات فیک را بررسی کرده‌ایم.

جستجوی اینترنتی دربارۀ محصولات پیش از خرید عطر اصل اگر قصد از یک برند خاص را دارید یا حتی مدل مورد نظر را از قبل انتخاب کرده‌اید، قبل از خرید تحقیق کنید. در روزگار کنونی که اینترنت همه کارها را راحت کرده است، با یک جستجوی ساده می‌توانید اطلاعات زیادی درباره ادکلن میلانو مردانه کسب کنید. یکی از راه‌های تشخیص عطر اصل از فیک، بررسی سایت تولید‌کننده است. در هر وب سایت، اطلاعات کاملی از بسته‌بندی، بطری، جای بارکد روی جعبه و حتی رایحه‌های محصول ارائه می‌شود.

در برخی موارد حتی ممکن است یک برند، تفاوت‌های بارز اجناس تقلبی با محصولاتش را توضیح داده باشد که در این صورت، کار مشتری راحت‌تر می‌شود. جستجوی اینترنتی فقط با مشاهده سایت برند تمام نمی‌شود. می‌توانید با وارد کردن نام محصول یا برند عطر در شبکه‌های اجتماعی، اطلاعات خاصی کسب کنید یا حتی سوالتان را با سایر کاربران در میان بگذارید. بسیاری از افراد، تجربه خرید محصولات تقلبی را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. اسپری ویتابلا آیا فیک دارد ؟

تشخیص عطر اصل از فیک با توجه به قیمت محصولات در هر کجای دنیا، تولید هر نوع محصول تقلبی در کارگاه‌هایی که معمولاً مجوز ندارند، هزینه کمتری نسبت به خط تولید اصلی برندها دارد. در مراحل مختلف ساخت یک جنس غیر اصل، از بسته‌بندی گرفته تا بدنه و محتویات، مواد اولیه بی‌کیفیتی استفاده می‌شود. هیچ شکی نیست که مواد استفاده‌شده در ساخت عطر فیک، قیمت کمتری در مقایسه با محصول اصل دارد. حتی تولیدکنندگان جنس تقلبی، حقوق بسیار کمتری به نیروی انسانی می‌پردازند. آیا سایت بیز پلاس محصولاتش اصل است ؟

بهترین انواع عطر اصل از برند لانکوم را در اینجا خریداری کنید! در نتیجه، اگر یک محصول که نام برند معتبری مثل برند عطر لانکوم روی آن درج شده است، با قیمت بسیار ارزان عرضه شود، احتمالاً با یک جنس تقلبی طرف هستیم. البته، گران‌بودن قیمت لزوماً به معنای اصل‌بودن آن نیست. برای تشخیص تقلبی‌بودن یک عطر می‌توانید از روش چانه‌زدن با فروشنده هم استفاده کنید! اگر فروشندگان بیش از حد تخفیف بدهند و در نهایت راضی به فروش به مبلغی بسیار کمتر از قیمت اولیه شوند، احتمالاً در آستانه خرید یک محصول تقلبی هستید!

غلط‌های املایی و نگارشی، گاف بزرگ تولیدکنندگان عطر فیک شرکت‌های بزرگ در هر زمینه‌ای که فعالیت داشته باشند به کوچک‌ترین ویژگی‌های ظاهری محصولات خود توجه می‌کنند. یک برند معتبر عطر سازی مثل برند را در نظر بگیرید؛ این کارخانه با تولید ادکلن‌های فوق‌العاده، چندین دهه اعتبار کسب کرده است. همین برند سالیانه هزینه زیادی برای تبلیغات و بازاریابی صرف می‌کند. آیا فکر می‌کنید چنین کارخانه‌هایی اجازه می‌دهند یک اشتباه نگارشی در محصولات، سال‌ها اعتبار آن‌ها را به خطر بیندازد؟

ادکلن‌های فیک معمولا در کارگاه‌های کوچک و فاقد نیروی متخصص در کشورهای غیرانگلیسی‌زبان تولید می‌شوند. تولیدکنندگان تقلبی نظارت بالایی روی محصول نهایی ندارند. در نتیجه، اشتباهات نگارشی متعددی در اسم و توضیحات دیده می‌شود. عطربازها با نام همه مارک‌های مشهور ادکلن و تلفظ صحیحشان آشنا هستند. دقت به عبارات درج‌شده روی جعبه یا بطری یک عطر، راه آسانی برای شناسایی یک محصول فیک است.

تفاوت‌های واضح در بسته‌بندی عطرهای اصل با مدل‌های تقلبی یکی از مشخص‌ترین تفاوت‌ها بین ادکلن اورجینال مردانه و زنانه با ادکلن های فیک به کیفیت بسته‌بندی و روکش پلاستیکی محصولات مربوط می‌شود. نخستین تفاوت در بسته‌بندی، یک لایه پلاستیک است که در محصولات اصل، دور پکیج کشیده می‌شود. لایه سلفون کالای اصلی هیچ خراشیدگی یا پارگی ندارد و زیر آن هوا جمع نمی‌شود. محافظ پلاستیکی که روی جعبه ادکلن کشیده می‌شود، بسیار ظریف است و تاخوردگی‌های منظمی دارد تا حس یک محصول لوکس به خریدار منتقل شود.

بهترین ادکلن های اورجینال مردانه را در اینجا مشاهده کنید! تفاوت جعبه فیک و اورجینال فقط به روکش پلاستیکی محدود نمی‌شود. سازندگان عطرهای لوکس احترام زیادی برای مشتریان قائل هستند و ارزش محصولات را به‌خوبی می‌دانند. در بسته‌بندی اصل، چند مقوای کوچک و محکم دور شیشه را احاطه کرده تا محصول از هر نوع ضربه، فشار یا حتی شکستگی در امان باشد. برخلاف شرکت‌های بزرگ، در زمان تولید یک ادکلن فیک به جزئیات توجه نمی‌شود. درون جعبه محصولات غیراصل، هیچ مقوایی برای محافظت از بطری دیده وجود ندارد.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.