اخبار کسب و کارعمومی

بهترین سایز های تلویزیون سونی برای دیدن فیلم

هنگام خرید یک تلویزیون جدید، دو سوال متداول وجود دارد. بهترین تلویزیون از نظر سایز برای اتاق ما چیست و بهترین فاصله تماشای تلویزیون چقدر است؟واقعیت این است که این دو چیز به هم مرتبط هستند و پاسخی که برای یک سوال می‌گیرید روی دیگری تاثیر می‌گذارد.آیا شما فقط بزرگ‌ترین صفحه نمایشی را که قدرت خرید آن را دارید تهیه می‌کنید یا ممکن است صفحه نمایشی را تهیه کنید که برای اتاق خیلی بزرگ باشد؟ آیا دستورالعملی وجود دارد که بتوانید از آن برای تصمیم‌گیری در مورد بهترین اندازه صفحه نمایش تلویزیون برای فضای خود استفاده کنید؟این مطلب بخوانید تا متوجه شوید.

بهترین سایز های تلویزیون سونی برای دیدن فیلم

اولین سوالی که ممکن است از خود بپرسید این است آیا قطعات تعویضی اصل می باشند؟ و یا آیا بعد از تعمیر امکان بروز خرابی مجدد وجود دارد؟ . ما به شما این اطمینان خاطر را میدهیم که اولا تمامی تکنسین های ما آموزش دیده و مجرب هستند و در ابتدا دستگاه شما را عیب یابی و با اعلام هزینه تعمیر تلویزیون سونی در اصفهان و با مجوز شما اقدام به تعمیر و یا تعویض خرابی میکنند

بهترین تلویزیون از نظر سایز: اندازه صفحه چگونه تعیین می شود؟

اندازه یک تلویزیون معمولا بر یک خط مورب از گوشه سمت چپ بالا به پایین سمت راست اندازه‌گیری می‌شود. این فاصله اغلب در اینچ ذکر می‌شود و تولیدکنندگان مختلف اندازه‌های مختلفی را در محدوده محصولات خود ارائه می‌دهند.از نظر تماشای تلویزیون، میدان دید (FOV) زاویه دید بین یک فرد و ناحیه قابل‌مشاهده صفحه تلویزیون است.

هر چه به صفحه نمایش نزدیک‌تر می‌شوید، میدان دید گسترده‌تر می‌شود و تجربه مشاهده شما فراگیرتر خواهد بود.با این حال، اگر بیش‌ازحد نزدیک شوید، میدان دید برای اکثر افراد بسیار گسترده خواهد بود.آیا در یک سینمای IMAX در ردیف اول نشسته‌اید؟ تقریبا باید سر خود را بچرخانید تا عملکرد انتهای صفحه را ببینید. بنابراین، میدان دید معمولا برای تعیین فاصله دید معقول استفاده می شود.THXدر دستورالعمل‌های خود برای یک سینما، حداقل میدان دید 26 درجه را پیشنهاد می‌کند.

اگرچه میدان دید توصیه‌شده آن‌ها برای ردیف عقب 36 درجه است.بنابراین، FOV 26 درجه دورترین فاصله از صفحه نمایش است که آن‌ها توصیه می‌کنند. اما در حالت ایده‌آل، بهترین فاصله میدان دید 36 درجه یا نزدیک‌تر است.بنابراین، طبق این دستورالعمل‌ها، باید میدان دیدی در حدود 30-36 درجه داشته باشید.

اگرچه بسته به ترجیح خود می‌توانید نزدیک‌تر شوید. هیچ یک از دستورالعمل‌ها به شما توصیه نمی‌کنند که برای تعیین بهترین تلویزیون از نظر سایز چقدر نزدیک شوید، فقط یک پیشنهاد حداکثر برای اینکه چقدر باید دور باشید، دارند.به یاد داشته باشید که زاویه کوچک‌تر دورتر است و زاویه بزرگ‌تر به صفحه نمایش نزدیک‌تر است.

