اجتماعی

نظارت بر عملکرد آموزشی مدارس سمپاد

نظارت بر عملکرد آموزشی مدارس سمپاد

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، آموزش و توانمندسازی نیروهای انسانی مدارس سمپاد را از برنامه‌های مهم سمپاد برشمرد و اظهارکرد: طرح نظارت بر عملکرد آموزشی، پرورشی و پژوهشی مدارس سمپاد، آموزش و توانمندسازی مدیران مدارس استعدادهای درخشان، دوره توانمندسازی معاونان و مربیان پرورشی سمپاد از فعالیت‌های این بخش هستند.

به گزارش تیتر نیوز، الهام یاوری در ادامه به برنامه‌های توانمندسازی اشاره کرد و افزود: قالب این فعالیت‌ها برگزاری دوره آموزش کوتاه مدت با موضوع مدیریت مشارکتی مدیران مدارس دوره اول و دوم متوسطه، برگزاری دوره آموزش کوتاه مدت با موضوع شناسایی و هدایت استعدادهای دانش آموزان، برگزاری دوره آموزش کوتاه مدت آموزش وپرورش دانش آموزان تیزهوش به تعداد ۱۰۳ هزار و ۲۳۳  نفر ساعت بود.

یاوری تصریح کرد: همچنین می‌توان از سایر فعالیت‌های توانمندسازی به تشریح و تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های سمپاد، تقویم اجرایی فعالیت‌ها و برنامه‌ها طراحی و اجرای کارسوق‌های فراگیر(دانش آموزان سمپاد و غیرسمپادی) با موضوعات علمی فناوری شبیه ساز، اختراع ، برنامه نویسی، پژوهش، مخترع قرن، …. و آموزش به دانش آموزان در چند مرحله و ارزیابی و ارائه تسهیلات اشاره کرد.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به اینکه حضور در کارسوق‌های سازمان سمپاد برای دانش‌آموزان عادی نیز میسر است و این موضوع خود نشان از توجه به پرورش استعدادهای خارج از مدارس سمپاد دارد، گفت: دانش‌آموزان علاقه‌مندی که در مدارس عادی تحصیل می‌کنند با مراجعه به مدارس سمپاد می‌توانند از آخرین جزئیات برگزاری کارسوق‌های مختلف در سطح استان‌ها آگاه شوند و همچون دانش‌آموزان سمپادی در آن‌ها شرکت کنند.

یاوری در ادامه‌ نقش کارسوق‌ها در تغییر مفهوم فوق‌برنامه‌ها از کلاس‌های صرفا آموزشی کتاب‌محور به برنامه‌های پژوهشی، تحقیقاتی‌، خلاقیت و نوآوری‌محور را بسیار مهم دانست که در نهایت انتخاب صحیح‌تر مسیر زندگی تحصیلی را در پی دارد و فرصتی برای تقویت و بازپروری مهارت‌های اجتماعی‌، فرهنگی‌، هنری و … را دربردارد.

یاوری در پایان یادآور شد: همچنین دوره‌های حضوری و غیرحضوری توانمندسازی در رابطه با تولید محتوا برای معلمان مشترک بین مدارس سمپاد و غیرسمپاد نیز طراحی شده و در دست اجراست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی به یکی از فعالیت‌های مشترک مدارس استعدادهای درخشان و مدارس دیگر اشاره کرد و گفت: جشنواره خوارزمی یکی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سازمان است  که  در راستای بهبود نظام شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان، بسترسازی برای دسترسی دانش آموزان مستعد خارج از مدارس سمپاد به فرصت‌ها و خدمات آموزشی انجام می‌شود که در دوره بیست و پنجم این جشنواره ۲۳۶۳ طرح به دبیرخانه ارسال و از این تعداد ۳۱  طرح به وزارت علوم ارسال و تایید نهایی شده است.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.