اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

چگونه لاغری بدون بازگشت داشته باشیم؟

وقتی پس از رعایت رژیم های غذایی مختلف و ورزش های مختلف به هدف خود می رسیم، فکر می کنیم که کاهش وزن غیر قابل برگشت است و کم کم از تغذیه سالم دور می شویم و به لطف تغذیه سبک فعالیت بدنی را کاهش می دهیم.

اما حقیقت این است که حتی پس از رسیدن به هدف نیز باید نکاتی را رعایت کنید تا وزن و بدن خود را حفظ کنید. در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند بدن خود را پس از کاهش وزن حفظ کنید و کاهش وزن پایدار را تجربه کنید.

برنامه غذایی خود را بنویسید

داشتن یک دفتر خاطرات می تواند کاهش وزن را آسان تر کند، مطالعات نشان می دهد افرادی که به طور منظم برنامه غذایی خود را یادداشت می کنند و با آنها برنامه غذایی دارند در همان زمان وزن کم می کنند. هم سن. کاهش دادند

همراه داشتن یک برنامه غذایی و دانستن بهترین قرص لاغری خارجی به افراد رژیم کمک می کند تا بدانند چه مقدار کالری در طول روز مصرف می کنند و کالری کافی دریافت کرده و وزن خود را حفظ کنند. دانستن اینکه چه مقدار کالری در روز مصرف می کنید یکی از موثرترین راه ها برای کاهش وزن بدون بازگشت آن است.

علاوه بر این، آگاهی کامل از برنامه غذایی به شما این امکان را می دهد که از انتخاب های غذایی روزانه خود آگاه باشید و اندازه هر وعده غذایی را به میزان متعادل بخورید. در دراز مدت این به شما امکان می دهد غذاهای سالم و کم کالری بخورید و به تدریج تبدیل به یک روش زندگی می شود.
چگونه لاغری بدون بازگشت داشته باشیم؟
از یک رژیم غذایی ثابت پیروی کنید

انتخاب رژیم غذایی و پایبندی به آن شاید کمی خسته کننده به نظر برسد، اما در واقع یکی از مهم ترین عوامل کاهش وزن بدون بازگشت آن است. افرادی که از یک رژیم غذایی سالم پیروی می کنند، یک و نیم برابر بیشتر از دیگران وزن خود را برای یک سال حفظ می کنند.

محققان بر این باورند که تغییر رژیم‌های غذایی احتمال قرار گرفتن در موقعیت‌های پرخطر را افزایش می‌دهد و این احتمال را افزایش می‌دهد که فرد انتخاب‌های غذایی ضعیفی داشته باشد یا مصرف کالری را افزایش دهد تا در این فرآیند وزن کم نشود. فقط برگشتن کارساز نیست

یک رژیم غذایی سالم انتخاب کنید و به آن پایبند باشید، جدا از اینکه عامل مهمی در کاهش وزن بدون بازگشت آن است، یک رژیم غذایی سالم را جزئی از سبک زندگی خود و همیشه سالم قرار دهید.

برای کاهش وزن بدون بازگشت، یک رژیم غذایی کم چرب و پر پروتئین انتخاب کنید

رژیم غذایی کم کالری و کم چرب و ورزش منظم حتی پس از کاهش وزن نیز مهم است. رژیم غذایی کم کالری و ورزش برای حفظ وزن و لاغری بدون تکرار آن بسیار مفید است. پروتئین غذای مفیدی است، اما همیشه به یاد داشته باشید که پروتئین بدون چربی بخورید.

پروتئین بدون چربی شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و به عضله سازی کمک می کند. هضم پروتئین به زمان زیادی نیاز دارد، بنابراین شما مدت بیشتری احساس سیری می کنید و کالری کمتری در طول روز می سوزانید.

نکته دیگر در مورد مصرف پروتئین عضله سازی است، داشتن عضله بیشتر در بدن به شما کمک می کند کالری بیشتری بسوزانید که همه اینها در کنار هم کمک زیادی به کاهش وزن و عدم کاهش وزن شما می کند.

برای کاهش وزن بدون بازگشت آن ورزش کنید.