ابعاد و سایز تلویزیون سونی به سانتی متر و اینچ

ابعاد و سایز تلویزیون سونی به سانتی متر و اینچ ؛ بزرگترین سایز تلویزیون سونی دارای تنوع مدل و امکانات فراوانی هستند، به همین خریداران می‌توانند از میان محصولات این برند بی‌نقص به دلخواه مدل و سایز دلخواه خودشان را انتخاب و خریداری کنند. اطلاع از اندازه و ابعاد تلویزیون پسند شده یک خصوصیت مهم و قابل توجه می‌باشد که لازم است هر فردی قبل از خرید آنها را با محل نگهداری خود مقایسه کند تا بعدا با کمبود جا و مکان مواجه نشود.
تلویزیون‌های سایز ۷۵ سونی به طور معمول دارای ابعادی متناسب با مشخصات ۷۲×۹۶۹×۱.۶۸۶ میلی‌متر می‌باشند. هنگام قرار دادن این مدل داخل کارتن اندازه و ابعاد تلویزیون به ۱.۸۱۲×۱.۱۱۸×۱۸۹ میلی‌متر تغییر پیدا خواهد کرد. ابعاد تلویزیون همراه با پایه نیز مقداری متفاوت است که اندازه‌های برابر ۱.۶۸۶×۱.۰۴۵×۴۱۰ می‌باشد.
ابعاد تلویزیون ۶۵ اینچ سونی نیز بدون پایه به طور معمول دارای اندازه‌های ۷۲×۸۳۴×۱۴۵۲ میلی‌متر می‌باشند، اما اندازه همین سایز تلویزیون ۶۵ اینچ سونی همراه با پایه به ۳۳۱×۸۶۳×۱۴۵۲میلی‌متر تغییر پیدا خواهد کرد. بعد از قرار دادن تلویزیون داخل کارتن و بسته‌بندی کردن آن ابعاد تلویزیون برابر ۱۸۶×۹۶۹×۱۵۷۶ میلی‌متر می‌باشد. تمام این اعداد و اندازه در حالت‌های معمولی در هر مدلی یکسان می‌باشند.
تلویزیون‌های ۸۵ اینچ سونی نیز دادای ابعاد بزرگی هستند، پس همانطور که گفتیم ابعاد تلویزیون همراه با پایه آن برابر ۴۲۹×۱۱۷۶×۱۹۱۱ میلی‌متر می‌باشد و همین سایز بدون پایه انداره ابعاد آن به طور معمول ۷۳×۱۰۹۸×۱۹۱۲ است. در حالتی که تلویزیون ۸۵ اینچ مدل‌های سونی را بسته‌بندی می‌کنید ابعاد آن به اندازه‌های ۳۷۳×۱۲۳۶×۲۰۸۸ تغییر پیدا خواهد کرد.

A95K از تلویزیون‌های پرچم دار سری A در سال 2022 است که دارای امکانات و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای است. سونی در این تلویزیون نیز مانند سری گذشته سال 2021 از صفحه نمایش OLED بر روی این تلویزیون استفاده کرده، با این تفاوت که این سری از نوع QD-OLED بر روی آن به کار گرفته شده است. این نوع صفحه نمایش QD-OLED نسبت به OLED ها از زاویه دید بسیار قوی‌تری برخوردار هستند و روشنایی بسیار بهتری را در محیط‌های تاریک از خودشان نشان می‌دهند. گذشته از این‌ها در برابر انعکاس نور خورشید نیز بازتاب فوق‌العاده‌ای دارند.

همچنین تغییر دیگری که سونی در این تلویزیون نسبت به مدل‌های 2021 ارائه داده است در نوع پنل آن است و این بار سونی به جای WRGB از پنل RGB پشتیبانی کرده است. در این پنل رنگ مشکی بسیار خالص‌تر شده و کنتراست بسیار قوی‌تر از قبل است چون در آن پردازنده تصویر XR OLED Contrast Pro پیکسل‌ها را کنترل کرد و آن‌ها را به صورت جدا از هم خاموش و روشن می‌کند و موجب می‌شود تا زاویه دید نیز در بهترین حالت ممکن قرار بگیرد و شما از دیدن تصاویر و برنامه‌های موجود لذت ببرید.

