اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

اصلاح صورت بعد از تزریق چربی

ماساژ صورت بعد از تزریق چربی؛ یکی از روش‌های زیبایی کم تهاجمی که محبوبیت زیادی پیدا کرده است، روش انتقال و تزریق چربی صورت است. دلیل علاقه مردان و زنان به تزریق چربی به صورت این است که می‌تواند بسیاری از مزایای لیفت صورت بدون جراحی و بهبودی طولانی مدت را به شما بدهد. بنابراین، روش پیوند چربی صورت دقیقاً شامل چه چیزی است؟ و چه مدت طول می‌کشد تا پس از تزریق چربی به صورت بهبود پیدا کنید؟ نحوه ماساژ صورت بعد از تزریق چربی چگونه است؟ تزریق چربی به صورت چقدر ماندگاری دارد ؟ما تمام پاسخ‌هایی که شما به دنبال آن هستید را داریم. با ما همراه باشید تا شما با جراحی انتقال چربی راهنمایی کنیم.

نحوه ماساژ صورت بعد از تزریق چربی

هنگام ماساژ صورت پس از تزریق چربی صورت باید مراقب باشید تا به خود آسیب نرسانید. یادگیری دقیق نحوه ماساژ صورت پس از انتقال چربی صورت توسط جراح پلاستیک، کلیدی است. چندین نوع ماساژ را می‌توان بعد از انتقال چربی انجام داد، از جمله ماساژ سوئدی، لنفاوی و اسکار. ماساژ سوئدی بر لمس سبک و رو به بالا پوست تمرکز دارد که به بازگرداندن حس به ناحیه آسیب دیده کمک می‌کند. ماساژ لنفاوی از ضربات آرام و رو به بالا برای افزایش جریان خون، فعال کردن غدد لنفاوی و تحریک تخلیه لنفاوی استفاده می‌کند. ماساژ اسکار بر روی نرم کردن اسکار برش بهبود یافته برای کاهش ضخامت آن متمرکز است.

اصلاح صورت بعد از تزریق چربی

 

مهم نیست که کدام نوع ماساژ را انتخاب می‌کنید، همیشه باید با لوسیون یا روغن انجام شود تا به عنوان مرطوب کننده و روان کننده عمل کند. علاوه بر این، ماساژ صورت فقط باید پس از بسته شدن زخم و شروع به بهبود انجام شود. دستان خود را باید بلافاصله قبل از انجام ماساژ بشویید و قبل از انجام ماساژ سوئدی باید بخیه‌ها برداشته شود. هنگامی‌که برای قرار ملاقات بعد از عمل خود به دکتر مراجعه می‌کنید، او می‌تواند راهنمایی‌های بیشتری در مورد تکنیک‌های ماساژ و زمان شروع ماساژ صورت ارائه دهد.

اصلاح صورت پس از تزریق بوتاکس به چه صورت باید انجام شود؟

اصلاح صورت پس از تزریق بوتاکس ، یکی از دغدغه های بانوان پس از تزریق بوتاکس، دانستن نحوه ی اصلاح صورت بعد از بوتاکس است که مسئله ی مهمی نیز در مراقبت های تزریق بوتاکس به حساب می ‌آید. چرا که اصلاح نادرست صورت بعد از تزریق بوتاکس باعث گسترش مایع بوتاکس در نواحی دیگر از صورت می ‌شوند که این موضوع چندان خوشایند نیست و عوارضی را در پی دارد. بهتر است فیلم تزریق چربی به صورت خود را ببینید که تزریق در چه نواحی انجام شده است تا بتوانید مراقبت های بهتری از صورت خود داشته باشید.

تا چه مدت بعد از تزریق بوتاکس باید اصلاح کردن صورت را رعایت نمود؟

تزریق بوتاکس یکی از عمل های پرطرفدار در ایران است که با تزریق یک سم به نام بوتولینوم که به بوتاکس معروف است، باعث فلج موقتی عضلات در نواحی مورد نظر می‌شود. بوتاکس باعث رفع چین و چروک پوست به صورت موقت و به مدت ۳ الی ۶ ماه می شود که این مدت بسته به نوع تزریق و میزان آن متغیر است. همچنین ممکن انجام آن از یک ربع تا نیم ساعت طول کشیده و شما بتوانید تاثیر آن را در یک هفته ی آینده بر صورت خود ببینید.

علل ایجاد چین و چروک در صورت چیست؟

همانطور که می ‌دانید، یکی از علل اصلی ایجاد چین و چروک در صورت، افزایش و کهولت سن است. با افزایش سن، کلاژن سازی پوست کاهش یافته و اصطلاحا پوست شل شده و بستر ایجاد چین و چروک در آن فراهم می‌شود. اما این فرآیند می تواند با توجه به ارثی بودن ایجاد چین و چروک و همچنین میزان استرس و مشکلات ژنتیکی و هورمونی، می ‌تواند متغیر باشد.