برای حفظ وزن خود، ورزش های سنگین انجام نمی دهید یا ساعت های طولانی در باشگاه کار نمی کنید، مطالعات نشان داده اند که 30 تا 60 دقیقه پیاده روی سریع در روز می تواند به حفظ وزن بیش از 30 درصد کمک کند. پیاده روی منظم روزانه توصیه می شود.

نه تنها به کاهش وزن بدون بازگشت آن کمک می کند، بلکه فعالیت بدنی منظم خطر بیماری قلبی و دیابت را نیز کاهش می دهد. با این حال، علاوه بر فعالیت بدنی، دریافت کالری مناسب و انتخاب غذاهای سالم از عوامل مهم در حفظ وزن هستند. به یاد داشته باشید که حفظ وزن دشوارتر از کاهش وزن است.

برای کاهش وزن هر روز صبحانه بخورید

صبحانه به دلایلی مهمترین وعده غذایی در روز است. یک صبحانه سالم نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه برای کاهش وزن نیز ضروری است. برخلاف تصور عموم، نخوردن صبحانه کالری ذخیره نمی کند، اما وقتی فردی صبحانه را حذف می کند، از نظر ذهنی خود را برای یک صبحانه یا ناهار پر کالری آماده می کند.

لازم نیست صبحانه یک وعده غذایی سالم و بزرگ باشد، به عنوان مثال، یک ماست یونانی با مقداری میوه، از جمله یک فنجان توت، یک گزینه سالم است، سرشار از مواد مغذی و کلسیم است. به این ترتیب با انتخاب یک صبحانه سالم و مقوی می توانید پس از رسیدن به هدف در کاهش وزن و حفظ وزن خود موفق تر باشید و کاهش وزن برگشت ناپذیر خواهد بود.

مراقب وزن خود باشید

پس از کاهش وزن و رسیدن به وزن مورد نظر، وزن شما ممکن است برای مدتی ثابت بماند، این مشکل ممکن است این تصور را ایجاد کند که وزن ثابت است و تغییری نمی کند، اما اگر اصول سبک زندگی سالم، ورزش منظم و رژیم غذایی رعایت نشود. درست است، وزن پس از مدتی افزایش می یابد و حتی ممکن است به اندازه قبلی خود بازگردد.

وزن خود را یک بار اندازه بگیرید تا از ثابت بودن وزن خود مطمئن شوید البته لازم نیست در طول رژیم هر روز و به طور منظم وزن خود را اندازه گیری کنید بلکه باید عدد را بدانید. اگر در یک هفته تغییر و افزایش وزن داشت، مراقب باشید. این افزایش وزن نشان می دهد که عادات ناسالم شما در حال افزایش است.

عوامل افزایش وزن را پیدا کنید

مشاهده یا بوی غذای شیرین محرک اصلی برای خوردن بدون برنامه است. برخی افراد حتی اگر گرسنه نباشند با دیدن غذاهای پرکالری احساس می کنند که میل به خوردن دارند و مقاومت در برابر اکثر این افراد آسان نیست. اگر شما هم چنین ویژگی هایی دارید، بهتر است سعی کنید خود را در چنین شرایطی قرار دهید و مقاومت را تمرین کنید، پس از مقایسه مقاومت برای شما راحت تر خواهد بود.

یکی دیگر از عوامل موثر در افزایش وزن، مقدار غذایی است که می خورید، بنابراین مراقب باشید حتی پس از رسیدن به هدف خود در مورد مقدار غذایی که در هر زمان می خورید، دوباره وزن اضافه نکنید. برای کاهش وزن و لاغری به سایت فرازطب مراجعه کنید.

سعی کنید بشقاب خود را با غذاهای کم کالری پر کنید، به جای گوشت و مواد قندی، سبزیجات و سالادهای بدون سس بیشتری مصرف کنید. پس از مدتی این گونه غذا خوردن به عادت همیشگی شما تبدیل می شود.

انتخاب سبک زندگی مناسب و غذای سالم نکته بسیار مهمی است که همیشه به همه افراد حتی کسانی که اضافه وزن ندارند توصیه می شود. اما کاهش وزن یا کاهش وزن مشکلی است که تنها با رژیم غذایی در مدت زمان کوتاهی قابل حل نیست.