صفحه نمایش این تلویزیون از رفرش ریت 120 هرتز واقعی برخوردار است و توانایی نمایش کیفیت تصویر 4K با سرعت 120 هرتز را دارد. سونی به کمک تکنولوژی XR OLED Motion صحنه های سریع را کاملا صاف و روان نمایش می دهد و از تاری تصاویر جلوگیری می کند.صفحه نمایش این تلویزیون از عمق رنگ 10 بیت واقعی برخوردار است و به لطف تکنولوژی QD-OLED و تکنولوژی XR Triluminos Max و Live Color طیف گسترده تری از رنگ ها را نسبت به اکثر تلویزیون های اولد بازار ارائه می دهد و در این زمینه عملکرد عالی دارد.

که می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب برای اجرای کنسول‌های بازی نسل جدید باشد. این تلویزیون دارای پورت HDMI 2.1 است همچنین سونی از نسل جدید رابط کاربری Google TV نیز استفاده کرده که می‌تواند بسیار سرگرم کننده باشد چون حجم برنامه‌های موجود در آن بسیار بیشتر از گذشته شده و کاربر می‌تواند اوقات بیشتری را در کنار نمایشگر سپری کند.

این مدل تلویزیون با کاربری تماشای فیلم و سریال یا همان خانگی و عمومی توانسته مشتریان زیادی را برای خود جذب کند. کیفیت صفحه نمایش 4K با رزولوشن 2160 × 3840 و سرعت پردازش 50 هرتز میتواند تصاویر را با بالاترین کیفیت نمایش دهد. پردازشگر استفاده شده در این تلویزیون از نوع X1 4K HDR Processo بوده که از طریق تکنولوژی های گوناگونی که در پردازشگر به کار رفته است میتواند حتی تصاویری که کیفیت بالایی ندارند را با کیفیت 4K نمایش دهند.

کنتراست تصاویر به وسیله تکنولوژی Dynamic Contrast Enhancer به طور خودکار و زمان های گوناگون تنظیم میشود تا تصاویر در زمان پخش محتواهای مختلف بتوانند بهترین کنتراست را به نمایش در بیاورند. 9 حالت تصویر برای تماشای تلویزیون در بخش تنظیمات قرار گرفته است تا شما بتوانید با توجه به تصاویری که مشاهده میکنید، حالت تصویر دلخواه خود را انتخاب کرده تا تصاویر را با بهترین کیفیت تماشا کنید.

این تلوزیون از کیفیت های HDR و سایر فرمت های HDR مانند HLG، HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی میکند. قدرت خروجی صدای این تلویزیون 20 وات بوده که که از طریق 2 کانال صوتی صدا را پخش میکند. تکنولوژی های بسیاری مانند Dolby Atmos در سیستم صوتی این تلویزیون به کار رفته است تا بتواند کیفیت صدا را با بالاترین کیفیت پخش کند.

این تلوزیون هوشمند بوده و از سیستم عامل اندروید نسخه 9 استفاده میکند و میتوانید به راحتی به موبایل خود متصل کنید. x800h از دستیار صوتی نیز پشتیبانی کرده و میتوانید از طریق جستجوی صوتی محتوای دلخواه خود را در فضای اینترنت جستجو کنید.

در درگاه های ورودی از چهار پورت HDMI نسخه 2.0 استفاده شده است و برای درگاه های USB از دو ورودی USB 2.0 و USB 3.0 بهره برده. به طور کلی این تلویزیون برای تماشای فیلم و سریال و کاربری خانگی عملکرد فوق العاده ای داشته و اگر از تلویزیون خود برای بازی های حرفه ای استفاده نمیکنید میتواند یکی از بهترین انتخاب های شما باشد.