چه چیزی ترون را منحصر به فرد می کند؟

معرفی رمزارز ترون / چه چیزی ترون را منحصر به فرد می‌کند؟

ترون را می‌توان یکی از معدود رمزارزهای بازار دانست که توانسته از ریزش‌های اخیر تا مقدار زیادی جان سالم به در ببرد. در ادامه به معرفی این ارز محبوب و نحوه خرید ترون پرداخته خواهد شد. سرمایه‌گذاران بازار کریپتو با استفاده از استراتژی‌های مختلف و با اهداف متفاوت رمزارز مناسب برای خود را انتخاب می‌کنند. اما گاهی تمامی ارزهای کوچک و بزرگ قربانی موج نزولی بازار می‌شوند. سال گذشته را می‌توان به جرات یکی از بدترین سال‌های بازار رمزارز دانست. ریزش ارزهای دیجیتال بزرگ در پی اخبار منفی متعدد منجر به سقوط ارزش اکثر توکن‌ها شد. ترون یکی از معدود رمزارزهایی محسوب می‌شود که کمتر از سایر توکن‌ها تن به ریزش داده است.

چه چیزی ترون را منحصر به فرد می کند؟

ترون چیست؟

ترون با نماد (TRX)، یک توکن غیر متمرکز بر پایه بلاکچین است. این ارز در سال 2017 توسط شرکت ترون به بازار عرضه شد. توکن مذکور در ابتدا بر پایه اتریوم (ERC-20) بود اما پس از یک سال موفق به تاسیس شبکه اختصاصی خود شد. در ابتدا ترون با هدف ارائه حقوق مالکیت تام به تولیدکنندگان محتوا راه‌اندازی شد. تشویق سازندگان محتوا جهت دریافت بخش بیشتری از درآمد و حذف واسطه‌ها از بزرگترین دستاوردهای راه‌اندازی این پلتفرم به شمار می‌روند. پلتفرم ترون از انواع قراردادهای هوشمند، شبکه‌های بلاکچین و برنامه‌های غیر متمرکز موسوم به (DApps) پشتیبانی می‌کند.

شبکه ترون از فناوری تراکنش مشابه با بیت‌کوین به اسم (UTXO) استفاده می‌کند. فناوری مذکور کاربران را قادر می‌سازد تا تاریخچه عملیات‌های خود را از طریق شبکه‌ای عمومی پیگیری کنند. با این تفاسیر ترون جهت ابزاری برای توسعه دهندگان برنامه‌های غیرمتمرکز و استفاده به عنوان جایگزینی برای اتریوم پدید آمده است.

بنیان‌گذار ترون کیست؟

ترون توسط جاستین سان بنیان‌گذاری شد. سان فارغ‌التحصیل از دانشگاه‌های پکینگ و پنسیلوانیا است و به عنوان مدیرعامل ترون فعالیت می‌کند. وی متولد سال 1990 است و در گذشته همکاری‌ زیادی نیز با پلتفرم ریپل انجام داده است.

ویژگی استثنائی ترون چیست؟

ترون خود را به عنوان محیطی جهت ارتباط هر چه آسان تر سازندگان محتوا و مخاطبان آنها معرفی می‌کند. از استریمرها تا فروشگاه‌ها و سایت‌های موسیقی، همگی به لطف این پلتفرم قادر به پرداخت کارمزد کمتر به واسطه‌ها خواهند بود. این شرکت همچنین دارای یک تیم مستعد و با تجربه در سراسر جهان است که بسیاری از آن‌ها تجربه همکاری با شرکت‌های بزرگی همچون (ریپل‌لبز) را دارند. ارائه نقشه راه سال آینده و برنامه‌ریزی‌های منظم را نیز می‌توان یکی از نقاط قوت کلیدی شبکه ترون دانست.

چه تعداد ترون در گردش است؟

مجموعاً 100 میلیارد توکن ترون وجود دارد که از این تعداد تا این لحظه حدود 71.6 میلیارد آن به بازار عرضه شده است. در مجموع حدود 45 درصد از عرضه ترون متعلق به صاحبان پروژه و 55 درصد آن میان عموم عرضه می‌شود. بسیاری از منتقدان تخصیص درصد بسیار بالای این توکن به صاحبان پروژه را جزو معدود نقاط ضعف این پلتفرم می‌دانند.

شبکه TRON چگونه ایمن است؟

tron از ساز و کار اجماعی استفاده می کند که به عنوان اثبات منافع سهام شناخته شده شناخته می شود. دارندگان TRX می توانند ارز رمزنگاری شده خود را مسدود کنند تا Tron Power بدست آورند، این بدان معنی است که آنها می توانند به “نمایندگان فوق العاده” که به عنوان تولید کننده بلوک خدمت می کنند رای دهند. این تولیدکنندگان بلوک در ازای تأیید معاملات ، پاداش TRX دریافت می کنند و سپس این پاداش ها بین افرادی که به آنها رأی داده اند توزیع می شود. طبق ترون این روش به زنجیره بلوکی آن کمک می کند تا به میزان بالاتری از توان عملیاتی دست یابد.

