راهنمای روشنایی بزرگراه ها

روشنایی خیابان و بزرگراه ها در شب، از لحاظ دید و امنیت برای رانندگان نقش مهمی دارند. شما در این مقاله می توانید درباره چراغ های خیابانی و بزرگراهی ، انواع مختلف و مزایا و معایب آنها بیشتر بخوانید.چراغ های بزرگراهی به رانندگان این امکان را می دهد که با خیال راحت از جاده های خالی از سکنه عبور کرده و خطری پیش رو نداشته باشند. آنها وسایل نقلیه در حال تردد، موانع ، پل ها ، علائم راهنمایی و چاله و خرابی جاده ها را برای کمک به کاهش تصادفات رانندگی روشن می کنند و روشنایی کافی در بزرگراه ها ، احساس امنیت و راحتی بیشتری در رانندگان ایجاد کرده و احتمال وقوع حوادث جاده ای را تا ۳۰٪ کاهش می‌دهد.

Guide to highway lighting

مزایای روشنایی بزرگراه

هنگام نصب یک با روشنایی خوب و با کیفیت در خیابان و بزرگراه ، می توانید انتظار داشته باشید که از مزایای زیر بهره مند گردید:

  • نور مورد نیاز وسایل نقلیه را تامین و دامنه دید را از دو طرف و در طول جاده گسترش می دهد.
  • وضوح و دید ویژگی های جاده و اشیاء داخل و یا نزدیک به جاده بهبود می‌یابد .
  • مسیر جاده پیش رو را ترسیم و نمای محیط را بهبود می‌بخشد.
  • دلهره رانندگانی که از جاده استفاده می کنند را کاهش می‌دهد.

شرایط دید روشنایی بزرگراه

اگرچه روشن بودن بزرگراه و اتوبان ها با استفاده از چراغ های بزرگراهی تمام مزایای فوق را خواهد داشت، اما تنها کاری که از نظر فیزیکی و بصورت ملموس صورت می پذیرد، بهبود دید راننده است. یه همین دلیل نصب روشن ترین نوری که می توانید پیدا کنید منطقی است. اما مانند هر نوع نورپردازی و روشنایی ، تفاوت های ظریف مختلفی باید در نظر گرفته شود.

با کاهش میزان نور، بینایی و توانایی تشخیص به طور جداگانه مختل می شود. بالعکس با افزایش نور، بینایی و تشخیص بهبود می یابد. باز هم این اطلاعات ممکن است شما را به این باور برساند که انتخاب روشن ترین نور ممکن، بهترین اقدام است، اما عوامل دیگری نیز در اینجا وجود دارد و یکی از این عوامل کنتراست نور است.بهترین راه برای ایجاد تعادل بین روشنایی و ، توجه به زاویه و کیفیت نور است. روشنایی بزرگراهی LED بهترین و آسانترین انتخاب برای جلوگیری از تابش خیره کننده است. تولیدی شرکت صنایع روشنایی آذرطیف نمونه ای کامل با ویژگی های شرح داده می باشد.

انواع برج روشنایی کدام است ؟

انواع برج نوری از نظر کاربردی و تولید به چندین دسته متنوع تقسیم بندی می شوند برج نوری یک سازه فولادی چند وجهی گالوانیزه گرم است که به منظور نگهداری تعداد زیادی از پروژکتورها در ارتفاعی معین طراحی و ت%