محاسبه قانون اهم برای ویپینگ ایمن

اگر شما از دانش ایمنی باتری ویپ خود احساس رضایت دارید، به فکر استفاده از محاسبه‌گر قانون اهم باشید تا جنس کویل‌های خود را طبق محدوده‌ی امن باتری انتخاب کنید. همچنین، این کار برای شما این فرصت را ایجاد می‌کند تا کویل‌های خودتان را به شکلی تنظیم کنید تا تجربه‌ی ویپ کشیدن دلخواه خودتان را داشته باشید. تعداد بسیار زیادی از محاسبه‌گر‌های قانون اهم وجود دارند و سایت‌هایی مانند Steam Engine (Steam-Engine.Org)، این کار سنگین را برای شما انجام می‌دهند. شما می توانید برای خرید پاد ووپو آرگاس پی وان از  فروشگاه تهران اسموک اقدام کنید.

محاسبه قانون اهم برای ویپینگ ایمن

تا جایی که بدانید چطور این نتایج را استفاده کنید، برای شما خوب است. اما اگر می‌خواهید که کنترل داشته باشید، این راهنما شما را راه می‌اندازد.

هیچ چیز جادویی و اسرارآمیزی درباره‌ی قانون اهم وجود ندارد. تعداد کمی فرمول است که معمولاً داخل یک مثلث نمایش داده می‌شوند و هر کس می‌تواند به آسانی یاد بگیرد و این فرمول‌ها را با هر ماشین حساب ساده‌ای استفاده کند.

داخل مثلث شما می‌توانید سه جزء اصلی در هر مدار الکتریکی را مشاهده می‌کنید که با حروف V، I و R نشان داده می‌شوند. من این مثلث را به صورت ((V روی I ضرب در R)) بیان می‌کنم. سخت‌ترین قسمت آن، به یاد نگه‌داشتن این است که حروف نماد چه چیز‌هایی هستند و حتی آن هم بسیار آسان است.

V= ولتاژ (ولتاژ باتری شما)

I= جریان (آمپراژی که توسط کویل شما کشیده می‌شود)

R= مقاومت (مقاوت کویل شما به اُهم)

خوب، چگونه از مثلث قانون اهم استفاده می‌کنیم؟ مجدداً، به سادگی – این مثلث به صورت تصویری رابطه‌ی بین ولتاژ، جریان و مقاومت را نشان می‌دهد. در مثال زیر، ما بررسی خواهیم کرد که چگونه از این مثلث و فرمول‌ها استفاده کرده تا به شما کمک کنیم تا کویل‌هایی بسازید که جریان و وات مورد نظر شما را داشته باشند.

مزایای ویپ ساپ اهم

حال نوبت به بیان مزایای ساب اهم ویپ می‌رسد. البته بسیاری از افرادی که از ساب اهم ویپ استفاده می‌کنند معمولا به ایجاد ابرهای دودی غلیظ علاقه دارند و گاها با همین هدف به دنبال ویپینگ با ساب اهم ویپ هستند اما در واقع ساب اهم ویپ دارای مزایای دیگری نیز هست. از مهم ترین مزایای ساب اهم ویپ عبارت است از:

1. طعم و رایحه مطبوع

اولین مزایای ساب اهم ویپ ایجاد طعم و رایحه مطبوع و قوی است. چراکه کویل‌های ساب اهم این توانایی را دارند که در یک لحظه مقدار قابل توجهی جویس را به بخار تبدیل کنند و همین امر سبب می‌شود که حس چشایی ویپرها در یک لحظه با طعم بسیار بالایی از جویس مصرفی، مواجه شود. بدیهی است که تجربه این حس برای بسیاری از ویپرها بسیار لذت بخش است.

2. ویپینگی گرم

از دیگر مزایای ساب اهم ویپ می‌توان به ویپینگی گرم اشاره کرد. البته این موضوع کاملا سلیقه‌ای است اما برخی از ویپرها تمایل به ویپ‌های گرم دارند. ویپ ساب اهم این امر را مقدور می‌سازد و ناگفته نماند در صورتی که در ویپ‌های ساب اهم، از کویل‌هایی با وات بالا و مقاومت پایین هم استفاده شده باشد، این موضوع به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

3. ایجاد دودهای غلیظ و بزرگ با ساب اهم ویپ

از دیگر مزایای ویپ ساب اهم می‌توان به ایجاد دودهای غلیظ و بزرگ اشاره کرد. در واقع ایجاد دودهای غلیظ و بزرگ برای بسیاری از ویپرها حس لذت بخش است و به دست آوردن کامل این لذت جز با ویپ‌های ساب اهم مقدور نیست.

4. ایجاد جریان هوای بیشتر

یکی دیگر از مزایای ویپ ساب اهم ایجاد جریان هوای بیشتر است. چراکه ویپ‌های ساب اهم بهترین وسیله برای ایجاد آزادانه ورود هوا به صورت مستقیم به داخل ریه‌ها هستند. در واقع جریان هوای بیشتر در ویپ ساب اهم جهت سرد کردن گرمای بالای ایجاد شده در کویل‌ها کاملا ضروری است.

