اخبار کسب و کارعلمی و پزشکی

درمان خانگی زخم دهانه رحم

درمان زخم دهانه رحم با عسل طبیعی

آیا در مورد درمان زخم دهانه رحم با عسل می دانید؟عسل یک ماده پر خاصیت طبیعی است که زنبور عسل آن را از  طریق دستگاه هضم خود از شهد گل های مختلف تولید می کند. این محصول طبیعی از گذشته تا کنون هم به عنوان غذا و هم به عنوان دارو از آن استفاده شده است. عسل قرن هاست که در طب سنتی استفاده می شود و جایگاه ارزنده ای در این طب دارد.

درمان خانگی زخم دهانه رحم

 

اما هم اکنون علاوه بر استفاده در طب سنتی در طب مدرن نیز استفاده می شود. عسل بر روی حدود 60 گونه از باکتری ها اثر مهاری دارد. عسل طبیعی برای غلبه بر بسیاری از مشکلات کبدی، قلبی، عروقی و گوارشی استفاده فراوان دارد. در این مقاله می خواهیم در مورد درمان زخم دهانه رحم با عسل، صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

همچنین دکتر کجاست برای انتخاب بهترین دکتر زنان در شیراز بر اساس رضایت کاربران آن ها را بصورت ماهانه مرتب می کند و در پایین صفحه می توانید پربازدیدترین و جدیدترین زنان و زایمان و مامایی شیراز را نیز ببینید که انتخاب بهتری داشته باشد.

 فواید عسل برای بانوان

همانطور که گفته شد این محصول طبیعی فواید بسیاری برای همه به خصوص زنان دارد که از میان آن ها می توان به کمک در مدیریت وزن، تقویت سیستم ایمنی بدن، تغذیه پوست صورت، تقویت حافظه، درمان خانگی سرفه، درمان شوره سر و بیماری های لثه و … اشاره کرد. از مهم ترین برای بانوان تاثیر بسیار مثبت آن در درمان بیماری های زنانه از جمله زخم دهانه رحم و عفونت های واژنی است.

عفونت واژینال چیست و چه علائمی دارد؟

یکی از دلایل عمده ای که باعث ناراحتی زنان در سن باروری می شود عفونت واژن است. این مشکل بسیار اذیت کننده به همراه خود دارای خارش، ترشحات غیر طبیعی و تحریک است که از علائم آن به شمار می روند. طبق تحقیقات انجام شده حدود 75% از زنان در طول زندگی خود حداقل یک بار به این عفونت مبتلا می شوند.

احتمال ابتلا به این بیماری در دوران بارداری حدودا 40 درصد افزایش پیدا می کند. در صورت ابتلا به این بیماری بهتر است که هر چه سریع تر آن را درمان کنید. زیرا باعث ناراحتی دستگاه تناسلی، کاهش لذت جنسی و پریشانی روانی می شود. در صورت درمان نشدن می تواند عامل بسیاری از بیماری های زنانه دیگر از جمله باشد.

چه عواملی باعث ایجاد زخم دهانه رحم در بانوان می شود و علائم آن چیست؟

عوامل بسیاری می تواند باعث ایجاد زخم دهانه رحم در زنان شود که از میان آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • عدم تعادل هورمون ها که ناشی از مصارف دارو های جلوگیری از بارداری است.
  • زایمان های مکرر که فاصله زیادی با یکدیگر ندارند.
  • مقاربت جنسی و بیماری هایی که از راه جنسی در گردش هستند.
  • قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی
  • عفونت واژن و رحم در صورت درمان نشدن می تواند باعث زخم دهانه رحم شود.
  • وجود آی یو دی برای مدت طولانی در واژن
  • عدم توجه به بهداشت شخصی و ازدواج در سنین پایین

زخم دهانه رحم دارای علائم واضحی است که به راحتی می توان مبتلا شدن به آن را تشخیص داد. ازجمله این علائم افزایش ترشحات واژن و غیر طبیعی بودن آن، احساس درد شدید در ناحیه رحم به خصوص هنگام آمیزش جنسی، احساس درد در هنگام ادرار و خونریزی پس از مقاربت هستند. درمان زخم دهانه رحم با عسل روش ساده و دردسترس است که بسیار توصیه می شود.

عسل دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچ و آنتی اکسیدان است. همین خواص باعث می شود که از آن در درمان انواع زخم ها استفاده شود. عسل دارای اسمولاریته (درجه بالایی از ذرات املاح موجود در عسل که به این نسبت اسمولاریته می گویند) بسیار بالایی است. همچنین قند بالای موجود در عسل، خود باعث از بین بردن عفونت ها و میکروب های موجود در واژن می شود.