افرادی که بیش از اندازه اخم می ‌کنند، می‌ خندند یا از عضلات صورت خود بیش از بقیه افراد استفاده می‌ کنند نیز مستعد چین و چروک هستند. شما می ‌توانید با روش بوتاکس برای حل این دسته از مشکلات و جوانسازی پوست استفاده کنید، اما این نکته را مد نظر داشته باشید که اصلاح صورت بعد از بوتاکس، یکی از نباید هاییست که بعد از انجام بوتاکس توصیه نمی‌شود

کاندیداهای نا مناسب تزریق بوتاکس چه کسانی هستند؟

استثا‌هایی در تزریق بوتاکس وجود دارد که در آن‌ها استفاده از بوتاکس برای صورت توصیه نشده و پزشک متخصص این کار را انجام نمی‌دهد. این موارد شامل توصیه های زیر می‌شود:

  • تزریق بوتاکس در افرادی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند
  • افرادی که دارای بیماری های التهابی در محل تزریق بوتاکس و اطراف آن هستند
  • بیمارانی که از داروهایی استفاده می‌کنند که ضد انعقاد خون هستند
  • افرادی که سابقه حساسیت دارند
  • بیماران کلیوی گزینه های خوبی برای تزریق بوتاکس نیستند
  • بیماران قلبی و دارای آسم نمی توانند از تزریق بوتاکس استفاده کنند
  • افرادی که مشکل انعقاد خون دارند
  • کسانی که در یک ماه اخیر واکسن کرونا یا دیگر واکسن‌ها را تزریق کرده اند
  • افرادی که نسبت به پروتئین های گاوی دچار حساسیت هستند
  • کسانی که ضعف ایمنی در بدن دارند نیز تزریق بوتاکس را به تعویق بیندازند
  • بوتاکس برای زنان باردار و همچنین بوتاکس در دوران شیردهی نیز ممنوع است

اصلاح صورت بعد از بوتاکس

در خصوص اصلاح صورت بعد از بوتاکس نمی ‌توان نظر قطعی داد، اما به گزارش اکثر کارشناسان، معمولا اصلاح صورت بعد از بوتاکس توصیه نمی ‌شود. چرا که ممکن است به پوست صدمه وارد کرده و باعث کم شدن تاثیر بوتاکس بر چین و چروک‌ها شود. متخصصان حوزه زیبایی معتقدند معمولا برای انجام کارهایی مانند اصلاح صورت بعد از بوتاکس، مرتب کردن ابروها و وکس صورت، باید حداقل یک هفته به نواحی مورد نظر زمان داده تا بوتاکس تاثیر صد ‌در ‌صدی خود را روی آن ‌ها گذاشته و سپس نسبت به انجام آن‌ کارها اقدام کنید.

اقدامات قبل از تزریق چربی

لزوم داشتن یک تزریق چربی ایمن، بدون عوارض و دستیابی به بهترین نتیجه از تزریق، رعایت اقدامات و مراقبت های قبل و بعد از تزریق می باشد.

  1. انتخاب بهترین پزشک تزریق چربی ، اولین و مهم ترین اقدام پیش از تزریق چربی می باشد.
  2. افراد می بایست پزشکی را انتخاب کنند که از تجربه و مهارت کافی در زمینه تزریق چربی برخوردار بوده و سلامت بیمار برای او در اولویت باشد.
  3. در صورتی که از مشروبات الکلی استفاده می نمایید یا دخانیات استعمال می کنید، مصرف آن ها را به مدت ۱۴ روز پیش از تزریق متوقف نمایید.
  4. افراد می بایست از مصرف داروهایی مانند وارفارین و آسپرین که موجب رقیق شدن خون و انعقاد آن می شوند، به مدت ۲ هفته پرهیز نمایند.
  5. از موم، کرم های موبر، وکس و اپیلاسیون به مدت ۱ روز پیش از انجام تزریق استفاده نکنید.
  6. چنانچه دچار ابتلا به بیماری مزمنی هستید، حتماً پزشک خود را از آن مطلع سازید.
  7. در صورت داشتن حساسیت دارویی و مصرف داروهای خاص، پزشک خود را در جریان بگذارید.
  8. از مصرف محصولاتی همچون رتینال ها و سایر محصولات ضد پیری به مدت ۳ روز قبل از تزریق اجتناب کنید.
  9. بهتر است که به صورت بدون آرایش در کلینیک حضور یابید.

مراقبت های بعد از تزریق چربی

  1. تا ۴۸ ساعت بعد از تزریق چربی، در مناطقی مانند زیر چشم و لب از یخ استفاده کنید.
  2. از یخ هر ۱۵ دقیقه یک بار استفاده کنید.
  3. استفاده از یخ موجب می شود تا از ایجاد کبودی جلوگیری شود.
  4. به مدت سه شب برای استراحت کردن از دو بالشت در زیر سر خود استفاده کنید.
  5. روز دوم بعد از عمل می توانید حمام کنید، اما به مناطق مورد نظر فشار وارد نشود و از ماساژ دادن پرهیز کنید.
  6. احساس درد در مناطق تزریق شده طبیعی است و با مصرف مسکن برطرف می شود، این درد بعد از ۱۰ _ ۷ روز ازبین می رود.
  7. اگر در محل تزریق درد غیر عادی یا قرمزی و تورمی مشاهده کردید حتما با پزشک تماس بگیرید.
  8. ۴ _ ۳ روز بعد از عمل برای انجام کار های روزمره از خم کردن سر پرهیز کنید.
  9. طبق تجویز پزشک آنتی بیوتیک و داروی ضد التهاب به مدت گفته شده مصرف شود.
  10. ۳ هفته اول بعد از تزریق تا جایی که می توانید در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.
  11. از محل هایی مانند فضا های گرم و سونا خشک و … استفاده نکنید.
  12. برای مدتی حمام های طولانی نداشته باشید.
  13. انجام ورزش های سبکی مانند شنا و پیاده روی سبک بلامانع است.