مجازات غفلت والدین از فرزندان‌شان در چهارشنبه‌سوری چیست؟

مجازات غفلت والدین از فرزندان‌شان در چهارشنبه‌سوری چیست؟

بر اساس آمار اعلام شده از سوی سازمان اورژانس، کودکان، نوجوانان و جوانان بیشترین قربانیان و قربانیان حوادث چاربنسوری هستند. افرادی که درصد قابل توجهی از آنها زیر 18 سال سن دارند، طبق قانون در قبال خانواده خود مسئولیت دارند. موضوعی که توسط یک جرم شناس توضیح داده شده است.

وحید سلطانی پاجی در گفت وگو با تیتر نیوز وی درباره نقش و وظیفه قانونی خانواده ها در قبال فرزندان گفت: یکی از تاکیدات جدی چهاربندی سوری این است که خانواده ها در این ایام بیشتر در کنار فرزندان خود باشند و بر رفتار آنها نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه شاهدانی مبنی بر خرید و استفاده از مواد قابل اشتعال توسط برخی از کودکان و نوجوانان در مسیر چهاربند سوری وجود دارد، گفت: اگر چنین اتفاقی برای فرزندان آنها بیفتد از کودکان و نوجوانان نیز محافظت می کنند. به قانون تایید شده در سال 2019.

این مجرم ادامه داد: طبق قانون اگر فرزندشان بر اثر بی احتیاطی و بی تفاوتی والدین بر اثر تصادف فوت کند به دو سال حبس محکوم می شود. همچنین اگر حادثه موجب از بین رفتن حواس یا منفعت، قطع عضو، ناتوانی یا ناتوانی، زوال عقل یا بیماری جسمی یا روانی صعب العلاج یا دائمی یا صدمه به بدن از هر نوع مثلاً جراحت شود. اگر تخلف از قسمت های میانی، بدن برهنه مانند معده، گردن، سینه و گلو باشد، اولیای دم به شش ماه حبس محکوم می شوند.

به گفته سلطانی، اگر کودک حواس یا اشتیاق خود را از دست بدهد، استخوان یا اعضای دیگرش بشکند یا دچار بیماری روانی شود، والدین او به 9 روز حبس محکوم می شوند.

وی همچنین از خانواده ها خواست تا رفتار فرزندان خود را در چهارشنبه سوری زیر نظر داشته باشند و در کنار آنها باشند، اولاً برای جلوگیری از جنایات و اعمال خطرناک و ثانیا با سنت های معتبر جشن نگیرید.

انتهای پیام