بهتر است بدانید که عسل طبیعی دارای PH پایینی است. باکتری های موجود در زخم این شرایط را دوست ندارند و همین درمان زخم دهانه رحم با عسل را ممکن می سازد.. خواص باکتریایی موجود در عسل باعث تسریع در رشد بافت های جدید می شود.  دستگاه تناسلی زنان با شرایط مرطوبی که دارد محل خوبی برای رشد و تکثیر بسیاری از قارچ ها و و عفونت های مخمری یا قارچی است. شایع ترین علت عفونت های مخمر واژن است.

چرا از عسل برای درمان بیماری های زنانه استفاده می شود؟

عسل به دلیل ارزان قیمت بودن و در دسترس بودن از بهترین و ساده ترین درمان های خانگی برای درمان زخم دهانه رحم و عفونت های دستگاه تناسلی زنان به شمار می آید. قبل از درمان این مشکلات از طبیعی بودن و اصل بودن عسل اطمینان حاصل کنید که در غیر این صورت این روش از درمان می تواند حتی خطر ساز نیز باشد.

شما می توانید و اورگانیک را از به صورت اینترنتی انجام دهید تا در سریع ترین زمان ممکن به دستتان برسد. لازم به ذکر است که عسل دکتر هانی دارای نمونه برگه آزمایشگاهی است که اصل و طبیعی بودن آن را اثبات می کند.

بهترین درمان خانگی زخم دهانه رحم چیست؟

درمان خانگی زخم دهانه رحم زمانی که در مراحل اولیه قرار دارد، بسیار آسان خواهد بود. در کل این مسئله می‌تواند آن‌قدر حاد باشد که بخشی از زندگی شما را مختل کند مگر در صورتی که هیچ اهمیتی به وجود آن ندهید. با بی‌توجهی شما این وضعیت گسترش پیدا کرده و موجب بروز شرایط حاد می‌شود. این وضعیت بهتر است زیر نظر پزشک درمان شود، زیرا برای از بین بردن عفونت‌ها همین روش ضروری است.

اما اگر با علائم خفیف روبرو هستید، ممکن است استفاده از داروها و روش‌های خانگی برای کمک به کاهش علائم بتر باشد.  توجه داشته باشید که همیشه از داروهای خانگی در کنار درمان‌های پزشکی استفاده کنید. این موارد نمی‌توانند جایگزین یکدیگر باشند. روش‌های خانگی که ممکن است به درمان و کاهش علائم زخم دهانه رحم کمک کند عبارتند از:

•    طب سنتی چینی | علائم زخم دهانه رحم

مطالعه‌ای در سال 2014 نشان داد که درمان‌های دارویی سنتی چینی، از جمله گیاهان خاص چینی، ممکن است در درمان مشکلات دهانه رحم مؤثر باشد. گزارش شده است که این گیاهان دارای اثر ضد التهابی هستند. می‌توانید با مراجعه به کسانی که در طب سنتی سررشته دارند، اطلاعات مفیدی را در این مورد به دست آورید.

•    خوردن ماست یا مصرف مکمل‌های پروبیوتیک

ماست حاوی باکتری‌های سالمی به نام پروبیوتیک است. پروبیوتیک‌ها به صورت مکمل نیز موجود هستند و برای خرید آنلاین در دسترس قرار گرفته‌اند. مطالعه‌ای در سال 2014 نشان می‌دهد که پروبیوتیک‌ها ممکن است به درمان واژینوز باکتریایی که یکی از علل التهاب و سپس زخم در دهانه رحم است، کمک کنند.

•    خوردن سیر یا مصرف مکمل سیر

سیر دارای خواص ضد باکتریایی قوی است. مطالعه دیگری در سال 2014 نشان داد که مصرف مکمل‌های سیر ممکن است به درمان واژینوز باکتریایی یا اکتروپیون دهانه رحم نیز کمک کند.
ایده خوبی است که قبل از تصمیم گیری در مورد یک دوره درمان خانگی زخم دهانه رحم، تشخیص و مشاوره از یک پزشک را مد نظر قرار دهید. این کار می‌تواند با سرویس مشاوره آنلاین ما انجام شود تا به این اطمینان برسید که درمان خانگی این موضوع مهم‌تر است یا مراجعه حضوری برای تست گزینه بهتری است.
توجه داشته باشید که این روش‌ها به مطالعات بیشتری نیاز دارند؛ زیرا در حال حاضر درمان اصلی برای رفع این بیماری محسوب نمی‌شوند. اما می‌توان برای کنترل علائم زخم دهانه رحم از آنها استفاده کرد.