اجتماعی

تکمیل پروژه ایمن‌سازی بازار تهران در سال جاری

تکمیل پروژه ایمن‌سازی بازار تهران در سال جاری

شهردار منطقه ۱۲ از اجرای ۱۵۹ پروژه توسعه محله ای در قالب طرح «من شهردارم» در منطقه ۱۲ در سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش تیتر نیوز،‌  وحید رضا انارکی محمدی با بیان اینکه در جغرافیای ۱۶۰۰ هکتاری منطقه ۱۲که کانون طهران قدیم بوده است، در سال ۱۴۰۲ برنامه های زیادی انجام شد، گفت: از بیش از ۷۱ پروژه توسعه محله ای که در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی شد، بیش از ۶۸درصد از این پروژه ها در بهمن ماه سال جاری به بهره برداری رسید.

وی افزود: برای امسال نیز در نظر داریم تا ۱۵۹ پروژه ای که توسط شهروندان منطقه ۱۲ اولویت بندی شده را اجرایی کرده تا بتوانیم در راستای ارتقای سرانه های مورد نیاز منطقه ۱۲ بسترسازی کنیم.

شهردار منطقه ۱۲با بیان اینکه این محدوده یکی از مهمترین کانون های جذب گردشگر بوده و اماکن تاریخی و زیارتی زیادی را در خود جای داده است، ادامه داد: بر اساس آمار رسمی ۳۰۰ اماکن تاریخی که ثبت میراث ملی شده در منطقه ۱۲ قرار دارد این در حالیست که این محدوده به عنوان قلب تجاری و اقتصادی کشور نیز شناخته می شود. در نتیجه نیاز است تا در این راستا اقدامات لازم برای توسعه سرانه های هفتگانه برنامه ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از نقاط عطف این دوره مدیریت شهری اجرای پروژه های توسعه محله ای در قالب طرح «من شهردارم» بوده است، اظهارکرد: این طرح ها بر اساس مشارکت شهروندان در اداره شهر تهران تعریف شده است. اجرای این طرح ها که شهردار تهران نیز به اجرای آن تاکید دارد، در دو سال گذشته باعث شده تا فاصله مردم را با مدیریت شهری کمتر کند.

انارکی محمدی با بیان اینکه اجرای طرح هایی که بر اساس نظریات مردم باشد، تاثیرگذاری بیشتری در محله ها دارد و  فاصله شهرداری تهران را با شهروندان کم می کند، یادآور شد: برای سال آینده نیز یکی از بزرگترین پروژه هایی که می توانیم تقدیم شهروندان کنیم، پروژه هایی است که باز هم توسط ساکنان این منطقه انتخاب و اولویت بندی شده است.

وی تاکید کرد: به عنوان مثال پروژه امامزاده یحیی که بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد مهمترین اتفاقی است که در محله اصیل و قدیمی امامزاده یحیی روی می دهد. 

شهردار منطقه ۱۲ در ادامه گفت: پروژه های پیاده سازی هایی که در منطقه انجام شده، به همراه پروژه های عمرانی، ترافیکی و خدماتی، ساخت زمین چمن مصنوعی و راه اندازی زمین های فوتبال ساحلی در سال گذشته اجرایی شد. در سال ۱۴۰۳ نیز در نظر داریم تا پروژه ایمن سازی بازار را تکمیل کنیم و درباره ایمن سازی بازار خوشبختانه مدیریت شهری، سازمان های متولی همچنین کسبه بازار به یک نقطه مشترک رسیده اند که باید همراهی بالایی در این زمینه وجود داشته باشد و هیچ گذشتی در این زمینه وجود نخواهد داشت. 

بنا براعلام روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، انارکی محمدی در پایان اظهارکرد: مشاور در حال تهیه طرح ایمن سازی بازار است تا تکلیف کار را برای همه مشخص کند. در سال جاری بر اساس نقشه راهی که در این زمینه داریم، اقدامات لازم برای ایمن سازی بازار را انجام می دهیم.

انتهای پیام

انتشارات مقالات اجتماعی

نویسنده اجتماعی با تمرکز بر مسائل اجتماعی در کشورهای در حال توسعه و تلاش برای ارتقای زندگی اجتماعی در این مناطق.