ویپ ساب اهم چگونه کار می‌کند؟

پس از صحبت در باب ساب اهم ویپ چیست و مزایای آن، نوبت به این موضوع می‌رسد که روش کار ساب اهم ویپ چگونه است؟

در واقع تمامی مودهای مکانیکی، سیگارهای الکترونیک، مودهای تنظیم شده VV/VW دستگاه‌هایی هستند که به وسیله باتری عمل می‌کنند. اما ویپ ساب اهم کمی متفاوت‌تر است و بوسیله اصول مرتبط با قانون اهم و ژول کار می‌کند.

به عبارت دیگر یعنی دارای یک منبع ولتاژ غیر متغیر است. در واقع این منبع ولتاژ غیر متغیر همچون باتری مودهای الکترونیکی وارد عمل می‌شود و توان خروجی کل دستگاه ساب اهم را در مواقع کاهش مقاومت اهم، افزایش می‌دهد. البته مهم و ضروری است که ویپ ساب اهم حتما به صورت ایمن انجام گیرد.

ایمنی ساب اهم: باتری‌ها

​هنگام ویپ ساب اهم، باتری مهم‌ترین مولفه راه‌اندازی است. انتخاب باتری درست اهمیت بسیاری دارد. برای اطلاع از چگونگی انتخاب باتری مناسب مقاله مربوط به این موضوع را مطالعه نمایید. هرگز باتری را در معرض آب، گرما یا سرمای شدید قرار ندهید.
اگر پوشش باتری آسیب‌دیده باشد، استفاده از آن را قطع کرده یا آن را به یک مغازه ویپ فروشی معتبر ببرید تا ببینید آیا قابل تعمیر هست یا نه. اگر باتری شما به هر شكل یا دلیلی خالی شد، استفاده از آن را سریعاً قطع كنید.

به منظور ویپ ساب اهم، می بایست باتری خود را با دقت انتخاب کنید. شما باید مطمئن شوید که باتری از یك برند معتبر است. معمولا ویپرهای ساب اهم از باتری های بدون محافظ IMR یا باتری های هیبریدی استفاده می‌کنند. در این باتری‌ها از مواد شیمیایی ایمن‌تری استفاده شده است . در صورتی که باتری‌ خراب شود سرعت خروج گاز را كاهش داده و از خطر آتش‌سوزی یا انفجار اجتناب می كند، بر خلاف باتری های لیتیومی سنتی.

معمولا ویپرهای ساب اهم باتری هایی را ترجیح می دهند كه بالاترین حد آمپراژ را داشته باشد. با رعایت حدود مجاز آمپراژ، می توانید اطمینان داشته باشید كه ویپ ایمنی را تجربه خواهید كرد. می‌توانید ولتاژ باتری ها (‏۴.۲ v)‏ را بر مقاومت كویل ها تقسیم کنید تا ببینید که دستگاه شما چقدر جریان خواهد گرفت. برای مثال، 4.2V تقسیم بر 1 ohm معادل 4.2 آمپر است. در حالی كه برای مقاومت نیم اهم این عدد معادل 8.4 خواهد شد.

همیشه پیش از شروع ویپ از یك اهم ریدر استفاده کنید تا مطمئن شوید که مشكلی وجود ندارد. به یاد داشته باشید که کاملا ضروری است که هرگز محدوده آمپراژ باتری را فراموش نکنید. ​ما قویا توصیه می‌کنیم که از باتری‌های معتبر و تست شده برای بازار و كیت ساب اهم استفاده کنید: مانند باتری LG HG2 18650 LiMn 3000 mAh و باتری Sony VTC 18650 2100 mAh 30A

آیا ویپ ساب اهم برای شما مناسب است؟

​​​​​شاید به طور كلی خوب به نظر برسد، اما باز هم ممكن است برای همه مناسب نباشد. قبل از اینکه برای ویپ ساب اهم عجله كنید، موارد زیر را مدنظر قرار دهید. اكثر ویپرهای ساب اهم بسیار تخصصی و حرفه ای هستند. این کار مستلزم در نظر گرفتن مقدار معینی ریسک است و بنابراین استفاده ایمن آن نیازمند دقت و توجه خاصی است. چنانچه عمل به هر یك از موارد فوق برای شما ممكن نیست یا برایتان غیرقابل درك است،بهتر است از ساب اهم استفاده نكنید.

اگر از ویپ های بالای 1 اهم ناراضی هستید و به بخار و یا عطر بیشتری نیاز دارید، یك مود تنظیم شده با توان بالا VV/VW تهیه كنید. این توصیه ها برای دلسردكردن شما نیست؛ بلكه به ایمنی شما اهمیت می دهیم. اگر بعد از این همه اینها، همچنان به ساب اهم تمایل دارید، لطفا با ما تماس بگیرید تا در ویپ ساب اهم ایمن و راحت بتوانیم به شما کمک کنیم. ​