قرارداد هوشمند ترون

به صورت کلی، ترون که یک شبکه‌ ی غیرمتمرکز به شمار می‌رود، دارای یک قرارداد هوشمند است که به آن قرارداد هوشمند ترون گفته می‌شود. این قرارداد دیجیتالی بوده و برای اجرای برخی از اقدامات شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اقدامات بر اساس قرارداد هوشمند اتفاق می‌افتند و به نفع کاربران شبکه هستند. ممکن است تعدادی قرارداد با یکدیگر همراه شوند و به صورت زنجیره‌ای از برنامه‌های غیرمتمرکز عمل کنند. قرارداد هوشمند ترون مفهومی است که افراد فعال شبکه می‌توانند با کمک آن به انجام فعالیت‌های مختلف بپردازند و خدمات دریافت کنند.

TRON (TRX) را از کجا می توانید خریداری کنید؟

شما می توانید قیمت لحظه ای ارز ترون را مشاهده و ترون های خود را از صرافی و کیف پول ایرانی پی ام ایکس چنج خریداری کنید و یا ترون های خود را بفروشید.

نحوه خرید ارز ترون از صرافی پی ام ایکس چنج

فروش و خرید ترون از صرافی پی ام ایکس چنج در سریع ترین زمان ممکن و در سه گام زیر قابل انجام است.

  • ایجاد حساب کاربری : ابتدا در سایت ثبت نام کنید.
  • احراز هویت : انجام روند احراز هویت و ثبت اطلاعات کارت بانکی، طبق دستور پلیس امنیتی فتا در تمامی صرافی های ایرانی الزامی است. شما در پی ام ایکس چنج در سریعترین زمان ممکن پس از ارسال مدارک احراز هویت می شود. حداکثر زمان انتظار جهت تایید احراز هویت 30 دقیقه می باشد.
  • خرید و فروش ترون : پس از ورود به بازارهای معاملاتی (مارکت) یا بخش صرافی با حداقل مبلغ ۱۰۰ هزار تومان می توانید TRX بخرید. حداقل مبلغ برای فروش هم 100 هزار تومان است.

کارمزد خرید و فروش TRX در صرافی پی ام ایکس چنج چقدر است؟

هدف پی ام ایکس چنج ایجاد بستری شفاف برای معاملات است. به همین منظور تمامی هزینه ها و کارمزدهای بستر پی ام ایکس چنج به صورت شفاف و دقیق به اطلاع کاربران رسانده شده است. ثبت نام و استفاده از سامانه ی پی ام ایکس چنج کاملاً رایگان می باشد و تنها طبق توضیحات مندرج در صفحه کارمزدها و هزینه خدمات، از برخی معاملات و اعمال مالی انجام شده در سامانه، هزینه ی کمی به عنوان کارمزد کسر می شود.

آیا خرید ترون بدون احراز هویت امکان پذیر است؟

واقعیت این است که چنین کاری غیرممکن نیست. اما نکته ای که وجود دارد این است که، در ایران هیچ کدام از صرافی های آنلاین معتبر این امکان را به کاربران خود نمی دهند. اما اگر همچنان به فکر خرید ترون بدون احراز هویت هستید، باید اشاره کرد در صرافی پی ام ایکس چنج امکان خرید ترون با تتر بدون احراز هویت وجود دارد. برای اطلاعات بیشتر با پشتیبانی در ارتباط باشید.

در صورت خرید ترون؛ چطور باید آن را نگه داری کنم؟

به منظور نگه داری و ذخیره ارزهای دیجیتالی به کیف پول نیاز است. بنابراین، نگه داری از ارزهای دیجیتال نظیر TRX نیز نیازمند یک والت است. با نگهداری دارایی های خود در کیف پول امنیت آن ها را حفظ می کنید. برخی از سرمایه گذاران مبتدی به دلیل نداشتن کیف پول امن بخشی یا کل دارایی خود را از دست می دهند.

انتخاب بهترین کیف پول ترون کار آسانی نیست. همان طور که پیش تر اشاره شد، ترون یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین و بر پایه سرگرمی و تولید محتوا است. بنابراین، کاربران ارز دیجیتال ترون می توانند داده ها را به صورت رایگان منتشر و ذخیره کنند. امن ترین مکان برای ذخیره توکن های TRX، یکی از این کیف پول های ترون است: لجر نانو ایکس، لجر نانو اس، تراست ولت، اکسودوس، کوبو والت، ترون والت، Wallet.io، ترون اسکن.